Peetee Geplaatst 12 mei 2023 Geplaatst 12 mei 2023 Ik had de eTrex in deze uitvoering nog niet eerder gezien. Heeft een van jullie hem al? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Korte beschrijving: Perfect voor je volgende #geocaching avontuur is de Garmin eTrex SE handheld GPS. Met zijn gebruiksvriendelijke, intuïtieve ontwerp, GNSS-ondersteuning, Geocaching Live en een batterijduur tot wel 168 uur!
Linkalovers Geplaatst 13 mei 2023 Geplaatst 13 mei 2023 (bewerkt) €180,- voor een monochroom scherm. Ik zie/lees ( nog ) nergens een mogelijkheid om er er kaarten op te zetten.... Blijkbaar zijn veel optie afhankelijk of de unit verbonden is met je eigen smartphone. Ik denk dat ik maar pas..... Ps. overigens lijkt Garmin de betreffende webpagina weer offline te hebben gehaald, want die is niet bereikbaar. 13 mei 2023 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 14 mei 2023 Auteur Geplaatst 14 mei 2023 23 uur geleden zei Linkalovers: Ik zie/lees ( nog ) nergens een mogelijkheid om er er kaarten op te zetten.... Klopt. Dit is kennelijk de vervanger van de Etrex 10, het basismodel in de vorige Etrex-serie. Dat is aan de (beperkte) mogelijkheden ook wel te zien. Kans is dus groot dat er nog een aantal aanvullende modellen gaan volgen.
Linkalovers Geplaatst 16 mei 2023 Geplaatst 16 mei 2023 (bewerkt) Zo op het eerste gezicht, blijf ik het erg veel geld vinden, voor de geleverde mogelijkheden. Zonder een gekoppelde smartphone ( blijkbaar o.a. voor de 'brains' en online verbinding ), lijkt het me erg weinig inhoud voor het geld. Dat de SE de mogelijkheid heeft, om met meerdere GPS systemen de exacte locatie te bepalen is leuk. Maar is dat werkelijk nodig voor geocaching, waarbij een beetje zoeken gewoon onderdeel is van het spel en waarbij het altijd maar de vraag is wat de legger zelf heeft gebruikt om de coördinaten te bepalen. Want uw nulpunt is zelden ( zeg nooit nooit ) mijn nulpunt ! Dat Garmin probeert de SE aan de Geocaching gemeenschap te verkopen is logisch, want dat is een grote markt. Maar zal Garmin nu ook de software eindelijk eens optimaliseren m.b.t. Geocaching? Dat b.v. in een multi de volgende wp eenvoudig is aan te kiezen, i.p.v. dat men deze moet opzoeken als een losstaande wp? Met mijn vorig 60Cx en mij huidige 64s heb ik toch echt niet het idee, dat Garmin en GC werkelijk goed hebben samengewerkt, om e.e.a. perfect op elkaar aan te sluiten. Als ik zo e.e.a. bekijk, dan kan een moderne smartphone met b.v. C:Geo ( of desnoods de GC-app ) hetzelfde. Natuurlijk heeft die dan niet de batterij duur van de SE, maar ook de SE heeft een smartphone nodig, waarbij dezelfde batterij duur geld. Al die verkoop- praat/video's zijn leuk, maar toch eerst maar even afwachten totdat iemand een echte Geocache veldtest doet ! 16 mei 2023 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten