Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst
Dat is nu juist het voordeel van de links op mijn cache pagina. Je hebt geen eigen webspace nodig! Je hoeft alleen een link als deze http://jg.mine.nu/cgi-bin/gpx_save.pl?name...&filename=2.gpx in de cache-beschrijving op GC.com op te nemen, en het werkt. Helaas alleen nog maar per individueel waypoint, maar ook dat scheelt al typen. Gebruik bijvoorbeeld jeeep.com om van ddmm.mmm naar dd.dddddd om te rekenen.

Waarom maak je een GPX voor de coordinaten?

Voor alleen de coord informatie heb je genoeg aan een LOC file.

GPX wordt met name gebruikt om alle cachegegevens mee te geven zoals omschrijvingen enzovoort.

• 2 weeks later...
Gast Gert-Jan
Geplaatst

Luitjes,

Op de site staat een mooie loc file met ruim 1300 Caches.

Dit is prachtig, maareeeeeeee mijn GPS (Magellan Sportrack pro) kan er 500 inlezen en dan is het gebeurd.

Weet iemand een manier on dit bestand op te splitsen, of op een andere manier een filter te maken zodat er maximaal 500 waypoints geladen worden?

Alvast bedankt

Gert-Jan

Geplaatst
Luitjes,

Dit is prachtig, maareeeeeeee mijn GPS (Magellan Sportrack pro) kan er 500 inlezen en dan is het gebeurd.

Weet iemand een manier on dit bestand op te splitsen, of op een andere manier een filter te maken zodat er maximaal 500 waypoints geladen worden?

Alvast bedankt

Gert-Jan

Lees 2 berichtjes terug. GSAK

GRTZ

Kruimeldief :thumbup:

• 1 month later...
Geplaatst

Voorheen downloade ik een compleet overzicht als .loc van GC.nu. Laatst bleek dat hier soms een aantal caches in ontbreken B) Jammer als je in de buurt bent en er staat niets in je lijstje.

Nu probeerde ik zo'n bestand te downloaden vanaf GC.nl maar voor heel Nederland is dit een .xml bestand. Wat moet ik hier nu mee?

EasyGPS en GSAK slikken dit niet.

Dus hoe zet ik dit om naar .gpx of .loc????

Ger@ld

Geplaatst
Voorheen downloade ik een compleet overzicht als .loc van GC.nu. Laatst bleek dat hier soms een aantal caches in ontbreken  :ph34r:  Jammer als je in de buurt bent en er staat niets in je lijstje.

Nu probeerde ik zo'n bestand te downloaden vanaf GC.nl maar voor heel Nederland is dit een .xml bestand. Wat moet ik hier nu mee?

EasyGPS en GSAK slikken dit niet.

Dus hoe zet ik dit om naar .gpx of .loc????

Ger@ld

Hoi de Roode Lantaarn,

Wordt de extensie niet automatisch naar .LOC veranderd bij je?

Zo niet dan moet je de extensie .XML veranderen naar .LOC en

moet GSAK, dat gewoon slikken hoor :D

ZC B)

Geplaatst

Yep, gelukt.

Het vakje "bestand opslaan als" veranderen van XML-document naar Alle Bestanden.

Daarna wordt hij gewoon als .loc bestand opgeslagen en is hij te openen in GSAK en EasyGPS.

Het is maar een weetje,

Zero Cool Bedankt, Ger@ld B)

Geplaatst

Ik hou het toch bij het Zwirserse zakmes (GSAK) en EasyGPS.

Vooral de laatste is easy in gebruik. :yes:

Een groot voordeel vind ik dat je zonder veel poes-pas WP's kunt selecteren op basis van bv afstand. (50 km rond je huis). op die manier piep je binnen twee minuten alles over en kan je meteen de deur weer uit.

EasyGPS vraagt ook geen hoge hardware eigenschappen zodat het makkelijk draait op een oude P100 laptop waar overigens ook Ozi goed op draait.

Het is geenzins mijn bedoeling om reclame te maken voor het een of andere product maar bovenstaand is puur gebaseert op eigen ervaring. ;)

Geplaatst
Het is geenzins mijn bedoeling om reclame te maken voor het een of andere product maar bovenstaand is puur gebaseert op eigen ervaring.  :yes:

Nuh joh, is ook wel duidelijk. En anders wat is reclame? Je krijgt er geen geld voor mag ik aannemen. Ik schrijf ook continu vol lof over GSAK, waarom? Omdat het momenteel de veelzijdigste is met veel meer moglijkheden dan de al jaren door mij gebruikte Gatrax.

Je mag best een stuk software dat je goed bevalt aanprijzen. ;)

Kruimel

• 1 month later...
Geplaatst
... maar ik heb gezien dat ook mét een GPS je nogal wat aan het pieren bent als je telkens weer een waypoint moet uitrekenen en invoeren.

Met weinig kopzorgen over goede coordinaten hoeven alleen cijfertjes onderweg te worden verzameld en kan verder onderweg ontspannen worden rondgekeken en gebabbeld....

Een mooie route met aan het einde een cache is mijn favoriet. Nu zijn er (op zich prachtige) routes van 15 of meer kilometers, waarbij je om de 300 meter moet gaan rekenen en waypoints invoeren.

Mede door dit soort routes ben ik weer overwegend gewone (gps) wandelroutes gaan lopen ipv geocachen. Mijn hobby voor ik geocaching ontdekte was wandelen, geen rekenen in de natuur zal ik maar zeggen. ;)

Een paar berekeningen is natuurlijk niet zo erg en sommige caches zijn natuurlijk gewoon mooie puzzels die zo moeten blijven. Maar een mooie route loop ik liever zonder al te veel gereken onderweg. ;)

Ik vind zowel wandelen met de GPS als geocachen aardig om te doen.

Heeft iemand suggesties voor sites met GPS wandelingen, waar ik de tochten kan downloaden in .gpx of .loc formaat?

Geplaatst

Ben momenteel bezig om POI kaarten van alle NL geocaches te maken. Levert een .img file op voor Mapsource aanklikt (of met sendmap20 naar GPS sturen). Bevat ook type cache en container, naam cache, eigenaar, en de hint (mits niet te lang). Ik ben nog bezig handige categorie en icon keuzes te maken, en de conversie te automatiseren.

Iets dergelijks kan ook voor de meetpunten. Alleen heb ik niet een bestand met meetpunten-hints, en er is geen database beschikbaar met gevonden/niet gevonden meetpunten.

Geplaatst
googelen *gps wandeling* en een wereld gaat open :dribble:

Ja, dat heb ik al wel ontdekt. Maar de meeste wandelingen worden niet in het formaat aangeboden wat ik wil hebben, want:

1. Ik gebruik een Garmin Quest

2. Ik gebruik ook Easy GPS (.gpx of .loc files)

Via Easy GPS kan ik vrij gemakkelijk een route en/of waypoints naar mijn Quest sturen.

Maar veel van de wandelingen worden in een ander formaat aangeboden, bv. op GPS-tracks, .trk

Dan lees ik weer dat ik kan converteren, maar dat ik daar dan weer een programma voor moet downloaden en installeren, b.v. GPS-Babel of GAR Trax (wat ik niet kan vinden).

Maar dat gaat me te gortig worden. Want dan heb ik zo meteen 'Mapsource', Easy GPS en nog een aantal programma's en dan moet ik eerst vanalles gaan uitzoeken hoe te converteren voordat ik de route/waypoints naar mijn Quest kan sturen.

Hoe pak ik dit nou het gemakkelijkst aan?

Ik wil graag wandelen met de Quest (evt. in combi met geocaching) en gebruik maken vd aangeboden routes op internet.

Geplaatst (bewerkt)
Luitjes,

Alvast bedankt

Gert-Jan

Ik gebruik Easy GPS voor dit probleem (gratis te downloaden)

Ga dan naar de site van www.geocaching.nu

Klik op kaarten, bv de kaart van Nederland en je krijgt alle caches te zien (op dezelfde manier als bij geocaching.com)

Onderaan kun je aanvinken alle geocache-namen, of alle GC geocaching codes

Dan op . loc file downloaden

Klik op openen en nogmaals op openen en vervolgens zal Easy GPS zichzelf opstarten met daarin alle caches met waypoints e.d.

Vervolgens dit bestand bewaren en je kunt dan steeds dit bestand gebruiken om het aantal caches in je GPS te laden (send to gps) die je dan wilt hebben.

Hartstikke handig!

bewerkt door hiker
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...