Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ook wel eens de behoefte om meerdere programma’s ter gelijkertijd met een GPS te laten werken.

Normaal gesproken kan dit niet omdat het eerste programma de communicatie poort bezet houd.

Daar door kan een ander programma geen toegang krijgen tot de NMEA data stroom.

De oplossing voor dit alles is net zo simpel als het probleem.

Maak een programma dat de NMEA data inleest en op een nieuwe (virtuele) communicatie poort weer beschikbaar stelt aan andere programma’s.

Je kunt dan kiezen om meerdere virtuele communicatie poorten aan te maken of maar een poort die niet door een ander software pakket bezet gehouden kan worden.

schema.gif

Voor dit laatste hebben de boy’s van GpsGate gekozen.

Nu is het dus mogelijk om een oneindig aantal programma’s ter gelijkertijd met een GPS te laten werken.

Denk bij voorbeeld aan (PPC) TomTom en OziCE.

Dan hoef je niet het ene programma af te sluiten om even in het andere te kijken.

Of wat dacht je van het volgende:

OziCE met een kabouterkaart op je scherm.

En TomTom draaien op de achtergrond de rij instructies gevent.

Het e.e.a. kan je hier downloaden.

Helaas is het niet gratis, maar er zijn wel probeer versie (14 dagen) beschikbaar.

Sorry als dit er uit ziet als reclame, dat is niet de bedoeling, maar ik ben zo enthousiast dat ik zelfs overweeg het te kopen.

Geplaatst

hee dat klinkt inderdaad best als nuttige software, ga er gauw eens naar kijken!

groets,

gimli :D

• 6 months later...
Geplaatst
hee dat klinkt inderdaad best als nuttige software, ga er gauw eens naar kijken!

groets,

gimli  :thumbup:

Als newby gelijk de hopelijk goede raad opgevolgd en dit proggie op mijn IPAQ gezet. Het werkt erg goed. Gelijk de volledige versie besteld. Gebruik het om tegelijkertijd OziCE en GPSTuner te draaien.

SuperTip! Bedankt.

• 2 years later...
Geplaatst

Ik ben ook even met GPS-Gate aan de slag gegaan. Het doet ook de omzetting van een Garmin met alleen USB uitgang naar een virtuele serieel/NMEA signaal. Werkt prima met o.a. VisualGPS. Garmin heeft ook zelf een progje http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=1627 genaamd Spanner maar dat werkt dus niet met mijn Vista HCx. Er is bijna geen software dat werkt met navigatie op een laptop zonder die signalen behalve natuurlijk nRoute. Ik kan in ieder geval m'n oude progjes blijven gebruiken met m'n nieuwe GPSr.

Geplaatst

Bij mijn vorige werkgever ook GPSGate gebruikt. Leuke features zijn o.a. het opslaan en opnieuw afspelen van een log, of dit zelfs in een "loop" te doen.

Volgens mij had de PC-versie van GPSGate ook een mogelijkheid om een soort van netwerkpoort aan te maken.

Zou kun je zelfs op afstand van een GPS gebruik maken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...