Spring naar bijdragen

Rare tekens in coordinaat


D_Jakke

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

18 minuten geleden zei StefandD:

Misschien is de codering door een of andere reden veranderd?

Klik met rechter muisknop op de coördinaten en kies Codering en daarna West-Europees (Windows).

Dit was de oplossing, bedankt voor het mee denken!

 

Helaas bij het corrected coordinates nog steeds dat vraagteken.

 

Knipsel1.JPG

bewerkt door D_Jakke
Te vroeg geroepen :-(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb u misschien ooit een GSK backup gemaakt?

U kan nu ( voor de zekerheid ) ook een backup maken. In deze backup zit dan wel deze fout, maar dan zijn de databases/caches in ieder geval veilig.

"Bestand",  "VeiligheidsKopie Maken", selecteer een locatie en kies een zinnige naam ( b.v. met de datum erin ), vink verder alles aan en kies "Backup"
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe backup maken: Kies "Bestand",  "VeiligheidsKopie Maken", selecteer een locatie en kies een zinnige naam ( b.v. met de datum en tijd erin ), vink verder alles aan en kies "Backup"

Een ( radicale ) oplossing om alle instellingen standaard/default te maken:
- Maak in GSAK een backup ( zoals hierboven omschreven )
- Sluit GSAK af

Maak default settings file:
- Start de verkenner en ga naar de directory waar GSAK.EXE staat en zoek daar 'GSAK.INI'. Hernoem de file in b.v. 'GSAK.INI.org'
- Start GSAK, deze start nu als net geïnstalleerd ( = nieuw = default ) op. Klik alle meldingen ( keuze naar wens ) weg.
- Maak in GSAK een backup ( zoals hierboven omschreven ), maar met een nieuwe naam.
- Sluit GSAK af

Terug naar origineel en importeer default settings:
- Verwijder de zojuist aangemaakt file 'GSAK.INI' en kopieer file 'GSAK.INI.org' naar 'GSAK.INI'
- Start GSAK
- Importeer uit de laatste backup alleen de instellingen

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei D_Jakke:

... voor een format C en nieuwe instalatie heb ik nu geen zin in.

Nee, dat is vast en zeker niet nodig.

Toch voor de zekerheid nog even een testje: Als u bij een volledig onbekende cache ( die niet in GSAK staat ) een dummy CC invoert, daarna de GPX download en deze in GSAK importeert. Is daarvan dan de notitie ook fout?

Als het echt in Windows zit, dan kan dit natuurlijk al zoekende opgelost worden. Maar dit is een quick en dirty oplossing: maak een nieuw ( lokaal ) Windows account op de machine aan. Alles is dan als nieuw ( alle instellingen én rommel 'zitten' in het oude account ). Log daarmee in en controleer of daar GSAK wel normaal werkt ( gebruik eventueel een GSAK backup voor de data ! ).
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hint keertje geprobeerd, maar ook hier weer zonder resultaat.

Gelukkig had ik van gsak en windows eerst backup genomen anders had ik nu niets meer :-)

Ik geef het op (zoveel cache ik ook weer niet meer)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei D_Jakke:

...Ik geef het op (zoveel cache ik ook weer niet meer).

Helaas. Ja, soms is het om gek van te worden.

Als GSAK met een nieuw Windows account ook niet goed werkt, dan zit het nog dieper dan de gebruikers-omgeving, ergens in de ( basis van ) Windows zelf.

Er zijn nog veel meer instelling waar het aan zou kunnen liggen, maar dat is niet allemaal uit te leggen en is o.a. ook afhankelijk van hoe Windows is geïnstalleerd en welke versie van Windows.

Als u gewoon weer met uw oude Windows account inlogt, is er helemaal niets veranderd. Er is geen data verwijderd, alles moet aanwezig zijn.

bewerkt door Linkalovers
  • Dank 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...