Linkalovers Geplaatst 15 augustus 2018 Share Geplaatst 15 augustus 2018 (bewerkt) Ik ben geen GSAK expert, want ik 'speel' er alleen soms ff mee. Maar dit probleem is al 15 dagen oud. Persoonlijk had ik allang een backup van Gsak ( databases & de rest ) gemaakt, Gsak geheel verwijderd, herstart machine, schone installatie ( wel van de juiste major versie, anders werkt je licentie key niet. En gelijk de laatste update voor die versie ) van Gsak uitgevoerd om daarna te controleren of er nu wel een PQ gedownload kan worden. Mocht dit nu wel werken, dan de backup terugzetten. Dit eventueel gedeelte voor gedeelte terugzetten, het probleem zou ook ergens in de settings kunnen zitten. Om daarna steeds weer te controleren of het downloaden nog lukt. 15 augustus 2018 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StefandD Geplaatst 15 augustus 2018 Share Geplaatst 15 augustus 2018 8.5.1 komt uit 2015! Sindsdien zijn er al tientallen updates geweest, zowel aan de API van Groundspeak als aan GSAK. Ik zou maar even updaten. De nieuwste versie is 8.7.1.83. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PnavE_81 Geplaatst 16 augustus 2018 Share Geplaatst 16 augustus 2018 (bewerkt) Op 8/15/2018 om 2:00 PM zei Team RASC: 8.5.1 dan zou ik eerst eens updaten naar de actuele versie... 8.7.1 build 83 op dit moment EDIT: ik zie nu pas dat er een pagina 2 is waar dit al was genoemd 16 augustus 2018 bewerkt door PnavE_81 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team RASC Geplaatst 16 augustus 2018 Auteur Share Geplaatst 16 augustus 2018 De update bleek de oplossing. Dank u allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 16 augustus 2018 Share Geplaatst 16 augustus 2018 (bewerkt) Het is voor sommigen misschien een overbodige opmerking, maar updates zijn belangrijk. Zowel voor de ( uw ) veiligheid/privacy als voor de werking. Het is misschien soms niet altijd handig om gelijk de laatste update(s) te installeren ( er zou een fout/bug in kunnen zitten ), maar als er na een paar dagen geen foutmeldingen verschijnen op de betreffende site, dan is het altijd aan te raden de update te installeren. Kort gezegd: Mocht iemand problemen hebben met ( het maakt niet uit welke ) software, dan is de eerste actie: herstart Windows en de 2de is: zijn er updates? Daarom is in veel ( bijna alle?? ) software een standaard update-functie ingebouwd. 16 augustus 2018 bewerkt door Linkalovers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Linkalovers Geplaatst 17 augustus 2018 Share Geplaatst 17 augustus 2018 11 uur geleden zei Linkalovers: Daarom is in veel ( bijna alle?? ) software een standaard update-functie ingebouwd. ....die je soms wel zelf en handmatig moet starten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden