Spring naar bijdragen

Tijdelijke cache


Klaas1

Aanbevolen berichten

Graag wil ik een huwelijk/trouw cache plaatsen onder de brievenbus van mijn zoon, die gaat trouwen dus. Daarbij wil ik een voorbewerkt huwelijk felicitatie kaartje in de listing laten downloaden waarop je een berichtje kunt achter laten in de brievenbus (hij is zelf ook een geocacher). Die cache wil ik b.v. voor een week open stellen direct na het huwelijk. Mag je zo'n traditional plaatsen? Heb gezocht maar kon er niets van vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geocaches worden niet zomaar gepubliceerd. Er zijn regels aan verbonden.

Als je een cache officieel wilt plaatsen en publiceren mag deze niet binnen 161 meter van een (fysiek waypoint van een) andere cache aanwezig zijn. Je moet dus weten waar alle caches in de buurt zijn.
Verder moet een cache minimaal drie maanden blijven bestaan en moet je toestemming hebben van de eigenaar/beheerder van de locatie.

Als het een verrassing moet worden is het handig om even te informeren bij een van de geocache-vrienden van je zoon, liefst iemand met een paar jaar ervaring en die ook wel eens een cache heeft gemaakt. Misschien dat die je verder kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stefan, dank voor je bericht. Heb zelf 5 caches uitgezet. Dus die regels ken ik wel. Tot nog toe geen caches binnen de 161 meter. Ik wist niet dat die minimaal 3 maanden moet blijven bestaan. Wist wel dat je evenementen hebt voor èèn dag, maar de duur voor standaard caches was mij niet bekend. Dat is wel fijn te vernemen.

 

Groet, Klaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die drie maanden, dat klopt. Maar wat vaak wel mogelijk is, is dat je de reviewer vraagt om de cache voor het grotere publiek iets later te publiceren. Bijvoorbeeld 1 of 2 dagen later. Dat gebeurt op events ook vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de intentie van een is dat de cache 3 maanden beschikbaar moet zijn
dat is de theorie:
nu de praktijk die vaak word gebezigd:
als er geen cache in de weg ligt, dan kan je gewoon een tradie maken, er moet in de cache wel een logboek aanwezig zijn dus zelf een gedownloade kaartje mee moeten nemen word nooit toegestaan (alhoewel als je de juiste reviuwer treft, dan lukt het wel) 
ligt er wel een cache of een fysiek waipoint in de weg, maak je er een eenvoudige mistrycache er van waarbij je een tjekker bijvoegt met de juiste coördinaten, en tegen de revieuwers bluf je dat hij ergens anders ligt ( waar wel ruimte is) of je zet op het uitgerekende wp (wat de revieuwers denken dat het de eindcache is) de juiste coords van de brievenbus
zo komt hij gemakkelijk door de revieuw, 
als er binnen een paar dagen een wakkere geocacher (kans is tegenwoordig erg klein dat er een wakkere geocache op af komt) dan word de cache na een paar dagen gearchiveerd, (iets wat je juist wil)
komt er (hoogstwaarschijnlijk) geen wakkere geocacher, en de cache blijft langer online dan je wil, dan archiveer je hem zelf, met als reden dat de cache bij nader inzien toch niet op een goeie plek ligt, kan gebeuren toch? 
jij je zin, je zoon gespamt door zogenamde geocachers, iedereen blij

wees niet bang dat een revieuwer hier meekijkt, dat doen ze niet, ze blijven liever in hun eigen wereldje,  

Barny
 
 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...