Spring naar bijdragen

Publiceren van een cachebeschrijving


Red.Tulip

Aanbevolen berichten

Ik heb tot nu de "gewoonte" mijn cachepagina's voor te bereiden met MSWord als editortool.
Voordeel is (denk ik) dat ik daarin kan werken met de tools die de editor in zich heeft om tot een persoonlijke opmaak te komen.
Maar ik weet ook (gelezen o.a. op dit forum) dat van dit MSWord document een hoeveel HTML-codes worden gemaakt waar de Geocaching publicatie tool geen raad mee weet. Dus leidt dit tot een resultaat dat ik zeker niet voor ogen heb.

Met welke webpage heb ik dat euvel niet en kan ik toch MSWord blijven gebruiken om de 'kladversie' daarin voor te bereiden ??

Dank bij voorbaat voor al jullie reacties, suggesties en aanraders.
Wel wil ik er nog even aan toevoegen dat ik een Nederlander ben en dus bij voorkeur kies voor een gratis software pakket, tenzij ......

Geert van team Red.Tulip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een beetje 'normale' htmlcode wilt, dan is het gebruik van MSWord af te raden. Die voegt heel veel code tussen om het zo exact mogelijk te laten lijken op wat je ziet in MSWord. Helaas betekend dat dit minder geschikt is voor een normale webpagina.

Tegenwoordig heeft de cachepagina ook een HTML editor waarin je dus meteen kunt zien wat het effect is. Grote voordeel is ook dat de opmaak die je hierin maakt ook gewoon is wat je straks op de pagina ziet.

Op het internet zijn ook heel wat HTMLeditors te vinden, waarbij je via een webpagina een wat uitgebreidere versie/mogelijkheden hebt dan bij de Geocaching-editor.

Het handigst is voor mij om eerst de tekst(blokken) zonder opmaak te maken in bv MSword, of Kladblok. En de opmaak/plaatjes pas uit te voeren op de website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...