Spring naar bijdragen

Zoekparameters aanpassen


Vink50

Aanbevolen berichten

Ik ben een beginneling. Omdat ik nu niet meer de geocaches rechtstreeks kan inladen in mijn GPS. Helaas is de site een paar weken terug veranderd.

Moet ik dat met een GPX bestand doen. Ik heb dat gedaan en hier in de buurt ging het goed.

Ik had ook een GPX bestand aangemaakt voor Sicilië maar toen ik daar was en probeerde geocaches te laden gaf hij aan zoekparameters aanpassen.

Mijn gps isGarmin GPsSmap64S, ik weet niet veel van de GPS dus als iemand mij een uitleg geeft graag uitgebreid.

Ik heb een paar opmerkingen gelezen op internet, heb wel eens filter gezien maar weet niet wat ik er mee moet doen.

Alvast bedankt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb geen GPSMap, maar in het algemeen:
In de lijst met geocaches heb je de optie om een filter in te stellen. Als dat ingesteld is en je dat filter bekijkt zie je een aantal opties. Zorg dat alle cachetypes worden weergegeven. Ook alle moeilijkheid- en terreinsterren (van 1.0 t/m 5.0). De optie caches die je niet hebt gevonden mag niet aangevinkt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vink50:

....zoekparameters aanpassen....

Deze melding krijg je o.a. als er geen caches aanwezig zijn in de gps, terwijl je 'Waypoints' of 'Caches' kiest in het menu.


Zo verwijder ik alle en zet ik nieuwe caches in m'n 64s: 

- Nieuwe cache(s) downloaden

  1. Download één of meer *.gpx bestanden vanaf de betreffende cachepagina.
    of
  2. Download één of meer PQ bestanden vanaf hierzo. Deze PQ- bestanden hebben een extra stap nodig, omdat de *.gpx bestanden die daarin zitten, zijn 'versleuteld'.
  • Dubbelklik op het PQ-bestand om deze te openen.
  • Kopieer de beide *.gpx bestanden ( die in het PQ-bestand zitten ) naar een plek op je computer.
  • Sluit het PQ-bestand.

- Caches verwijderen

  • Zet de gps aan.
  • Verwijderen kan b.v. via 'Waypoints', 'Menu' en 'Delete all' of via de 'Trip computer', 'Menu', 'Reset' en 'Delete all waypoints'.
  • Wacht totdat dit voltooid is. Afhankelijk van de hoeveelheid waypoints, kan dit soms even duren.
  • Zet de gps weer uit.

- Nieuwe cache(s) kopiëren

  • Verbindt de gps m.b.v. een USB-kabel met de computer.
  • Als alles goed is, gaat de gps automatisch aan en wordt er verbinding gemaakt met de computer.

        Heb je geen SD-kaart in je gps, dan verschijnt er maar 1 extra 'Schijf' ( dit is het interne geheugen van de gps ). 
        Heb je wel een SD-kaart geplaatst, dan verschijnen er natuurlijk 2 extra 'Schijven'.
        Voor zowel het interne geheugen, als voor de SD-kaart is de betreffende bestandslocatie gelijk.

        Omdat het per computer verschilt, hieronder enkele voorbeelden voor '[Schijf]:\Garmin\Gpx\':
        -E:\Garmin\Gpx\
        -F:\Garmin\Gpx\
        -G:\Garmin\Gpx\
        ....

  • Is in Windows de verkenner niet gestart, start deze dan en zoek de extra Schijf/Schijven.
  • Verwijder alle achtergebleven *.gpx bestanden in '[Schijf]:\Garmin\Gpx\'. Doe dit ook voor de eventuele 2de extra Schijf.

    - Kopiëren van de nieuwe *.gpx bestanden.

       Heb je een SD-kaart in je gps, dan is het belangrijk te weten, dat je de nieuwe *.gpx bestanden maar op 1 plaats mag kopiëren. Persoonlijk kopieer ik de *.gpx bestanden altijd naar de SD-Kaart, zodoende houd ik de bestanden op het interne gps geheugen origineel en schoon. Als je de *.gpx bestanden voor het eerst op de SD-kaart zet, maak dan eerst de directory '[Schijf]:\Garmin\Gpx\' aan op de SD-kaart en kopieer daarna de bestanden.

  • Kopieer de nieuwe *.gpx bestanden naar '[Schijf]:\Garmin\Gpx\'.
  • Disconnect de gps in Windows ( gebruik 'Uitwerpen' ).

- Controle

  • Zet de Gps weer aan, controleer of de nieuwe caches worden ingelezen ( tijdens het inlezen wordt een voortgangsbalk getoond, deze is duidelijk zichtbaar als het veel caches betreft ) en of de caches/waypoints daarna beschikbaar zijn in de functies van je gps.
     

 

Sommige actie zijn misschien dubbel of niet echt nodig, maar zo heb ik 'het' me aangeleerd en daarmee nog nooit problemen gehad.

Edit: ik krijg helaas de opmaak niet zoals ik dat wil, maar het is gelukkig wel leesbaar.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Linkalovers:

.....Download één of meer PQ bestanden vanaf hierzo....

.......Omdat ik PM ben en dus PQ's mag gebruiken, vul ik m'n gps bijna altijd m.b.v. één of meer PQ's en maar af en toe met een 'losse' cache/*.gpx. Daarom gebruik ik de optie "Send to Garmin" ook niet, maar kopieer ik de files altijd handmatig.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...