michelserne Geplaatst 11 november 2019 Geplaatst 11 november 2019 Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van windows 10 naar Linux Mint 19.2. Ik ben nu ook al een paar dagen op zoek naar een Linux alternatief voor GSAK en Basecamp. Heeft iemand tips? Ik heb wel een paar programma's gevonden, maar die tippen niet aan de genoemde pakketten. Ik dacht dat ik een alternatief gevonden had (Open Cache Manager) maar dat programma is behoorlijk oud (laatste versie 2014) en krijg ik niet aan de praat op mijn laptop... Kortom wie kan mij helpen aan een goed linux geocaching programma? Met vriendelijke groet, Michel Serné
harrie Geplaatst 11 november 2019 Geplaatst 11 november 2019 (bewerkt) Er is niet veel te vinden voor linux als het om cachen gaat maar als je niet al te veel eist dan lukt het wel. Die OCM (Open Cache Manager) wordt helaas niet meer onderhouden en valt dus af. Kijk eens in de beschikbare software in Mint naar QMapShack. Dit zou je als alternatief kunnen gebruiken voor Basecamp. Het is een vrij moeilijk kaartprogramma maar kan zeer veel. Mocht je graag GSAK willen gebruiken dan adviseer ik om "WINE" te installeren. Wine zorgt ervoor dat .exe bestanden onder Linux kunnen werken. Let wel dat niet alles werkt onder WINE zoals Basecamp. Je hebt eigenlijk een Windows in Linux. GSAK werk wel onder WINE maar is niet perfect stabiel en de kaart zal niet werken al schijnen er wel oplossingen voor te zijn. Een vervanger voor Basecamp zou ook OziEplorer kunnen zijn. Dit is een oud kaartprogramma maar werkt nog steeds goed en draait ook onder WINE. 11 november 2019 bewerkt door harrie 1
michelserne Geplaatst 11 november 2019 Auteur Geplaatst 11 november 2019 Beste Harry, Dankjewel voor je uitgebreide en duidelijke antwoord! Ik hiermee aan de slag. Hartelijke groet, Michel
michelserne Geplaatst 21 november 2019 Auteur Geplaatst 21 november 2019 Heeft iemand ervaring met Viking? ( https://sourceforge.net/projects/viking/ ) Ik vind het nogal een ingewikkeld programma. Een NL-talige handleiding zou zeer welkom zijn.
Linkalovers Geplaatst 21 november 2019 Geplaatst 21 november 2019 (bewerkt) Er is een Engelstalig handleiding: Hierzo En Google kan deze voor u vertalen: Hierzo ( het vertalen gebeurt online, dus kan even duren ). Natuurlijk kent Google niet het verschil tussen b.v. commando's en tekst en vertaald daarom ook de commando's voor. U begrijpt natuurlijk wel, dat deze 'Nederlandse' commando's niet gaan werken. Het beste lijkt mij daarom, dat u beide handleidingen opent en zodra u een commando wilt gaan gebruiken, u deze in de Engelse versie verifieert. Ik hoop dat u zo verder kan. 21 november 2019 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten