Meneer Ruud Geplaatst 23 september 2018 Share Geplaatst 23 september 2018 Misschien waren ze al lang zichtbaar, vanavond viel het mij ineens op. Op geocaching maps zag ik gebieden afgetekend met de vermelding "0m". Iemand een idee wat daar de betekenis van is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StefandD Geplaatst 23 september 2018 Share Geplaatst 23 september 2018 Zo te zien zijn het hoogtelijnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meneer Ruud Geplaatst 24 september 2018 Auteur Share Geplaatst 24 september 2018 Heb ik aan gedacht. Dacht dat we toch over het algemeen aardig onder NAP lagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kalkendotters Geplaatst 24 september 2018 Share Geplaatst 24 september 2018 En toch zijn het gewoon hoogtelijnen In het platte nederland is het wat lastig om te zien wat precies op 0m of -5m ligt. De hoogtelijnen worden nml waarschijnlijk gebaseerd op globale sateliethoogtemetingen op grote vlakken (van bv 100*100m) Uit die metingen wordt dan ongeveer een hoogtelijn bepaald om op de kaart te tekenen. In die metingen zullen huizen en bomen ervoor zorgen dat het gemiddelde van die meting wat hoger wordt dan de werkelijk 'grond' hoogte. Als je hier kijkt: https://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/ dan zie je dat jouw geselcteerde gebied op ca -1m ligt, maar de bovenkant van de huizen op bv 12m Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meneer Ruud Geplaatst 24 september 2018 Auteur Share Geplaatst 24 september 2018 Duidelijk. Bedankt beide. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden