Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb mijn gps gedowngrade (uitleg vond ik bij Waypoint) en nu doet alles het weer prima. Wellicht is dit nog iets om te overwegen, want lukt het niet, dan kun je het toestel alsnog terugsturen toch?! Je loopt in principe met elke oregon 700 tegen dit probleem aan, totdat er een fix is.
Het is trouwens niet de eerste keer dat ik dit gehad heb met firmware in het afgelopen jaar. Voor mezelf een leer om een volgende keer niet gelijk te updaten, maar eerst af te wachten.

Geplaatst
Ik kreeg dit advies van Garmin Nederland:

"Ik wil voorstellen dat u even een diagnostiek uitvoert op het apparaat door deze uit te schakelen en de aan-uitknop opnieuw indrukt en ingedrukt blijft houden voor tenminste 35 seconden.
Tijdens de 35 seconden kan het scherm aan en uit gaan maar dat kunt u negeren. Na 35 seconden kunt u het apparaat opnieuw starten en bezien of dat een verbetering teweeg heeft gebracht.

Mocht dit niets uithalen kunt u nog een andere reset proberen:

Ga naar instellingen - systeem - standaardinstellingen - ja. 
Let wel;  hierdoor worden alle gegevens van het toestel verwijderd. Deze blijven beschikbaar in Connect. 

Mocht dit niet werken kunt u het
omruilen bij uw verkoper."

Ik heb begrepen dat je met de suggesties van Garmin niet kunt bereiken dat je de versie 3.9 terugkrijgt. Daarvoor moet je het toestel toch echt downgraden. Ik heb het toestel vandaag weer ingepakt en het gaat morgen retour. Uiteraard wacht ik met upgraden van het nieuwe toestel totdat Garmin het probleem met 4.0 heeft opgelost.
  • 2 weeks later...
Geplaatst
1 uur geleden zei peter-saskia:

Hmmm... Ik zit erg te denken om een 700 aan te schaffen. Maar bij het lezen van deze problemen begin ik toch wel te twijfelen.

Als ik de logjes van de 700 eigenaren lees, werkt de gps met firmware v3.90 normaal. Hopelijk komt Garmin binnenkort met een nieuwe update van de firmware.

Je kan ook ( b.v. ) Herm een bericht sturen en hem vragen hoe de gps hem nu bevalt.

Geplaatst

Ik heb een nieuwe gekregen. Die doet het goed. Alleen de schermopbouw is soms wat traag en hakkelig. Als je hem NIET UPGRADE naar versie 4.0 is het een prima toestel.

• Leuk 2
  • 3 weeks later...
Geplaatst
Op 5/14/2018 om 10:33 PM zei Linkalovers:

Als ik de logjes van de 700 eigenaren lees, werkt de gps met firmware v3.90 normaal. Hopelijk komt Garmin binnenkort met een nieuwe update van de firmware.

Je kan ook ( b.v. ) Herm een bericht sturen en hem vragen hoe de gps hem nu bevalt.

Idd. Hoop het ding snel in het echt eens te zien om een oordeel te vellen. Filmpjes op Youtube, etc geven me nog niet voldoende info. Maar voor zover lijkt inderdaad de oude firmware wel gewoon te werken. Toch wel jammer dat Garmin er zo lang over doet een fix uit te brengen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...