kuipjeboter Geplaatst 4 oktober 2020 Geplaatst 4 oktober 2020 Als ik caches selecteer voor een cacherondje wil ik graag een indruk krijgen van de lengte van de resulterende route. Bij een cacheserie staat soms wel de totale lengte vermeld, maar wat als ik slechts een deel van de serie wil lopen? Dan wordt het lastig om de lengte te bepalen. Weet iemand daar een handige methode voor? (Ik weet dat je met BaseCamp een hoop kunt doen, maar op een of andere manier zijn BaseCamp en ik geen vrienden. Ik vind BaseCamp in dit geval te zwaar geschut.)
Peetee Geplaatst 4 oktober 2020 Geplaatst 4 oktober 2020 Is de site https://www.afstandmeten.nl/ misschien een optie voor je?
miracles65 Geplaatst 5 oktober 2020 Geplaatst 5 oktober 2020 Probeer EasyGPS eens. Daarmee kun je de afstand benaderen (zonder kaart). 1
Peetee Geplaatst 5 oktober 2020 Geplaatst 5 oktober 2020 1 uur geleden zei miracles65: Probeer EasyGPS eens. Daarmee kun je de afstand benaderen (zonder kaart). Het linkje naar EasyGPS: https://www.easygps.com/
kuipjeboter Geplaatst 11 oktober 2020 Auteur Geplaatst 11 oktober 2020 Ik heb even gekeken naar afstandmeten.nl. Als ik daar een paar punten op zet, dan wordt telkens een rechte lijn getrokken. Zie het bovenstaande voorbeeld. Wat ik graag zou willen is dat er een route wordt bepaald langs de paden. Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?
Peetee Geplaatst 11 oktober 2020 Geplaatst 11 oktober 2020 Je kunt ook klikken op "Volg voetpaden" of "Volg fietspaden" in het menu "Plannen". Daarvoor is het natuurlijk wel nodig dat de kaarten van het gebied ter plekke de paden ook als zodanig herkennen. Daarnaast kun je ook een gpx-bestand importeren via de optie "Importeren" En tot slot: je kunt natuurlijk ook zelf de "route" op de kaart tekenen door de routepunten korter op elkaar in te tekenen. Dat is wel wat meer werk, maar je hebt dan wel een nauwkeuriger beeld.
kuipjeboter Geplaatst 11 oktober 2020 Auteur Geplaatst 11 oktober 2020 Als ik de punten op de kaart zet door gewoon met de muis te klikken, dan wordt er wél netjes een route langs de paden gemaakt. Maar als ik nieuwe punten neerzet door bij Ga naar (linksboven) een coördinaat in te vullen, dan gebeurt dat niet. Maar als ik op het neergezette punt klik verdwijnt het punt. En als ik dan nog een keer op hetzelfde punt klik, dan wordt het een handmatig neergezet punt, en dan werkt het wél. Kortom, met twee extra klikken krijg ik wat ik wilde! Bedankt voor de tips. collega-geocachers! 1
Aanbevolen berichten