Worteltje Geplaatst 24 juni 2021 Geplaatst 24 juni 2021 Ik ben sinds kort premium member. Nu wil ik graag alleen de caches zien die ik wil Doen. Is het mogelijk om de waad, hengel, boom caches uit te zetten? Aan zetten om te zien kan wel maar ik wil ze uit (niet zien).
Linkalovers Geplaatst 24 juni 2021 Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) 44 minuten geleden zei Worteltje: Ik ben sinds kort premium member. Nu wil ik graag alleen de caches zien die ik wil Doen. Is het mogelijk om de waad, hengel, boom caches uit te zetten? Aan zetten om te zien kan wel maar ik wil ze uit (niet zien). Zover mij bekend is het niet mogelijk om caches m.b.v. een attribuut ( b.v. waad, hengel, boom ) uit te zetten in een kaart. U kan deze inderdaad wel aanzetten in deze kaart ( via optie 'Filters' ). Wat wel mogelijk is, dat u die caches aan uw Ignore-bak toevoegt. Zo verdwijnen ze uit de kaart, maar ook uit uw PQ e.d. Blijkbaar vindt GroundSpeak ( van GeoCaching.Com ) het ignoren/negeren van caches niet fijn, want deze optie wordt door hun redelijk genegeerd ( ) en altijd wat weggestopt. Ook wordt er nooit een update voor uitgebracht, terwijl heel veel andere opties/kaarten/.... e.e.a. regelmatig worden aangepast met meer/betere opties. Zo kan men b.v. de ingnore-lijst niet standaard in een kaart krijgen, terwijl dat wel mogelijk is voor alle andere lijsten. Om de Ignore-lijst in een kaart te krijgen, moet men daarvan een PQ maken en deze dan bekijken in deze kaart. Hopelijk hebt u wat aan al deze informatie ??!! 24 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Berenboot Geplaatst 25 juni 2021 Geplaatst 25 juni 2021 Als je een PQ maakt heb je bovenin allemaal icoontjes: Attributes to Include (Click to include/exclude certain attributes.) En daaronder: Attributes to Exclude (Click to include/exclude certain attributes.) De bovenste optie is voor opties die je er beslist bij wilt hebben, de onderste wat je er zeker niet bij wilt. Daarmee kun je al veel dingen bepalen wat je wel of niet wilt
Linkalovers Geplaatst 26 juni 2021 Geplaatst 26 juni 2021 (bewerkt) 11 uur geleden zei Berenboot: Als je een PQ maakt heb je bovenin allemaal icoontjes: Attributes to Include (Click to include/exclude certain attributes.) En daaronder: Attributes to Exclude (Click to include/exclude certain attributes.) De bovenste optie is voor opties die je er beslist bij wilt hebben, de onderste wat je er zeker niet bij wilt. Daarmee kun je al veel dingen bepalen wat je wel of niet wilt Inderdaad. Met een PQ kan je beter filteren, maar een PQ veranderd niets aan wat men op de geocache-kaart ziet. Wat wel mogelijk is om m.b.v. een PQ, alle waad-, hengel- en boom-caches ( in de omgeving ) te 'vangen' en die lijst dan m.b.v. GSAK naar de Ignore-bak door te zetten, waardoor die caches van de kaart verdwijnen. Overigens die PQ dan wel bewaren, want die kan men dan om de zoveel tijd één keer starten om de nieuwe waad-, hengel- en boom-caches weer af te vangen en ook te kopiëren naar de Ignore-bak. Maar zo wordt het wel steeds meer computer werk en ( waarschijnlijk ) is/was dat nu juist niet de bedoeling van het geocachen. 26 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Worteltje Geplaatst 26 juni 2021 Auteur Geplaatst 26 juni 2021 Linkalovers, dat is zeker niet de bedoeling. Ik had gehoopt op een simpele oplossing (gewoon ff uitsluiten) maar dat zit er niet in. Bedankt (ook Berenboot) voor de reacties.
Linkalovers Geplaatst 27 juni 2021 Geplaatst 27 juni 2021 (bewerkt) U kan ze natuurlijk ook stuk voor stuk ( als u ze op de kaart ziet/vindt ) in de Ignore bak doen. Dan moet u de caches wel controleren ( en eruit halen ) voordat u op pad gaat, anders is er natuurlijk de kans dat u onverwacht bij een boom uitkomt en ver boven u, misschien de cache ziet hangen. 27 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten