hanssteenhuis Geplaatst 19 oktober 2020 Geplaatst 19 oktober 2020 Hallo allemaal, Ik heb samen met de kinderen een cache gemaakt. Maar nu willen wij hier een cijferslotje op maken. De cache ligt bij ons achter in het veld met de uitkijk op 4 grote molens. Nu willen we drie vrij makkelijke vragen bij de "hints" gaan zetten om tot deze code te komen. Bijvoorbeeld hoeveel molens zie je? Hoeveel wieken hebben ze in totaal? Zodat het ook voor de kinderen makkelijk is op te lossen. Is dat wel leuk? Of niet echt de bedoeling?
Peetee Geplaatst 19 oktober 2020 Geplaatst 19 oktober 2020 Daar lijkt mij helemaal niets op tegen Hans. Er is niks mis met simpele vragen. Zeker niet bij een cache die vooral ook door kinderen gemakkelijk op te lossen moet zijn.
hanssteenhuis Geplaatst 19 oktober 2020 Auteur Geplaatst 19 oktober 2020 Heel erg bedankt voor je reactie. Dan gaan we dat doen :-) Worden en nog wel nieuwe Caches gereviewt? Omdat ik op dit forum gelezen heb dat het reviewen eerst gestopt is per maart van dit jaar?
Peetee Geplaatst 19 oktober 2020 Geplaatst 19 oktober 2020 Dat was toen ook zo, maar daarna (in de zomer) is het wel weer opgestart. Caches worden ook nu nog steeds gereviewd. Wel is men voorlopig weer gestopt met het publiceren van events.
kalkendotters Geplaatst 19 oktober 2020 Geplaatst 19 oktober 2020 De vragen voor de slotcode horen eigenlijk niet thuis in de hints. De hints zijn bedoeld voor extra hulp bij het zoeken/openen van de cache. Een cache zou normaal gesproken gevonden/gelogd moeten kunnen worden zonder dat de hints geraadpleegd wordt. (En er zijn nog steeds mensen die handmatig de hints decoderen, dus hoe korter de hint is, hoe beter) Het beste is dus om de vragen voor het slot gewoon op te nemen in de cachebeschrijving. In de hint zou je dan eventueel kunnen verwijzen naar de beschrijving om de slotcode te kunnen bepalen. 1
Aanbevolen berichten