Spring naar bijdragen

communicatie


hjfotogrfie

Aanbevolen berichten

Ik kan met mijn oregon t600 geen gpx bestand downloaden 

Ik krijg de melding dat apparaat niet gevonden word.Kan wel met base camp en computer linken ,communicatie programma wel geïnstalleerd, geeft aan installatie gelukt ,maar geen comm met device

iemand suggesties???

bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je de Garmin Communicator bedoelt, vergeet dat maar. De plug-in is verouderd (lees: onveilig) en wordt tegenwoordig door alle browsers geweerd.

Er zijn andere methodes, o.a. lijsten en pocket queries (beiden voor premium leden).
Niet-premium leden kunnen tegenwoordig gpx-bestanden downloaden. Zet die in de map \Garmin\GPX\ op je Oregon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

@StefandD ik heb een gpx bestand in de Garmin map gezet. Ik kan echter nergens de cache terugvinden. Ik gebruik een Vista hcx, een map 60 en een etrex 20 touch.

Kan iemand uitleggen hoe dit hoort te werken?

bewerkt door Ernst
Typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ernst:

....ik heb een gpx bestand in de Garmin map gezet. Ik kan echter nergens de cache terugvinden....Kan iemand uitleggen hoe dit hoort te werken?


Hoewel het maken van een verbinding naar de 60Cx, iets anders werkt dan dat voor de moderne 64s ( ik heb beide ), is het plaatsen van een *.gpx bestand hetzelfde. Zie hier en hierzo



 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Ernst:

@StefandD ik heb een gpx bestand in de Garmin map gezet. Ik kan echter nergens de cache terugvinden. Ik gebruik een Vista hcx, een map 60 en een etrex 20 touch.

Kan iemand uitleggen hoe dit hoort te werken?

Het moet de map \Garmin\GPX\ zijn!

De Vista HCx is van een oudere generatie (de 60 dacht ik ook maar LL zal het wel beter weten, ik heb dit type nooit gehad). Garmin Express werkt niet bij dit type, dus lijsten gebruiken ook niet. Ook gpx-bestanden in de \Garmin\GPX\-map zetten werkt niet. De enige manier om caches in te laden is om ze via MapSource of BaseCamp of software van derden (EasyGPS, GSAK) naar de gpsr te sturen. Dus gpx downloaden, openen met MapSource of BaseCamp (eventueel meerdere gpx-bestanden verzamelen) en dan via Overdragen --> Verzenden naar apparaat versturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei StefandD:

....Ook gpx-bestanden in de \Garmin\GPX\-map zetten werkt niet....

Als je de GpsMap 60Cx op een computer aansluit, is deze niet direct zichtbaar in Windows. De optie/functie daarvoor, moet je eerst handmatig op de gps aanzetten. Daarna verschijnt deze pas in Windows en kan je de *.gpx bestanden kopiëren naar '[Schijf]:\Garmin\Gpx\'

De functie aanzetten ( het maakt niet uit of je de gps eerst of daarna pas aansluit op de computer ):
- Duw 2 x op de "Menu"-knop
- Kies "Instellingen"
- Kies "Interface"
- Kies "USB Massa opslag" ( onderin het scherm )

Na het kopiëren, één keer kort op de aan/uit knop van de gps duwen en de gps herstart weer in de standaard modus.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...