Spring naar bijdragen

Waarschuwing: het gebruik van niet alle (goedkope) USB opladers zonder gevaar

Aanbevolen berichten

Ik weet dat dit bericht volledig off-topic is waar het om geocaching gaat, maar ik kwam deze Vlaamse video vanmorgen tegen.

De maker ervan komt met een waarschuwing over USB-laders die sinds de invoering van USB-C kabeltjes in de markt gezet zijn en nog steeds in de markt gezet worden. Ik was hier persoonlijk niet van op de hoogte.
En aangezien wij ook regelmatig van deze laders en kabels gebruik maken leek het me handig om het linkje naar de video ook hier even te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet alleen de spanningen kunnen een probleem vormen. Tegenwoordig kom je overal USB-stekkers tegen om apparaten op te laden, bijvoorbeeld in luchthavens en hotels. Het is aan te raden om niet zo maar deze oplaadpunten te gebruiken aangezien mensen met slechte bedoelingen via deze connectie malware installeren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Juice_jacking

Zelf gebruik ik steeds mijn powerbank om te laden als de gewone adapter niet kan gebruikt worden, de powerbank kan dan weer zonder risico aan zo'n oplaadpunt geladen worden.

Oh ja, publieke WiFi netwerken gebruiken is ook ten stelligste af te raden, tenzij je een (betrouwbare) VPN gebruikt.

• Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...