Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Wij hebben nu een paar keer een adventure lab gedaan en dat is ons goed bevallen. Ik heb er wel een paar vragen over:

1. Waarom kan ik op de site van geocaching.com niet filteren op "Adventure Lab", terwijl dat in de geocaching-app wel kan?

2. Klopt het dat elke gevonden locatie van een Adventure Lab gelijk staat aan 1 Found in je cache-profiel? Dus een Adventure Lab bestaande uit 5 locaties zorgt voor 5 Founds in je cache-profiel. Heb ik dit goed gezien?

3. Als het antwoord op vraag 2 Ja is, waarom is dat dan zo?

bewerkt door Bandiet
  • Bandiet changed the title to Vraag over adventure lab
Geplaatst

1: In de app kan dat ook pas een half jaar, het zal op de website ook wel gaan komen.

2: klopt

3: Omdat je al de vijf locaties goed hebt afgehandeld. Keuze van geocaching.com
Je hoeft dus niet de hele AL-af te ronden om toch wat te "scoren" 

• Leuk 1
  • 1 year later...
Geplaatst (bewerkt)

Sinds ik dit topic ben gestart, heb ik nog 4 andere labcaches gedaan. Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben geworden over dit cachetype. Waarom? Omdat het precies aansluit bij onze manier van cachen. Wij cachen nu al 22 jaar, maar gebruiken het cachen vooral om de omgeving te verkennen. Dus op vakanties en af en toe in het weekend. Maar we zijn altijd selectief geweest in wat we doen en hebben alleen de mooie en interessante caches gedaan. Ons aantal Founds is na die 22 jaar dan ook niet zo veel: 429. Maar wel stuk voor stuk pareltjes.

Bij het selecteren van te bezoeken caches, keek ik vooral naar de logfoto's van anderen. De locatie of omgeving moest interessant zijn. Als we uiteindelijk de cache niet konden vinden, vond ik dat nog niet eens erg. Ik heb het nooit een probleem gevonden om een Not Found te loggen, want we hadden dan wel genoten van de omgeving/locatie.

Mijn ervaring bij de labcaches die we tot nog toe gedaan hebben: Leuke en interessante routes en plekken. Niet te moeilijk en de omgeving/locatie staat voorop. De vragen zijn meestal goed te doen.

Wat ik ook goed vind: de cacher móet fysiek op de locaties van de labcache zijn om de vragen te ontgrendelen. Er kan dus niet gesjoemeld worden. Iets wat ik wel eens meen te zien bij sommige logs van mijn virtuele cache.

Het afgelopen jaar hebben we de volgende mooie labcaches gedaan: 

Avonturenpark/Graancirkel Oploo

Watersnood 1953: Oude Tonge

San Gimignano Lab Cache Adventure

Il Palio di Siena

Historisch Boxmeer

Het andere Kinderdijk

Omdat de labcaches mij zo goed bevallen heb ik de afgelopen dagen zelf een labcache gemaakt. Dat was relatief snel gedaan omdat de stappen in de builder helder zijn. Het wijst zich vanzelf. Gisteravond heb ik de labcache actief gemaakt. De eerste logs zijn al binnen!

bewerkt door Bandiet
  • Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...