Spring naar bijdragen

Hoe kan ik caches filteren?


elsinga

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

De Smurfen gaan komende zomer met de Smurfhut naar Duitsland, het land van de 4600+ caches. :blink:

 

Nu weten we voor de eerste week waar we naartoe gaan (een vriendin opzoeken), dus daarvan heb ik al wat leuke caches uitgezocht en alle caches binnen 40km (150 stuks) gedownload met GarTrax. Dit heb ik ook gedaan met de twee andere gebieden waar we nu denken naartoe te gaan. Maar: stel dat we buiten die gebieden terechtkomen? Ik heb een bestand met alle caches van Duitsland (dank gc.de!), maar daarin staat niet of het een normale of multi is, geen beschrijving, geen hint, alleen coordinaat en naam.

 

Is er een manier om een .loc (of ander) bestand te verkrijgen van alle caches in Duitsland die voldoen aan de volgende eisen: normale cache (geen virtuals, geen multi's, etc.) en geen micro's. dan blijven namelijk de caches over die je zonder beschrijving zou moeten kunnen vinden. Helemaal als in de omschrijving in de .loc ook nog eens de hint gedecrypt staat.

 

Kan zoiets? want dan zijn we voledig vrij om te gaan waar we willen. En kunnen we toch lekker gaan cachen! :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelfs als Premium member kan je per query slechts 500 caches downloaden! Dat wordt dus sowieso knip en plakwerk om een volledige gpx file van Duitse caches te maken.

 

BTW Denk er toch eens over na om in je buidel te tasten en Premium Member te worden, je krijgt toch wel een boel extra en duur is het absoluut ook niet ! Beschouw het als een gift aan zij die je hobby mogelijk maken, een gift waarvoor je ontzettend veel in de plaats krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, dit regelt het filteren. :D

 

Nu nog een GPX pocket query van heel Duitsland... want ikke is geen premium member (geen paypal...).

Als je op de site van .de een .loc bestand kan downloaden.

Dan kan je met GarTrax toch alle cache beschrijvingen downloaden.

 

Heb ik met Frankrijk ook gedaan.

1 cache per min. om een IP ban te voor komen.

 

Gaat wel even duren ;)

 

Ik heb dat scriptje van de Belgen aangepast zo dat deze ook links naar de gedownloaden bestanden van GarTrax kan maken.

 

Kan je zo op vakantie :thumbup:

 

Ik bedenk me net dat je dan nog geen .loc bestand met alleen normale cache hebt. :thumbup:

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cachemier: om Premium Member te worden moet je Paypal hebben... en dat heb ik niet. Als je nu gewoon met je Creditcard kon betalen... dan was dat een overweging. Overigens, zonder onze caches is GC niks. En wij hadden een ander medium moeten zoeken als GC er niet was. Kip, ei, etcetera. :thumbup:

 

@dBB: 4612 stuks.... dat duurt wel even... liefst zou ik alleen mijn gewenste caches downloaden. Helaas bevat de .db op gc.de (die ik dan weer op moet zetten naar .loc) geen diff/terrain/cachesize/cachetype info...

 

Ik zou eerst alle caches met GarTrax moeten downloaden en dan filteren op text in de html van de resultaten of zo... of gewoon alle beschrijvingen meenemen, als off-line database. Hmmm.. als ik nu de externe HD van 60GB meeneem... =8- )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Elsinga

 

Je kan toch gewoon een paypal account aanmaken en betalen met de kredietkaart! Tenminste zo heb ik het toch gedaan!

Enfin

Welke Duitse Caches wil je juist ? (enkel traditionals?) Dan laat ik wel even een query lopen en mail ik je die door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cachemier: Paypal slikt mijn CC niet. Mijn CC loopt bij een Luxemburgse bank (kost mij dan ook niks per jaa) en aangezien ik in NL woon... einde oefening bij Paypal. :thumbup: Kan het me wel voorstellen, ziet er ook erg als frauder/gestolen uit... maar de bank in Lux geeft elke keer aan paypal gewoon netjes OK, ik wil best meer bewijsstukken leveren, maar nee... en om Paypal aan mijn bankrekening te koppelen... nee, dank je.

 

Maar als je zo lief zou willen zijn... gaarne alle traditionele caches, niet-micro, max terrain 3, max diff 3, in duitsland. GCxxxx als waypointnaam is prima, cachenaam en diff/terrain in cacheomschrijving als het kan. Geen idee of het kan, maar de hint (liefst decrypted) erbij in de cache omschrijving zou helemaal okay zijn. Kan ik met de resulterende GPX GarTrax voederen en alle beschrijvingen downloaden. :thumbup:

 

Mailen mag naar robert at elsinga.org.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat scriptje van de Belgen aangepast zo dat deze ook links naar de gedownloaden bestanden van GarTrax kan maken.

 

Ik gebruik dat tooltje ook en het is inderdaad erg handig. Wow... om het aan te passen moet het oorspronkelijke programma toch goed gedocumenteerd zijn, want om zomaar in code van iemand anders iets aan te passen kan je maar beter hopen dat het gestructureerd en duidelijk is geprogrammeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels een aantal GPX files gekregen van cachemier, waarvoor heel erg dank! :thumbup:

 

Ze hebben alleen zoveel caches in D dat dat (zelfs uitgesplitst per jaar...) niet in de max 500 caches per query past. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...