kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Geplaatst 22 mei 2018 Dit weekend voor het eerst op pad geweest met mijn Oregon 700. En ik moet zeggen, dat ik erg moet wennen. Ik had hiervoor de 600 en kon daar mee lezen en schrijven. Bij de Oregon 700 en de nieuwe layout, ben ik nog erg zoekende. Toch zijn er nog wat dingenwaar ik tegen aan loop, waar ik graag jullie mening over wil hebben. Kaart reageert erg traag. Ik heb er nog ongeveer 5 kaarten op staan op een externe Micro SD kaart 32 GB (class. 1). Als ik inzoom duurt het erg lang voor het scherm weer beeld geeft Hoe kan het dat ik thuis wil loggen, maar blijkdat er al gelogd is??! Ik denk via de WIFI met een standaard log (zie bijlage). Kan dat ook uitgeschakeld worden? Welke kaarten vinden jullie het beste en moet ik er perse opzetten? Batterijen gaan erg snel leeg. Ik heb de juiste batterijen geselecteerd en gebruik 1900 mAH Enloop batterijen. Als ik ze in de GPS stop geeft hij vol aan, na een uurtje nog maar 2 streepjes... Verder qua is hij qau gps nauwkeuriger dan de 600. Dat valt wel op! Maar zijn er nog tips/instellingen, die ik moet gebruiken, zodat hij wat gebruiksvriendelijker wordt??
Peetee Geplaatst 22 mei 2018 Geplaatst 22 mei 2018 1 uur geleden zei kaatjeblom: Kaart reageert erg traag. Ik heb er nog ongeveer 5 kaarten op staan op een externe Micro SD kaart 32 GB (class. 1). Als ik inzoom duurt het erg lang voor het scherm weer beeld geeft Hoe kan het dat ik thuis wil loggen, maar blijkdat er al gelogd is??! Ik denk via de WIFI met een standaard log (zie bijlage). Kan dat ook uitgeschakeld worden? Welke kaarten vinden jullie het beste en moet ik er perse opzetten? Batterijen gaan erg snel leeg. Ik heb de juiste batterijen geselecteerd en gebruik 1900 mAH Enloop batterijen. Als ik ze in de GPS stop geeft hij vol aan, na een uurtje nog maar 2 streepjes... 1. Bedoel je Micro SD class 1 of class 10 (10 is het snelst). Heb je alle 5 kaarten actief? Zo ja, maak dan eens 1 kaart actief i.p.v. alle vijf. 2. Gaat bij mij redelijk snel. Niet supersnel, maar snel genoeg. 3. Ja, dat kan automatisch. Ik heb hem ook nog gepaired met mijn smartphone via bluetooth, zodat het logje al in het veld geplaatst wordt. Later thuis pas ik het aan. Kan uitgeschakeld via Stel in - Geocaching - Geocaching Live - Auto Upload Logs --> Uit. Verder heb ik zelf ook wel het idee dat de Oregon 700 minder lang doet met een setje accu's als bv. de Etrex 20. 4. Ik gebruik zelf OpenFietsMap Benelux. Die bevalt mij goed, maar of het de beste kaarten zijn dat durf ik niet te beweren. 5. Staat het batterijtype goed ingesteld (bv. NimH)? In te stellen via Stel in - Systeem - AA batterijtype. Je kunt ook de bespaarmodus inschakelen (Stel in - Scherm - Batterijbesparing AAN). Verder heb ik de gps ingesteld in de Klassieke modus, omdat die modus simpel en overzichtelijk is. (Stel in - Systeem - Modus -> Klassiek).
kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Auteur Geplaatst 22 mei 2018 1 uur geleden zei Peetee: 1. Bedoel je Micro SD class 1 of class 10 (10 is het snelst). Heb je alle 5 kaarten actief? Zo ja, maak dan eens 1 kaart actief i.p.v. alle vijf. 2. Gaat bij mij redelijk snel. Niet supersnel, maar snel genoeg. 3. Ja, dat kan automatisch. Ik heb hem ook nog gepaired met mijn smartphone via bluetooth, zodat het logje al in het veld geplaatst wordt. Later thuis pas ik het aan. Kan uitgeschakeld via Stel in - Geocaching - Geocaching Live - Auto Upload Logs --> Uit. Verder heb ik zelf ook wel het idee dat de Oregon 700 minder lang doet met een setje accu's als bv. de Etrex 20. 4. Ik gebruik zelf OpenFietsMap Benelux. Die bevalt mij goed, maar of het de beste kaarten zijn dat durf ik niet te beweren. 5. Staat het batterijtype goed ingesteld (bv. NimH)? In te stellen via Stel in - Systeem - AA batterijtype. Je kunt ook de bespaarmodus inschakelen (Stel in - Scherm - Batterijbesparing AAN). Verder heb ik de gps ingesteld in de Klassieke modus, omdat die modus simpel en overzichtelijk is. (Stel in - Systeem - Modus -> Klassiek). SD kaart is inderdaad class 10. Ik heb niet alle kaarten actief, dit wisselt per profiel. Bij wandelen een wandelkaart, bij fietsen een fietskaart, bij varen een vaarkaart etc... Automatisch loggen heb ik nu uitgezet, fijn dat dat mogelijk is. Ik wil toch graag een verhaaltje schrijven ipv een standaard log. Bedankt voor de tip van de fietskaart, ik zal er eens naar kijken... Moet ik bij batterijen NIMH of Vooraf geladen NIMH kiezen?
kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Auteur Geplaatst 22 mei 2018 De klassieke modus, gebruik ik nog niet. Ik wil het eerst eens zo proberen. Het zal toch de nodige voordelen hebben...
herm Geplaatst 22 mei 2018 Geplaatst 22 mei 2018 2 uur geleden zei kaatjeblom: Dit weekend voor het eerst op pad geweest met mijn Oregon 700. En ik moet zeggen, dat ik erg moet wennen. Ik had hiervoor de 600 en kon daar mee lezen en schrijven. Bij de Oregon 700 en de nieuwe layout, ben ik nog erg zoekende. Toch zijn er nog wat dingenwaar ik tegen aan loop, waar ik graag jullie mening over wil hebben. Kaart reageert erg traag. Ik heb er nog ongeveer 5 kaarten op staan op een externe Micro SD kaart 32 GB (class. 1). Als ik inzoom duurt het erg lang voor het scherm weer beeld geeft Hoe kan het dat ik thuis wil loggen, maar blijkdat er al gelogd is??! Ik denk via de WIFI met een standaard log (zie bijlage). Kan dat ook uitgeschakeld worden? Welke kaarten vinden jullie het beste en moet ik er perse opzetten? Batterijen gaan erg snel leeg. Ik heb de juiste batterijen geselecteerd en gebruik 1900 mAH Enloop batterijen. Als ik ze in de GPS stop geeft hij vol aan, na een uurtje nog maar 2 streepjes... Verder qua is hij qau gps nauwkeuriger dan de 600. Dat valt wel op! Maar zijn er nog tips/instellingen, die ik moet gebruiken, zodat hij wat gebruiksvriendelijker wordt?? Ik heb er inmiddels een 100-tal geocaches mee gezocht en gevonden. Ikzelf met de OR700 en mijn vrouw met de OR650. 1. Kaart reageert bij bij ook vrij traag en wat hakkelig. De OR650 is veel sneller. Ik heb op de sd kaart Benelux+Duitsland staan. Die heb ik ingeschakeld de rest staat uit. Dat is ook bij de OR650 zo. In beiden zitten dezelfde sd kaarten. De OR700 behoeft op dit punt echt verbetering. 2. Reageert bij mij ook traag. Veel trager dan de OR650. Ik hoop dat dit nog opgelost gaat wordt door Garmin. 3. Ik zet de wifi onderweg uit. 4. Zie 1. 5. Batterijen gaan ongeveer even lang mee als in de OR650. Ik gebruik Eneloops pro. Hij is idd. nauwkeuriger. Ik kan er prima mee werken. In het begin vond ik het schakelen tussen routering (per fiets) en directe route wat omslachtig maar ook dit lukt nu goed. Ik ga de volgende keer de klassieke variant proberen.
kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Auteur Geplaatst 22 mei 2018 1 minuut geleden zei herm: Ik heb er inmiddels een 100-tal geocaches mee gezocht en gevonden. Ikzelf met de OR700 en mijn vrouw met de OR650. 1. Kaart reageert bij bij ook vrij traag en wat hakkelig. De OR650 is veel sneller. Ik heb op de sd kaart Benelux+Duitsland staan. Die heb ik ingeschakeld de rest staat uit. Dat is ook bij de OR650 zo. In beiden zitten dezelfde sd kaarten. De OR700 behoeft op dit punt echt verbetering. 2. Reageert bij mij ook traag. Veel trager dan de OR650. Ik hoop dat dit nog opgelost gaat wordt door Garmin. 3. Ik zet de wifi onderweg uit. 4. Zie 1. 5. Batterijen gaan ongeveer even lang mee als in de OR650. Ik gebruik Eneloops pro. Hij is idd. nauwkeuriger. Ik kan er prima mee werken. In het begin vond ik het schakelen tussen routering (per fiets) en directe route wat omslachtig maar ook dit lukt nu goed. Ik ga de volgende keer de klassieke variant proberen. 1 minuut geleden zei herm: Ik heb er inmiddels een 100-tal geocaches mee gezocht en gevonden. Ikzelf met de OR700 en mijn vrouw met de OR650. 1. Kaart reageert bij bij ook vrij traag en wat hakkelig. De OR650 is veel sneller. Ik heb op de sd kaart Benelux+Duitsland staan. Die heb ik ingeschakeld de rest staat uit. Dat is ook bij de OR650 zo. In beiden zitten dezelfde sd kaarten. De OR700 behoeft op dit punt echt verbetering. 2. Reageert bij mij ook traag. Veel trager dan de OR650. Ik hoop dat dit nog opgelost gaat wordt door Garmin. 3. Ik zet de wifi onderweg uit. 4. Zie 1. 5. Batterijen gaan ongeveer even lang mee als in de OR650. Ik gebruik Eneloops pro. Hij is idd. nauwkeuriger. Ik kan er prima mee werken. In het begin vond ik het schakelen tussen routering (per fiets) en directe route wat omslachtig maar ook dit lukt nu goed. Ik ga de volgende keer de klassieke variant proberen.
kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Auteur Geplaatst 22 mei 2018 Verder mis ik mijn notities die ik in Geocacing.com zet. Ook zie je geen verschil bij een mysterie en een gecorrigeerd coördinaat van een mysterie. Of zijn er mogelijkheden dat ik het wel zie. Voorheen had ik een notities bij Geocaching.com toegevoegd met het coordinaat. Die kon ik dan altijd terug vinden bovenaan de logs. Nu zie ik dat niet meer.. Of zijn er andere oplossingen/ideeën voor??
herm Geplaatst 22 mei 2018 Geplaatst 22 mei 2018 (bewerkt) Nog even dit. Als ik niet kies voor directe route maar voor bijv. de activiteit fietsen dan berekent de OR700 de route, maar telt de afgelegde afstand niet terug. Na een bepaald traject gaat hij herberekenen en past dan ook de nog af te leggen afstand tot het einddoel aan. Dit herhaalt zich tot het einddoel is bereikt. Een vreemde manier van routering. Ik moet daar erg aan wennen. 22 mei 2018 bewerkt door herm
kaatjeblom Geplaatst 22 mei 2018 Auteur Geplaatst 22 mei 2018 1 minuut geleden zei herm: Nog even dit. Als ik niet kies voor directe route maar voor bijv. de activiteit fietsen dan berekent de OR700 de route, maar telt de afgelegde afstand niet terug. Na een bepaald traject gaat hij herberekenen en past dan ook de nog af te leggen afstand tot het einddoel aan. Dit herhaalt zich tot het einddoel bereikt. Een vreemde manier van routering. Ik moet daar erg aan wennen. Is mij niet opgevallen. Heb het van het weekend nog wel gebruikt. Werkte bij mij volgens mij wel goed...
Blade21 Geplaatst 23 mei 2018 Geplaatst 23 mei 2018 De meeste vragen zijn al beantwoord. Persoonlijk gebruik ik de klassieke modus niet meer sinds ik de O700 heb. Was een weekje wennen maar de Activiteitsmodus werkt perfect vind ik. De kaart reageert soms idd wat langzaam. Maar niet echt storend. Mijn Eneloops batterijen gaan zeker 8 uur mee met geocachen. Ik gebruik de kaarten van http://www.frikart.no/garmin/index.html Je hebt hier verschillende versies van alle kaarten. Daar kun je even mee experimenteren. Ik gebruik alleen maar de Topo Summer II variant. Ik vind die kleuren prettig en de detailering is net iets beter dan de OSM Open Fiets Map waar ze op gebaseerd zijn.
Aanbevolen berichten