Spring naar bijdragen

Goodiesshops


Aanbevolen berichten

De goodiesshop in de UK heeft heden zijn activiteiten gestopt.

In het forum van geocaching.uk verscheen enige tijd geleden al hetvolgende bericht :

 

Closure of the Store.

 

Posted By TheCat - 24 May 2004 - 04:11 - 6 comments - Edit

Having run the on-line store at a loss for the last year the time has come to call it quits. I have decided that as from today the store will close.

 

The main reasons for this are as follows.

1, It was setup to try and help fund the site. All it did was cost me cash.

2, The cost of importing into the UK was to expensive.

3, I tried to increase prices to cover those costs and people went else where.

4, The UK Post office lost to many packages causing me more problems.

 

The closure of the store will not impact the operation of Geocacheuk.com we will still be here as before offering the services we do for FREE as always.

For those that have purchased from us in the past thank you.

All out standing orders will be dispatched in the next few days, when I have recieved my shipment from Geocaching.com.

 

Voor mij bekende problemen: verzendkosten vanuit de USA zijn 5 cent per gram, BTW en invoer is al gauw 22 % erbij en dan nog alhier verzendkosten per post.

En ook hier het probleem: verliezen in de post. Dat was een reden waarom de verkoop van T-shirts gestaakt is door de gc.nl shop. Maar ook heel wat Travel Bugs zijn inmiddels 'Lost in Transit'.

 

Ook in Duitsland heeft de shop Geocaching-Zubehör Shop problemen met de omzet en zal mogelijk op korte termijn gaan sluiten. Een van reden is de toegenomen concurrentie met de geocaching online shop.

Hoe dat kan is mij een raadsel: de Travel Bugs zijn daar ook 7 euro maar er zijn verzendkosten (brrrrrr.....!!!!): Die Versandkosten betragen pauschal 5,50 Euro innerhalb Deutschlands.

 

Effe een (1) Travel Bugje kopen is daar erg duur (en langzaam)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarom houden we van jou prof ;)

 

Leg me nu eens uit waarom nu juist T-shirts verdwijnen? De hats en caps komen toch wel aan.

 

Ik heb er geloof ik een 4 of 5 stuks bij je gevraagd. Ik kan ze niet krijgen vanuit Amerika, Engeland of Deutschland.

Das dus zwaar kl*ten.

 

Ik krijg trouwens bijna wekelijks pakketjes uit Amerika. Ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt onderweg. Verzekerd verzenden doe ik niet aan omdat dat alleen maar voor de natives van Amerika geldt en niet voor ons Europa.

Mijn probleem is ook dat je iets koopt voor 100 dollar, er soms 50 dollar verzendkosten overheen komt, en dan.... wordt de hele zooi soms een maand vastgehouden door de douane die me dan ineens ook nog een rekening stuurt over het totale bedrag, INCLUSIEF verzendkosten, de trollen. iedere keer als ik denk dat de bestelling waarschijnlijk verloren geraakt is, blijkt weer dat de douane er achter zit. Normaal zit er dan ook meestal maar 3 a 4 dagen tussen betalen en ontvangen.

Leuke uitvinding die verzendkosten daar, shipping and handling costs noemen ze dat. Kunnen ze net zo duur maken als ze willen. Zit er een sticker op dat je 15 dollar shippingcosts hebt betaald, dus was de handling 35 dollar. Duur doosie.

Heb eens aan een Canadees gevraagd waarom de handlincosts zo hoog waren. Weet je wat zijn antwoord was? Hij vroeg of ik wel wist hoeveel kilometer hij met de snowmobiel moest rijden om mijn bestelling bij het dichtsbijzijnde postkantoor af te kunnen leveren.

Wij hebben op ieder hoek van de straat een postagentschap. Zij moeten soms een dag heen en terug hahaha, dan is het nog goedkoop.

 

Die duitsers betalen dus zelf ook zoveel verzendkosten? Probeer als Nederlander er maar eens te kopen :thumbup:

 

Nee Prof, gewoon doorgaan. Als je in moeilijkheden komt dan gil maar, er zijn kopers genoeg toch?

