opaNokki Geplaatst 23 juli Auteur Geplaatst 23 juli Inderdaad is een Pocker Query een mogelijkheid, maar wanneer je dan in het veld bent en je maatje wil naar een cache die hij ziet, heb je pech als hij nou net niet in jouw gedownloade pocketquery staat. Als daarnaast ook de GPSMAX66sr geen caches wil binnen halen via de optie GC live download; waar ondertussen heel Garmin ook met de handen mee in het haar zit, dan ben je aan de goden overgeleverd. Dus aan de spullen kan het niet liggen , maar de software is voor iedereen een raadsel. Inmiddels is de animo om lid te blijven tot een minimum gedaald. Jammer he, ik kon me prima vermaken op het fietsie ! Groet Nokki
Linkalovers Geplaatst 25 juli Geplaatst 25 juli (bewerkt) Dan toch maar C:geo proberen ??!! Daarmee kan u ook online caches downloaden. Via de zoekfunctie ( als de GC-code bekend is ) of via de live map waarmee u de caches in uw omgeving kan zien en deze zo kan downloaden. Als u de live map gebruikt, is het wel aan te raden een kaart te downloaden. Dat kan m.b.v. de in C:geo ingebouwde functie. Dan staan de gegevens wel niet in uw 66sr, maar C:geo kan u ook prima naar de wp/cache brengen. Mocht de Gps op uw smartphone niet erg nauwkeurig zijn en u een wp/cache daarmee niet kan vinden, dan de coördinaat maar handmatig in uw 66sr zetten, zoals u b.v. ook met een bonus coördinaat zou doen. 25 juli bewerkt door Linkalovers
on4bam Geplaatst 25 juli Geplaatst 25 juli Met een OTG kabel kan je ook je GPS aan een android telefoon/tablet aansluiten en een gedownloade GPX naar de GPS zetten. Ik heb nu wel gemerkt dat mijn OR700 niet herkend wordt door een Samsung A56 maar als workaround kan ik wel het SD kaartje van de GPS in een cardreader steken en daar de gedownloade GPX op zetten (in de GPX directory). Na loskoppelen en kaartje opnieuw in de GPS te steken kan je dan zoals je gewoon doet, navigeren met de GPS, alle gegevens zijn dan beschikbaar. Je kan ook PQ's en lijsten overzetten op dezelfde manier. Ik had 2 weken geleden ook 2 caches die niet in de GPS zaten, ik heb die dan in c:geo gedownload en zo genavigeerd, enig nadeel was dat ik ze manueel in GSAK moest toevoegen bij "publish logs", het tijdstip van loggen moest invullen en de volgorde moest aanpassen.
opaNokki Geplaatst 28 juli Auteur Geplaatst 28 juli Nieuwe ontwikkelingen ! Opnieuw geprobeerd het toestel te registreren. Dit keer een andere site genomen op Google. Niet Garmin International/registreren , maar de officiële Blog Geocaching. En voorwaar in enkele seconden was de registratie gedaan en kreeg ik de uitnodiging te gaan cachen. Nou is dat niet helemaal geweldig !!! Men zou eens moeten realiseren dat de software voor ouderen abracadabra is en vooral degene die aardig onderweg is met de aandoening dementie. Hoe ouder hoe lastiger ! Afijn , nu naar de volgende stap: hoe krijg ik mijn api balance weer goed, zodat ik ook in Gsak nieuwe caches kan binnen halen. Die nieuwe Tokens 1 en 2 al vele malen opgehaald en dat helpt dus niet. We prutsen verder ! 1
on4bam Geplaatst 28 juli Geplaatst 28 juli 1 uur geleden zei opaNokki: Niet Garmin International/registreren , maar de officiële Blog Geocaching Uiteraard moest je bij GC registreren, het is hun API waar je caches ophaalt. Dat staat namelijk ook op het GPS registratiescherm (er staat zelfs een geocaching logo bovenaan). Ik heb zopas ook geprobeerd om mijn GPS te registreren en dat werkt nu hier ook probleemloos. Waarschijnlijk is er bij GC eerder wat mis gelopen (dat gebeurt wel meer). Heb je in GSAK je GC-account al eens verwijderd en na een herstart van GSAK opnieuw ingesteld? Wat het GSAK token betreft kan je best posten op het GSAK forum trouwens.
Aanbevolen berichten