Tovenaartje Geplaatst 27 januari 2018 Geplaatst 27 januari 2018 Na veel en lang plezier te hebben (gehad) van mijn GPSmap 60csx merk ik toch dat ik langzaamaan toe ben aan een wat sneller model. Ik twijfel nog tussen de 64s en de 64sc (met camera). Die laatste heeft als grote nadeel dat hij niet is gemaakt voor de Europese markt en ik ga er dan ook vanuit dat ik de taal niet in het Nederlands in kan stellen. Is er iemand die dit model over laten komen en kan bevestigen/onkrachten dat de taal niet in Nederlands kan? En ervaringen met het gebruik van de camera zijn ook welkom. Het trekt me vooral dat je al in het veld foto's kunt koppelen aan de juiste cache en dat ik maar 1 ding om mijn nek heb hangen (nu vaak GPS en fototoestel).
Linkalovers Geplaatst 30 januari 2018 Geplaatst 30 januari 2018 (bewerkt) Een tijd geleden heb ik mijn 60Cx vervangen door een 64s en daarvan heb ik beslist geen spijt. Ik vind de 64s een prima gps en deze heeft handig opties ( zoals een instelbaar lint en profielen ). Een foto camera op m'n gps heb ik niet nodig, want ik heb altijd m'n mobiel bij me. Niet dat ik altijd bereikbaar wil zijn ( tijdens het geocachen zelfs liever niet ), maar het is wel handig voor b.v. eventuele moeilijke veldpuzzels en C:Geo. Tevens is het altijd maar afwachten, hoe goed de camera in de gps is. De camera's in de moderne telefoons zijn tegenwoordig erg goed ( en worden alleen maar beter ) en wil je wat extra's, dan kan je altijd een andere camera app installeren. M.b.t. "....foto's kunt koppelen aan de juiste cache...": omdat de filenaam van een foto tegenwoordig datum & tijdstip van opname bevat, is het makkelijk om deze aan een cache te koppelen, als je het tijdstip weet van het vinden van de cache. Deze schrijf ik altijd op, maar deze is ook te lezen in de file "Geocache_Logs.xml" ( ook in "Geocache_visits.txt", maar daarvan is de tijdinstellingen anders ) op je gps. Als je namelijk op je gps op "Found' klikt, dan wordt het tijdstip daarvan weggeschreven naar deze 2 logfiles. 30 januari 2018 bewerkt door Linkalovers Toevoegen extra informatie
Aanbevolen berichten