 

Waar blijft mijn zwarte muts? Het weer is er wel naar. Die Duitsers willen het niet naar me sturen.

Doe je nog een poging om die grote T-shirts te kunnen leveren? 2XL Die Amerikanen willen het niet naar mij sturen. Die verwijzen me naar Engeland, Duitsland en zelfs naar jouw shop.

Stuur me maar weer een aantal bugs en nog zo'n zwarte poezelige cap met reflecterende .com logo.

Ik ga mijn cache hoed aan de wilgen hangen. Vergeet me muts nie .....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:A train-station is where the train stops.

A bus-station is where the bus stops.

On my desk I have a work-station......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de verzendkosten buiten de doaune te houden moet je als Nederlander omdracht geven voor het transport aan een Nederlands bedrijf (omdat je dan gewoon BTW betaald). Alleen is dan vaak het probleem weer dat de partij die de goederen verzend alsnog de handling kosten wil berekenen. Maar als een en ander wordt overlegt met gc.com moet er toch een regeling kunnen worden gevonden.

 

Tipje?? probeer het eens Prof. en anderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Heirbout H:

er wordt over gedacht - om niet te zeggen: er wordt aan gewerkt. Maar wel 1-kleurig bedrukte T-shirts vanwege de kosten.

@Wil&An:

USA firma's geven hun transport opdracht aan USA firma's. Die transporteren alleen als de douane papieren in orde zijn.

Transport kosten USA -> Ned en Ned->USA ontlopen elkaar weinig.

Binnen de EU (inter-cummunotaire transporten) moet ergens iemand BTW betalen.

Koop ik als privee persoon iets in Duitsland dan wordt geleverd met Duitse BTW en doet de douane niet moeilijk. Maar zakelijk transport: dan is er geen BTW (ex-BTW prijzen dus) en moet de ontvanger het regelen. Via zijn en de andere partij zijn internationale BTW nummer bij de BTW-opgave (per kwartaal).

@Kruimeldief:

je zwarte flubbermuts staat in de bestellijst. Maar die bestelling kan nog wel even duren.

Een zwarte poezig aanvoelende pet heb ik nog wel voor je. En TB's ook. Hoeveel?

 

En over verliezen in de post:

Vele jaren heb ik (gebundeld, voorgesorteerd) tijdschrfiten verzonden. Een paar duizend per keer. En altijd waren er mensen die het niet ontvingen. Volgens mijn statistiek: 1:500.

En de T-shirts: eentje op een studentenhuis adres, eentje bij een schoonmoeder aan huis, eentje gewoon foetsie, van eentje alleen een stukje envelloppe terug etc.

Had ik alle T-shirts in dozen verzonden dan was er mogelijk minder verlies geweest maar waren de kosten (aanbelstuk) 6,84 plus dooskosten meer geweest.

Travel Bugs: teneinde postkosten te drukken gaan ook die in envellopes. Al twee keer een restje enveloppe terug gekregen. De Travel Bugs zullen vaak ergens in de raderen van de sorteermachine blijven steken.

Een paar keer heb ik na een niet-aankomen van TB's ze opnieuw gezonden met als gevolg: weer verdwenen. Derde keer verzenden naar een ander adres hielp tot nu toe.

Postperikelen, breek me de bek niet open..... :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Technisch gezien wel maar financieel niet.

Er wordt heel erg veel 1 Travel Bug gekocht. Die gaat in een envelloppe met 1 postzegel erop.

Een kleine luchtkusssen (airbubble) envelloppe kost 25 cent. Maar dan moeten er twee postzegels op wat een kostenverhoging geeft van 63 cent.

 

En als 1 op de 50 TB's tussen de radertjes van de post verdwijnt , reken dan maar uit...

 

Grote aantallen TB's gaan wel in airbubbles; dan is het rekensommetje anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prof:

 

Doe mij maar 4 TB's in een bubbelenveloppe en als het niet uit kan dan druk de prijs van de enveloppe er maar bij op. En duw die zwarte pet er ook maar bij in en ook nog zo'n halfrond schildje voor op de stok, mocht je die hebben.

