Spring naar bijdragen

Advies over aanschaf 2e hands GPS; Waar vind ik die?


Gast vrijevogel

Aanbevolen berichten

Gast vrijevogel

Ik ben op zoek naar een 2e hands GPS met in Nederland geldende garantie en Nederlandse handleiding.

Waar kan ik dan op internet het beste zoeken of een advertentie plaatsen?

De belangrijkste eigenschappen voor de GPS die ik zoek:

. Uitermate geschikt voor Geocaching, Wandelen/Fietsen.

. Met kaartdisplay, ga 'm alleen maar op de Waddeneilanden gebruiken.

. Waterdicht.

. Ingebouwd kompas.

. DGPS-gereed.

. Op pc aan te sluiten.

Hebben jullie tips, waar ik op moet letten? Hoe liggen momenteel de prijzen van dergelijke apparaten?

Is er een site waar tests op staan? Graag de link hier vermelden.

Voor alle overige opmerkingen of aanbiedingen: vogel@swnet.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De belangrijkste eigenschappen voor de GPS die ik zoek:

. Uitermate geschikt voor Geocaching, Wandelen/Fietsen.

. Met kaartdisplay, ga 'm alleen maar op de Waddeneilanden gebruiken.

. Waterdicht.

. Ingebouwd kompas.

. DGPS-gereed.

. Op pc aan te sluiten.

N.a.v. jouw wensenlijstje kom ik op de Garmin Etrex Vista/Garmin GPS Map76S.

 

Laat je de "ingebouwd kompas"-eis vervallen, dan komen ook de Garmin Etrex Legend/Garmin GPS Map76 in beeld. Met de daar ingebouwde 8MB intern geheugen (goed voor 2-3 provincies) kun je het Mapsource kaartmateriaal voor de waddeneilanden zeker laden.

 

Verschillen:

de Legend/Vista is wat kleiner/handzamer dan de Map76(S). De laatste drijft en heeft een betere ontvangst (zeker handig onder de bomen).

 

Laat je de kaart-eis vervallen (lijkt me niet echt noodzaak op de waddeneilanden), dan is de hierboven genoemde Etrex Venture natuurlijk ook prima.

 

Verder kun je in het algemeen stellen dat naarmate je binnen een bepaald type een duurder apparaat koopt, bv. een Etrex Vista i.p.v. de Etrex Venture het apparaat kwalitatief niet beter wordt.

Zo ben ik zelf in het bezit van zowel de Etrex Euro (goedkoopste in de Etrex-serie) én de Etrex Vista (de duurste in de Etrex-serie), en ik kan je verzekeren dat de ontvangst van de Vista niet beter is dan die van de Euro. De Vista heeft alleen veel meer mogelijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je de "ingebouwd kompas"-eis vervallen, dan komen ook de Garmin Etrex Legend/Garmin GPS Map76 in beeld. Met de daar ingebouwde 8MB intern geheugen (goed voor 2-3 provincies) kun je het Mapsource kaartmateriaal voor de waddeneilanden zeker laden.
Als je wilt geocachen, dan zou ik niet afzien van elektronisch kompas.
Ik kan je verzekeren dat de ontvangst van de Vista niet beter is dan die van de Euro. De Vista heeft alleen veel meer mogelijkheden.
De ontvangst van een Geko 201 is beter dan van de Vista.

Onder moeilijke omstandigheden start de Gek 201 ook veel sneller op.

Begin gewoon met een simpele niet te dure gps en koop als je het leuk vindt een uitgebreide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is inderdaad een goeie ja.

 

koop een simpele en pas als je weet of het leuk vind verkopen en dan een uitgebreidere.

 

ikzelf heb de etrex venture. ben er zeer tervrede mee. en ben zelf ook een beginner.

 

ik heb hem op internet gekocht. en was daardoor een stuk goeikoper uit. mazzel dat wel.

 

maar ze zijn er wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...