Viervoeter Geplaatst 29 mei 2020 Geplaatst 29 mei 2020 (bewerkt) Is er hier iemand die ook de Etrex 22x gebruikt en me misschien op weg kan helpen? Aanzetten van de GPS geeft een donker scherm waarin je heeeeeel vaag GARMIN in letters kan zien. Na enige tijd kom je direct in het menu die dan opeens wel verlicht is. In mijn vorige Etrex had ik een boodschap [profielnaam en 06 nr] in het opstart scherm staan en dat scherm was bij opstarten direct al verlicht en het scherm ook leesbaar. Hoe kan ik dat in deze Etrex 22x ook voor elkaar krijgen? 29 mei 2020 bewerkt door Viervoeter
Linkalovers Geplaatst 29 mei 2020 Geplaatst 29 mei 2020 (bewerkt) Ik weet dat dit in een bestandje op mijn 64s staat, maar nu even geen gps bij de hand. Tevens heb ik heel lang geleden mijn naam en telefoonnummer erin gezet en ben ondertussen vergeten hoe dat exact moet. Na even Google dit gevonden: "...which personalizes the unit’s startup screen. To find the file we’ll edit, connect your GPS to a PC, open the unit and go to the “Garmin” directory. Once at that level, copy the text file named “startup”--it’s always best to edit a saved copy. Using Notepad for the PC or TextEdit on Mac, open the file. It will look like this:..." 29 mei 2020 bewerkt door Linkalovers
Viervoeter Geplaatst 29 mei 2020 Auteur Geplaatst 29 mei 2020 Bedankt voor het speuren naar een aanwijzing Linkalovers Dat "startup" bestandje vond ik ook al. Via kladblok te lezen uiteraard. Citaat <!-- Edit this file to display a message while your unit is powering on --> <!-- Allow one full power cycle after editing for your message to be updated --> <!-- Set the display number to the minimum number of seconds your message is displayed --> <display = 0> <!-- Type your message on the next line --> Dat staat er in. Ik heb uiteraard mijn bericht onderaan geschreven en het cijfer van display veranderd van 0 naar 20 Bij het opstarten is mijn scherm nu nog steeds enorm donker en echt niets is er op te lezen. Omdat ik weet dat er een bericht op het scherm te zien moet zijn zie ik dat ook enigszins vaag aanwezig voor een leek zal dit niet te herkennen zijn. Niet iedereen zal een GPS aan de computer hangen om dat berichtje te gaan lezen. Ik hoop het scherm daarom verlicht te kunnen krijgen. Geen idee hoe.
Linkalovers Geplaatst 29 mei 2020 Geplaatst 29 mei 2020 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Viervoeter: ...Niet iedereen zal een GPS aan de computer hangen om dat berichtje te gaan lezen.... Nee, dat is niet de bedoeling. Persoonlijk denk ik aan een foutje', dat hopelijk op te lossen is met een volledige reset van de gps. Maar misschien weet een andere Etrex 22x eigenaar de oplossing ( b.v. een instelling ). 29 mei 2020 bewerkt door Linkalovers
Viervoeter Geplaatst 30 mei 2020 Auteur Geplaatst 30 mei 2020 Er waren 3 update's voor de GPS werd gemeld via Garmin Express. 2 voor software en 1 voor de kaart. Die dus maar gedaan. [Duurt dat lang zeg] Misschien zou dat de oplossing zijn, maar helaas is dat niet zo. Nog steeds zoekende naar een oplossing hiervoor.
Linkalovers Geplaatst 30 mei 2020 Geplaatst 30 mei 2020 21 minuten geleden zei Viervoeter: ...3 update's... Zie ook: Firmware/software voor een Garmin gps.
Aanbevolen berichten