Spring naar bijdragen
  • 0

Van Basecamp naar GPS

Vraag

Geplaatst

Hallo iedereen,

wanneer ik wp's verstuur vanuit basecamp naar mijn garmin60csx verloopt de transfer heel langzaam. Iemand een idee wat de reden kan zijn ? 

dank bij voorbaat. 

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

ging het 'vroeger' ( of anders ) sneller?

De USB poort van de 60x is van een oud type en is in vergelijking met de modernere USB 2 of de huidige 3.x ( de blauwe ) poorten inderdaad zeer traag.

bewerkt door Linkalovers
  • 0
Geplaatst

De 60csx is van de MapSource generatie.
BaseCamp is meer geoptimaliseerd voor de 'nieuwere' types Garmins. Sommige dingen werken wel, maar beduidend minder goed voor de 'oudere' types.

• 0
Geplaatst

Hallo iedereen,

ik heb een nieuwe laptop waarop ik basecamp heb geïnstalleerd.Tot nu gebruikte ik mapsource maar deze nieuwe laptop heeft geen cd-station en dus kan ik mapsource niet installeren vanuit mijn cd. 

• 0
Geplaatst

Hallo StefanD,

mapsource geïnstalleerd en basecamp verwijderd Ik gebruik als kaarten Freizeitkarte maar deze is niet zichtbaar in mapsource. Hoe kan ik deze zichtbaar maken ? Dank bij voorbaat. 

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Even google'n: Freizeitkarte - Installation.

Microsoft Windows: Installation for Garmin BaseCamp: GMAP Installer (full)

• Download and unzip the GMAP install archive (full) of the wished Freizeitkarte
  • Close BaseCamp (if still running)
  • Install map (double click on the extracted GMAP installer)
  • Start BaseCamp

Microsoft Windows: Not recommended: Installation for Garmin BaseCamp: old-fashioned installer:

Information: The old fashioned installer can't be provided for all maps anymore. Therefore we recommend to use the GMAP Installer for installstions on Windows.

• Download and unzip the installation program of the Freizeitkarte
  • Close BaseCamp (if still running)
  • Install map (double click on installation program)
  • Start BaseCamp

bewerkt door Linkalovers
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Beste Linkalovers,

ik had de door u geschetste werkwijze reeds uitgevoerd en alles werkte prima. Alleen overdracht wp's traag. Daarom mijn vraag op dit forum. Dus kaart zichtbaar in basecamp.

Ondertussen heb ik mapsource geïnstalleerd omdat dit bij mij normaal gezien sneller werkt. En het is in mapsource dat de kaart niet meer zichtbaar is.

bewerkt door dhaeyer
  • 0
Geplaatst

Ik gebruik al een flink aantal jaren Mapsource. Met veel plezier overigens. Laatste jaren met Windows 7 en 10 met de hierboven beschreven 'truc' met Basecamp en Mapsource 6.16.3. Ook gebruik ik de Freizeitkarten. Maar ook andere OSM kaarten. Wat hierboven beschreven is zou vlekkeloos moeten werken.

Waar ik naar zou kijken:

Is het steeds dezelfde kaart (Freizeitkarte) die niet zichtbaar wordt?

Als u een andere download (en installeert), wordt die dan wel zichtbaar?

Wat als u een andere OSM kaart installeert (generic routable/fiets)?

Welk besturingssysteem gebruikt u? Mapsource 6.16.3 is uit 2010 dus misschien dat dat een foutje oplevert met een nieuwere OS. Bij mij overigens niet maar je weet het nooit.

• 0
Geplaatst

Nog eens een kaart geïnstalleerd. En wonder boven wonder nu beide kaarten zijn zichtbaar. Begrijpe wie begrijpe kan?! Mapsource werkt stukker sneller bij de transfer van wp's. Heel veel dank aan iedereen die meezocht naar de oplossing ! 

• 0
Geplaatst
1 uur geleden zei Night Owl:

.....welk besturingssysteem gebruikt u? Mapsource 6.16.3 is uit 2010 dus misschien dat dat een foutje oplevert met een nieuwere OS. Bij mij overigens niet maar je weet het nooit.

Garmin heeft vaker problemen met het maken van goede programma's ( en firmware ) en ook Microsoft maakt wel eens een foutje :(. Als je beide 'opstapelt', dan is het resultaat soms verbluffend :wistling:.

@dhaeyer: gelukkig dat het weer werkt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...