Spring naar bijdragen

Welke magneetpen


Hakar1

Aanbevolen berichten

Hallo mede Geocachers.

Ik heb intussen de rubriek gevonden om mij / ons voor te stellen en mijn voorstelling hier naar verplaatst.

Mede door wat ik over Geocachen voorbij zag komen in YouTube filmpjes waar ik op geabonneerd ben werd ik enthousiast voor Geocachen.

Samen en of alleen hebben we nu circa 25 caches bezocht, en liepen bij sommige caches tegen dingetjes aan uit onwetendheid.

Bijvoorbeeld door niet eerst de beschrijving of de hint te lezen stonden we met lege handen of de mond vol tanden.

Gaandeweg al wat tooltjes aan ons assortiment toegevoegd.

Tot twee keer toe stuitten we op een cache waar we een magneetstok nodig zouden zijn.

Bij één cache duidelijk te zien waar de magneet eventueel ingestoken zou moeten worden, bij de andere niet, en op het oog geen enkel gat te vinden waar bijvoorbeeld een magneetpen in gestoken kan worden.

Nu snap ik dat het bij de laatste misschien niet eens de bedoeling is om er een magneet in te stoppen, maar zette me wel aan het denken over wat voor een magneetstok of welke magneetstok aan te schaffen.

Heb in dit forum al verschillende oude linkjes voorbij zien komen welke helaas geen informatie meer verschaffen.

In een algemene zoektocht op het web kom ik verschillende trekkrachten en verschillende diameters (of geen vermelde diameter) tegen en dat zette me weer aan het denken welke magneetstok of pen het beste geschikt is om aan te schaffen.

Hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

 

bewerkt door Hakar1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die ziet er dus eigenlijk hetzelfde uit als de meesten die ik online kan vinden.

Vergeleken met die meesten zou deze een mooie trekkracht hebben van 1,6 kg.

Mag ik vragen wat de diameter van de magneetkop is?

Ik heb geen idee of dat relevant is om binnen Geocachen te gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees in de advertentie dat de hierboven genoemde magneetkop een diameter heeft van 1 centimeter.

De magneetkop van de stick die ik zelf heb is wat kleiner in doorsnee.

Het hangt natuurlijk ook af van de cache die je zoekt welke tooltjes het meest geschikt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volledig overheen gelezen, de ingeschoven lengte en de uitgeschoven lengte wel meegekregen.

Bedankt dat u daar nog op wees.

Uw laatste opmerking zal ik dan gaan beleven, een CO is dus niet gehouden aan bepaalde afmetingen en toepassingen van eventuele magneetgevoelige caches.

Op dit moment dus 1 cache waar ik zeker niet met een magneetpen van 1 cm diameter in kan komen, maar ook nog niet gezien waar eventueel een magneet voor te gebruiken.

Zal de cache nog eens bezoeken, kom er regelmatig in de buurt wanneer ik de hond uitlaat.

Door de vermelding van welke magneetpen u gebruikt, ben ik een stapje dichterbij om keuzes te maken.

Halfords Drachten is voor mij het dichtste bij, eventuele verzendkosten mogelijk hoger dan zelf ophalen.

Misschien nog wat caches spotten in die omgeving en dan combineren.

Dank voor de uitleg.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Hakar1:

Uw laatste opmerking zal ik dan gaan beleven, een CO is dus niet gehouden aan bepaalde afmetingen en toepassingen van eventuele magneetgevoelige caches.

Op dit moment dus 1 cache waar ik zeker niet met een magneetpen van 1 cm diameter in kan komen, maar ook nog niet gezien waar eventueel een magneet voor te gebruiken.

Klopt. De cache owner is niet gehouden aan bepaalde afmetingen. 

Ik kan de mijne zo gauw even niet vinden, maar ik schat zo dat breedte van de magneetkop van mijn stick een millimeter of 5/6 bedraagt. Zeker niet meer. Ze zijn dus in verschillende maten verkrijgbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets bij de chinees gevonden in zowel 7 als 13/15 mm kop.

Beide besteld, samen inclusief muntjeskorting en verzendkosten net geen € 5,--

Niet in een kwaltieltje klaar, ze beloven 5 daagse levering.

Afwachten of het wat is, zo niet dan verder kijken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...