Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Met welk programma kun je in real time zien op een kaart waar je je bevind als je je gps aansluit op de laptop.

route 66?

ozi explorer?

Geplaatst

volgens mij doen alle 2 genoemde programmas het alleen ozi moet je wel eerst een gecalibreerde kaart inladen

wat ook nog een programma is Mapsource die werkt er ook mee :beerchug:

deze laatst genoemde heb ik onlangs zelf getest gaat goed

Geplaatst

Dat klopt alvast. Met een GPS, gekoppeld aan je laptop, en dan nog oa Ozie draaiende, kun je real-time je locatie zien op de kaart.

Geplaatst

Wij hebben Microsoft Autoroute 2002 op de laptop en daarop aangesloten de Garmin Etrex Euro.

Werkt perfect. Alleen de positie wordt in stappen van 15 sec doorgegeven.

Buiten de bebouwde kom is het geen probleem maar in de stad wordt het een beetje problematisch , de stappen van die 15 seconden worden lang en waar moet je dan heen. Geeft wel perfect aan waar je bent.

In 2003 naar Alaska geweest en gewerkt met software Microsoft .

Is een goedkopere oplossing als een echt navigatie systeem als je al in het bezit bent van een laptop.

Misschien heb je hier iets aan.

Geplaatst

Er is ook ene Robin op www.gpss.co.uk met een route programma, een gratis en een tekoop versie.

Ik ben bezig dit te bekijken, geweldig leuke website heeft die man, alleen daarom zou ik er al eens over gaan lezen.

Tot mijn grote opwinding kan ik mijn geko 201 aansluiten op m'n laptop en met ozi prcies zien waar ik ben/rij.

Ik overweeg de geko 201 op het dak, buiten te monteren voor een betere ontvangst, bij mooi weer geen probleem maar deze bij regenwolken verleist i soms de sat verbinding.

Ik ga nu een auto voeding voor de laptop kopen, Iem nog suggesties, ik dacht die van Halfords ~ 3.5 amp

Geplaatst

Ik zou met spanningsconverters even goed uit de doppen kijken. Ik weet niet of een gezapte notebook ook onder de garantie valt maar wel weet ik dat sommige omvormers een wisselspanning leveren waar de honden geen brood van lusten: weinig sinusvormig en meer blokvorm. Dan loopt je laptop voeding heel erg warm.

Er zijn vast ergens wel testen gedaan: ANWB, Consumentenbond, Tweakersnet, Kon. Ned. Ver. Huisvrouwen e.d.

Geplaatst

Als antwoord op het "probleem" van de Duitjes....

Er schijnt op het internet een patch te circuleren om Microsofte Autoroute een keer per seconde de GPS te laten uitlezen.

Dit zou Autoroute veel bruikbaarder maken in een mobiele omgeving.

• 6 months later...
Geplaatst

ik gebruik alturion gps 5.3 pro

volgens mij zit er geen delay op zoals op route66 ofzo, het loopt allesinds heel vlot :thumbup:

Geplaatst

Ik heb gewoon mn etrex legend aan de laptop gehangen met Mapsource 6.3 waar ik ook de kaarten mee in de gps laad. Je kan 'gps tracking' aanzetten en dan zie je gewoon op de kaart waar je je bevind, vergeet wel niet aan te vinken dat je voertuig op de kaart te zien moet blijven. Voor de rest werkt het prima :thumbup:

Geplaatst

Ik draai route 66 2005 op een leptop in een vrachtwagen en hij heeft bij het installeren ook de vraag of je hem naar een palmtop toe of hoe heet zo iets

Co

Geplaatst (bewerkt)
Ik draai route 66 2005 op een leptop in een vrachtwagen en hij heeft bij het installeren ook de vraag of je hem naar een palmtop toe of hoe heet zo iets

Co

Ja ik ook alleen dan een station, Bij mij vroeg r66 2005 (dat is europa) of ik iets met een palm had. ik niet dus.

Ik leg m'n geko onder de voorruit en cntr+6 en ik weet waar ik heen moet, paarse lijn over de kaart volgen. Ik vind het een heel goedkoop nav sys,

Geen 15 sec vertraging, Oudere versie hebben dat, deze niet. Ik zag ergens dat je een update kunt krijgen om dat te voorkomen.

Soms slechte sat ontvangst, ik geval van nood zit ik met de geko in m'n hand uit het raam te hengelen, staat niet echt profi maar ja, Ik zoek nog een standaard voor laptop in de auto, vrachtwagen heeft geloof ik meer een bureau onder de ruit, en een veilige buiten bevestiging voor de geko?

Iem. sugg?

bewerkt door SunOne
Geplaatst
Ik zou met spanningsconverters even goed uit de doppen kijken. Ik weet niet of een gezapte notebook ook onder de garantie valt maar wel weet ik dat sommige omvormers een wisselspanning leveren waar de honden geen brood van lusten:  weinig sinusvormig en meer blokvorm. Dan loopt je laptop voeding heel erg warm.

Er zijn vast ergens wel testen gedaan: ANWB, Consumentenbond, Tweakersnet, Kon. Ned. Ver. Huisvrouwen e.d.

Ik heb er 1 gekocht die van 12 naar 16 Volt gelijkspanning converteerd, Geen byzondere hitte vorming geconstateerd, bevalt goed . Dus niet eerst naar 220~ en dan met de laptopTrafo naar 16= . Ik verwacht nu geen geblokte sinussen :thumbup: , Klopt toch ??

Geplaatst
Ik zoek nog een standaard voor laptop in de auto, vrachtwagen heeft geloof ik meer een bureau onder de ruit, en een veilige buiten bevestiging voor de geko?

Iem. sugg?

Kan de Geko niet gewoon horizontaal voor de voorruit liggen? De Geko buiten hangen is natuurlijk niet de bedoeling. Het lijkt me niet dat het ding er tegen bestand is om met een snelheid van 100+ buiten de auto te hangen. Hij kan wel waterdicht en redelijk stootvast zijn, maar daarmee wordt er wel gerekend op handheld. Met zo'n snelheid worden er andre krachten losgelaten op het ding.Tevens lijkt me de kabelaansluiting ook niet waterdicht.

Een externe antenne wil niet op de geko, dus als het niet anders kan, een reradiating antenne.

Kruimel

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...