Peetee Geplaatst 6 juni 2019 Geplaatst 6 juni 2019 Er zijn weer twee nieuwe telgen in de Etrex familie (ik had ze tenminste nog niet gezien): - de Etrex 22x - de Etrex 32x
Linkalovers Geplaatst 6 juni 2019 Geplaatst 6 juni 2019 (bewerkt) Zonder Galileo ! 6 juni 2019 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 6 juni 2019 Auteur Geplaatst 6 juni 2019 6 minuten geleden zei Linkalovers: Met Galileo ondersteuning? Zo te zien nog niet: Citaat Ondersteuning van GPS- en GLONASS-satellietontvangst ...
Linkalovers Geplaatst 7 juni 2019 Geplaatst 7 juni 2019 (bewerkt) Toevallige gevonden: een overzicht van de Etrex serie. Nog een overzicht van heeeel veel Garmin's. Ps. De prijzen kloppen natuurlijk niet, maar het is wel makkelijk vergelijken. 7 juni 2019 bewerkt door Linkalovers
didier Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 zijn er mensen die ervaring hebben met de garmin etrex 32x. Heb namelijk onlangs zo'n apparaat gekocht maar volgens mij klopt er iets niet mee. Namelijk het heeft 8 gb geheugen maar op mijn apparaat is er daar maar 609 mb van de 7.23gb meer over.(is dit wel normaal). Je kan er een micro sd card insteken en heb dit ook gedaan (16gb) maar als je daar je gpx files op zet ziet het apparaat ze niet net alsof je geen toegang hebt vanop het apparaat in de microsd maar als je hem aankoppelt aan de pc ziet hij de microsd wel. Al contact opgenomen met garmin en foto's ervan doorgestuurd maar het lijkt me allemaal maar wat aan te slepen en je krijgt er ook geen duidelijk antwoord op. Telkens maar bijkomende vraagjes maar geen duidelijk antwoord als dit allemaal wel normaal is. Over het gebrek aan overblijvende ruimte geen antwoord op gekregen en nu heb ik een foto moeten doorsturen van de microsdcard(klasse 10)
Linkalovers Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 (bewerkt) Alle moderne Garmin gps'en hebben ( qua directory indeling ) dezelfde layout. Welke snelheid de SD-kaart heeft, maakt in principe niet uit. Maar een langzame SD-kaart, kan het laden van b.v. caches en kaart wel vertragen. De caches worden maar 1 keer geladen, maar de kaart wordt vaker ingelezen. Klasse 10 is snel genoeg. Hebt u toevallig ook een andere SD-kaart, dan kan u natuurlijk zelf eens testen. Nog maar 609 Mb vrij van de 8 Gb. Dat is wel erg weinig: staat er misschien nog een grote kaart op? Ik verwacht dat van de 8Gb, minimaal ( zonder kaarten & caches ) er 7Gb vrij/over moet zijn. Leest u onderstaande eens door en kijk dan op de aangegeven directory's, wat daarin staat. Ook worden nieuwe Garmin gps'en vaak geleverd met zoveel duizenden caches. Dat is een leuk verkoop verhaal, maar echt waarde heeft dat niet. Vaak is de data achterhaald en aan caches in ( noem wat ) Verweggistan hebt u weinig. Deze files nemen natuurlijk ook ruimte in en kan u gewoon verwijderen. Als u de gps op uw computer aansluit en daarna de Windows verkenner start, dan ziet u ( als het goed is ) een extra schijf, dat is uw GPS. Hebt u ook een SD-kaart in de gps, dan ziet u zelfs 2 extra schijven. Garmin heeft specifieke directory-namen, waarin kaarten en caches moeten staan. Staan de files niet in de juiste directory, dan worden ze niet geladen. Het maakt verder niet uit of uw de kaarten/caches op het interne geheugen zet of op de SD-kaart ( zolang u maar de directory namen aanhoudt ). Mijn voorkeur is alles ( wat u er op zet ) op de SD-kaart. Mocht het ooit eens fout gaan, dan kan de SD-kaart worden verwijderd en is de gps weer origineel en zou gewoon weer moeten starten en laden. - Kaarten ( *.img ) moeten altijd staan in: [Schijf]:\garmin\ - Caches ( *.gpx ) moeten altijd staan in: [Schijf]:\garmin\gpx\ - Caches ( *.ggz ) moeten altijd staan in: [Schijf]:\garmin\ggz\ Hieronder een screenshot van mijn computer met de gps via USB aangesloten. Gps geheugen ( intern ) =: F:\ SD-kaart = H:\ 12 december 2019 bewerkt door Linkalovers 1
didier Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 Ja dank u wel. nu ziet hij de bestanden op mijn sd card staan. Had een map aangemaakt GPX maar die stond niet in een garmin map. bij deze nu gedaan en eureka het werkt. ivm die kaarten er staan er 3 op. gmapprom1 (3.1 gb), gmapdem (1gb), D6185070A(2.8gb) das dus samen ongeveer 7gb. Merci voor de hulp
Linkalovers Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 (bewerkt) Sommige kaart mag u niet verwijderen, b.v. een basis kaart is altijd nodig.Als u een kaart bekijkt ( op de gps ) en dan de setup selecteert, dan moet u kunnen zien, welke kaarten u aan/uit kan zetten ( en dus welke extra kaarten geïnstalleerd zijn ). ik zal even google'n wat de gmapprom1, gmapdem en D6185070A zijn. Op Google staat o.a.: - gmapprom1, kan een oude kaart van 2015 uit oost-Europa - D6185070A kan de TOPO Active Europe 2019 zijn, alhoewel 2,8 Gb mij dan erg klein lijkt. - gmapdem is een kaart voor hoogte gegevens, die waarschijnlijk bij één van de bovenstaande kaarten hoort. Als u deze kaarten niet wilt gebruiken ( b.v. omdat u zelf een betere/actuele gratis kaart download ), dan zou u als test de 3 bestanden naar uw computer kunnen kopiëren ( als backup ), ze daarna van uw gps verwijderen, dan uw gps opnieuw starten en controleren of alles normaal werkt ( zonder kaart dan wel ) Goede gratis TOPO kaarten zijn gewoon gratis te downloaden. Even zoeken op deze site. 12 december 2019 bewerkt door Linkalovers 1
didier Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 thanks maar daar ik hem enkel gebruik om te geocachen en ik nu gebruik kan maken van de sd card om de gpx files op te slaan heb ik meer dan ruimte genoeg nu. Bedankt in ieder geval voor de uitleg.
Aanbevolen berichten