Gast vrijevogel Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 Ik ben op zoek naar een 2e hands GPS met in Nederland geldende garantie en Nederlandse handleiding. Waar kan ik dan op internet het beste zoeken of een advertentie plaatsen? De belangrijkste eigenschappen voor de GPS die ik zoek: . Uitermate geschikt voor Geocaching, Wandelen/Fietsen. . Met kaartdisplay, ga 'm alleen maar op de Waddeneilanden gebruiken. . Waterdicht. . Ingebouwd kompas. . DGPS-gereed. . Op pc aan te sluiten. Hebben jullie tips, waar ik op moet letten? Hoe liggen momenteel de prijzen van dergelijke apparaten? Is er een site waar tests op staan? Graag de link hier vermelden. Voor alle overige opmerkingen of aanbiedingen: vogel@swnet.nl
scorpion65 Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 hi ga in dit forum naar eraan en eraf daar staat oa mijn Garmin Etrex venture te koop hij is hagelnieuw 2 weken oud als je wilt kunnen we praten we komen er wel uit denk ik check topic in dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?a...=ST&f=23&t=2486
fraggle-team Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 Op marktplaats.nl worden ook veel tweedehands GPS-en aangeboden. Er is erg veel aanbod. Vergelijk eerst de prijzen! Nikki
scorpion65 Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 jah mijne staat daar ook tussen maar ik heb schappelijke prijs voor iemand die met geocaching begint
Peetee Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 De belangrijkste eigenschappen voor de GPS die ik zoek:. Uitermate geschikt voor Geocaching, Wandelen/Fietsen. . Met kaartdisplay, ga 'm alleen maar op de Waddeneilanden gebruiken. . Waterdicht. . Ingebouwd kompas. . DGPS-gereed. . Op pc aan te sluiten. N.a.v. jouw wensenlijstje kom ik op de Garmin Etrex Vista/Garmin GPS Map76S. Laat je de "ingebouwd kompas"-eis vervallen, dan komen ook de Garmin Etrex Legend/Garmin GPS Map76 in beeld. Met de daar ingebouwde 8MB intern geheugen (goed voor 2-3 provincies) kun je het Mapsource kaartmateriaal voor de waddeneilanden zeker laden. Verschillen: de Legend/Vista is wat kleiner/handzamer dan de Map76(S). De laatste drijft en heeft een betere ontvangst (zeker handig onder de bomen). Laat je de kaart-eis vervallen (lijkt me niet echt noodzaak op de waddeneilanden), dan is de hierboven genoemde Etrex Venture natuurlijk ook prima. Verder kun je in het algemeen stellen dat naarmate je binnen een bepaald type een duurder apparaat koopt, bv. een Etrex Vista i.p.v. de Etrex Venture het apparaat kwalitatief niet beter wordt. Zo ben ik zelf in het bezit van zowel de Etrex Euro (goedkoopste in de Etrex-serie) én de Etrex Vista (de duurste in de Etrex-serie), en ik kan je verzekeren dat de ontvangst van de Vista niet beter is dan die van de Euro. De Vista heeft alleen veel meer mogelijkheden.
JandeBeHanger Geplaatst 17 juli 2004 Geplaatst 17 juli 2004 Laat je de "ingebouwd kompas"-eis vervallen, dan komen ook de Garmin Etrex Legend/Garmin GPS Map76 in beeld. Met de daar ingebouwde 8MB intern geheugen (goed voor 2-3 provincies) kun je het Mapsource kaartmateriaal voor de waddeneilanden zeker laden.Als je wilt geocachen, dan zou ik niet afzien van elektronisch kompas.Ik kan je verzekeren dat de ontvangst van de Vista niet beter is dan die van de Euro. De Vista heeft alleen veel meer mogelijkheden.De ontvangst van een Geko 201 is beter dan van de Vista.Onder moeilijke omstandigheden start de Gek 201 ook veel sneller op. Begin gewoon met een simpele niet te dure gps en koop als je het leuk vindt een uitgebreide
berendb Geplaatst 20 juli 2004 Geplaatst 20 juli 2004 dat is inderdaad een goeie ja. koop een simpele en pas als je weet of het leuk vind verkopen en dan een uitgebreidere. ikzelf heb de etrex venture. ben er zeer tervrede mee. en ben zelf ook een beginner. ik heb hem op internet gekocht. en was daardoor een stuk goeikoper uit. mazzel dat wel. maar ze zijn er wel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden