Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na een aantal jaren niet gecached te hebben hebben we de draad weer opgepakt. Waar we eerder alleen heel bijzondere caches deden zijn we nu met de kinderen op pad. 

Gister een TB gepakt. Vandaag in een cache gestopt.

Maar dan komt t nare:
nog voor we terug zijn bij de auto (een wandeling van 20 minuten) is de TB door een ander team uit de cache gehaald en hebben ze hem gelogged. Twee teleurgestelde kinderen omdat ze de tb nu niet meer online kunnen droppen. 

Dit is me in het verleden nooit overkomen! Is dit de nieuwe snelle manier? Moet je bij de cache met je telefoontje klaar staan?

of kan ik het team aanspreken op onsportief gedrag?

Voor de eigenaar van de tb is het toch ook niet leuk om zo niet te weten waar het ding is geweest?

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

Vaak komt dit doordat de andere cacher de Tb/coin direct online oppakt, zodra hij/zij deze uit de cache haalt. Dan wordt vaak ook niet gecontroleerd wie ( een cacher ) of waar ( in een cache ) de Tb is. Vaak hebben ze geen idee dat er iets fout is gegaan, want uiteindelijk hebben ze de Tb zowel fysiek, als op de GC website in bezit. Dus zo bekeken, klopt alles.

Tevens kan het lijken voor een 'fast-cacher', dat als een 'slow-cacher' de Tb al 2 weken in handen heeft, deze misschien vergeten is de Tb te droppen.

In het begin grabde ik de Tb wel eens terug en stuurde de andere cacher een mail. Daarin legde ik e.e.a uit en vermelde dat ik de Tb terug gegrabd had en deze 's avond zou droppen, zodat de andere cacher dán de Tb kon grabben. Soms gaf dat nog meer 'ellende' en de weblog van de Tb wordt er inderdaad niet duidelijker op.

Het nadeel van 's avonds pas droppen, is blijkbaar, dat bij cachers die heel veel caches op één dag doen, er een 'wachtlijst' ontstaan. Ook omdat ze de Tb misschien wel iets later die dag weer willen droppen. Als dat niet direct online verwerkt wordt, moet dat 's avonds nog gedaan worden. Schuif je op een dag veel Tb's, dan wordt het een administratie.

Tegenwoordig laten we Tb's/coins vaak gewoon liggen, misschien wel ook daarom.

bewerkt door Linkalovers
  • Dank 1
Geplaatst

Ondanks het feit dat we eigenlijk niet veel tb's meer tegen komen, kan ik me hier behoorlijk aan storen, en gebruik dan ook deze methode:

6 uur geleden zei Linkalovers:

In het begin grabde ik de Tb wel eens terug en stuurde de andere cacher een mail.

Hier aan toe gevoegd dat ik bijna nooit dezelfde dag een cache als found it log, even een dagje laten zinken (we doen merendeel multi's) en dan pas loggen.

Uitzondering is dat ik wél gelijk bij thuiskomst de achtergelaten tb drop, om dit toch wat te voorkomen.

• Dank 1
Geplaatst (bewerkt)

Dank voor jullie bericht. Het zat me toch een beetje dwars. En ik ga de tb grabben en in de cache doen. 

Wij waren ook gestopt met het meenemen van tb’s, omdat als je geen planning hebt wanneer je een volgende loopt je hem te lang in bezit hebt. 

Voor de kinderen heeft t iets magisch. Een speeltje dat hand in hand gaat en zo de wereld over reist. Dus vandaar dat ik er toch maar weer aan begonnen ben. 

bewerkt door Drenthe-Dakar
Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei Drenthe-Dakar:

....En ik ga de tb grabben en in de cache doen....

...omdat als je geen planning hebt wanneer je een volgende loopt je hem te lang in bezit hebt...

Als u de Tb terug grabt, dan a.u.b. alleen als de Tb nog in handen is van de andere cacher. Als deze de Tb namelijk al fysiek heeft gedropt en dit ook online heeft gedaan, dan 'ziet' deze de terug grabt actie niet en zal daarna de Tb ook niet weer opnieuw oppakken en weer ( in de juiste cache ) droppen.

Als u wel later ( nadat de andere cacher de Tb al fysiek in een andere cache gedropt en gelogt heeft ), terug grabt en dan weer dropt, dan ligt de Tb fysiek in een andere cache, dan deze bij GC gelogt is.

Ook wij laten Tb's vaak gewoon liggen, omdat we niet weten wanneer we de volgende keer gaan cachen. Tevens willen we geen 'druk', omdat de volgende caches die we bezoeken, misschien niet veilig en/of groot genoeg zijn, om de Tb in te droppen. Waardoor we de Tb langer in handen hebben, dan wij willen.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...