Spring naar bijdragen

Vraag over trackable


Por

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik uit een geocache een trackable meegenomen om ergens anders neer te leggen. 

Ik heb dit in de app aangegeven en vermeld dat ik hem meeneem en in mijn inventaris gedaan om ergens anders weer neer te leggen. 

Dit is mijn eerste trackable en denk dat dat de bedoeling is. 

Maar nu krijg ik onderstaande mail en nu snap ik er niets meer van. 

Betreft De Bijenhoek (GCAN3WP):

Dit is een automatisch verstuurd bericht van Geocaching.com.

Je ontvangt deze mail omdat je momenteel wordt vermeld als de houder van deze trackable.

Hummis heeft A je to! Mat uit je inventaris gepakt.

Bezoek A je to! Mat

Veel plezier met geocachen,
Geocaching HQ

 

Dus nu heb ik hem fysiek nog wel, maar niet meer in de app? 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De eigenaar heeft kennelijk meerdere woodies gemaakt met dezelfde TB-code, als ik zo kijk naar de logjes.

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=8362162

Dat betekent dus dat er niet één fysieke TB is, maar meerdere die allemaal dezelfde code hebben. Daardoor krijg je dus dat mensen hem van elkaar 'afpakken' om de TB te loggen. Er hoort bij een TB maar één fysiek element, en dan kun je de TB dus ook normaal 'pakken' en weer 'achterlaten' in een cache.

Zoals op de pagina staat, mag je de TB ook gewoon houden en dat lijkt me in dit geval het beste alternatief. Of je dropped hem zonder verder te loggen in een cache. Of je grabbed hem terug vlak voordat je hem in een cache stopt en 'dropped' hem dan in een cache.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, hoort een Gc-code uniek te zijn, doordat deze maar op 1 trackable kan/mag staan. juist o.a. om de bovenstaande onduidelijkheid te voorkomen.

Coins en trackables moet men natuurlijk altijd weer in een andere cache terugleggen, want die blijven van de eigenaar. Maar woodies mag men vaak wel houden en meestal ( zoals bij deze zeer duidelijk is vermeld )staat dat dan ook aangegeven op de webpagina van die Gc-Code/trackable.

 

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Ik snap en zag dat ik hem mag houden maar vond het juist leuk hem terug te leggen ergens anders. Maar inderdaad omdat het onze eerste was onduidelijk zoals boven beschreven. 

Groeten pensioenopreis (Por) 

bewerkt door Por
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat de eigenaar duidelijk schrijft dat men deze woodie mag houden, heeft hij/zij dit niet juist ingesteld, namelijk : "This is not collectible". Waarschijnlijk heeft eigenaar, nadat de originele trackable verloren is gegaan en vervangen is door meerdere woodies, deze instelling niet aangepast naar "This is collectible".


Notcollectible.png.4f2bd60e579b6036e919e5a508d161fd.png


Ps. @POR nu snap ik ook uw twijfels !

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit geval zou 'is collectible' een nog grotere puinhoop geven, omdat er meerdere 'TBs' in omloop zijn. Dan zou je de TB in je collecvtie kunnen zetten, en vervolgens grijpt iemand anders hem daar dan weer uit.

'Is collectible' werkt alleen goed (zoals trouwens de meerderheid van de TB opties) als er maar één echt fysiek object is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-9-2024 om 13:54 zei kalkendotters:

In dit geval zou 'is collectible' een nog grotere puinhoop geven, omdat er meerdere 'TBs' in omloop zijn. Dan zou je de TB in je collecvtie kunnen zetten, en vervolgens grijpt iemand anders hem daar dan weer uit.

'Is collectible' werkt alleen goed (zoals trouwens de meerderheid van de TB opties) als er maar één echt fysiek object is.

Daar hebt u misschien inderdaad wel gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...