 

Wat T-shirts betreft, liever 15 euro duurder en een goede kwaliteit dan eentje van Zeeman of Wibra die na 1 x wassen een rolmops van je maakt. Dat heb je met die grote maten gasten :D

 

Fijn dat de muts in bestelling is.

 

Prof, als de bubbeltjesenveloppe een prijsverschil geeft van 0,25 ct en er dan ook nog een extra postzegel op moet, is dan de TB tussen 2 steviger blaadjes papier plaatsen en dan ff dicht nieten geen optie?

 

Zo versturen wij ook wel eens kleine, soms broze dingetjes in een enveloppe.

 

Nog een optie is om een vel bubbeltjes te zoeken of te slopen uit een oude enveloppe en de bug in een stukje bubbeltjesvel wikkelen, vastplakken en in een gewone enveloppe versturen. Dan heb je dus een gedeeltelijke bubbeltjes enveloppe :kiss:

 

Ik snap trouwens niet dat er op een bubbelenveloppe een extra postzegel moet, of je moet dan net boven het gewicht zitten. Maar dan zat je zonder de enveloppe al aardig tegen het gewicht aan.

 

En wat pakketpost betreft, die prijzen zijn veranderd. Een doos of doosje (dat niet door de brievenbus past) kost gewoon tot een paar kg € 5,50 (aanbelpakket). Aangetekend en verzekerd tot 48 euro komt er € 0,25 bij.

 

Ik ben zelf dus ook overgegaan naar de € 5,75 als ik een pakje verstuur. Dan is het verzekerd tot 48 euro en de ontvanger moet er voor tekenen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief, die morgen de pet en de rest wel ziet verschijnen omdat Lupardi snel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten zijn er twee soorten pakketzegels: AVP en AGP. Volgens mijn kleine lettertjes is AVP voor 5,50 'gewoon' en is AGP van 6,84 incl BTW voor met aanvullende diensten (waardoor er BTW op zit). Nu weet ik dus beter.

 

En 1 TB in zijn zakje (waar ook het activatie-label op staat!) in envelloppe met postzegel is 19,5 gram om precies te zijn (als de plak is opgedroogd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten zijn er twee soorten pakketzegels: AVP en AGP. Volgens mijn kleine lettertjes is AVP voor 5,50 'gewoon' en is AGP van 6,84 incl BTW voor met aanvullende diensten (waardoor er BTW op zit). Nu weet ik dus beter.

 

En 1 TB in zijn zakje (waar ook het activatie-label op staat!) in envelloppe met postzegel is 19,5 gram om precies te zijn (als de plak is opgedroogd).

Dus bovengrens. 20 tot 50 gram is namelijk 0,78

 

Ik heb het net uitgezocht:

 

Aangetekend  pakketje,  0 - 1 kg. € 5,75 . Wil je de handtekening retour hebben dan komt ern nog een euro bij.

 

Kenmerken:

 

Verzending van belangrijke documenten en stukken met een juridisch karakter;

Verzending van geld, cheques, sieraden en andere kostbaarheden;

Geregistreerd vervoer;

Verzendbewijs;

Handtekening voor ontvangst;

Schadevergoeding EUR 46,-;

Via een streepjescode wordt de zending in het proces zo veel mogelijk gevolgd

 

Zoals je ziet heb ik me in 2 dingen vergist. Ik dacht kilo's en het is tot 1 kg.

 

En verzekerd is 46 euro en geen 48 zoals ik schreef.

 

Kom je boven de kilo dan wordt het aangetekend en verzekerd verzenden en dan verandert de totale verzekerde waarde ook en dan gaat het ineens weer vanaf 0 tot 5 kg.

 

Aansprakelijkheid

 

tot EUR 450,-   

 

0-5 kg 7,25

 

5-10 kg 9,50

 

   

 

tot EUR 2.700,-   

 

0-5 kg 10,75

 

5-10 kg 13,00

 

   

 

tot EUR 5.400,-   

 

0-5 kg 14,25

 

5-10 kg 16,50

 

Conclusie, als je een pakket verstuurt tot 1 kg dan kost het je 5,75 en dan wordt het pakket aangetekend verzonden en is het verzekerd tot 46 euro.

 

GRTZ

 

KruimelTPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...