Blade21 Geplaatst 22 oktober 2017 Geplaatst 22 oktober 2017 Sinds enige tijd, volgens mij sinds de laatste FW update, slaat mijn Oregon 700 de tracks niet meer op. Ogenschijnlijk gaat alles goed. De track verschijnt gewoon op het scherm wanneer ik loop. De tripcomputer registreert de tocht ook. Het gaat echter fout wanneer de stroom eraf gaat. Wanneer ik het toestel uitzet of de batterij leegraakt, dan is de track na het opnieuw opstarten van het scherm en van het toestel verdwenen. Ik heb met de PC gecontroleerd en het bestand current.gpx is 2 kb groot en heeft de huidige tijd en datum. Ik heb dit bestand ook al eens verwijderd en het toestel een nieuw bestand laten aanmaken maar zonder gevolg. Ook het handmatig opslaan van de track of activiteit lukt niet meer. Het vreemde is, dat de tripcomputer wel de gegevens onthoud.Ik kan ook gewoon waypoints opslaan. Heeft iemand anders dit probleem ook na het upgraden nar FW3.40? Of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik weet overigens niet zeker of dit na de upgrade is begonnen.
StefandD Geplaatst 22 oktober 2017 Geplaatst 22 oktober 2017 Door een bug in de nieuwste firmware (3.40) wordt Current.gpx gewist. Dit is het bestand waar niet-opgeslagen tracks worden bewaard. Het euvel is bekend bij Garmin en er wordt aan een oplossing gewerkt. Als je je track opslaat voordat je het toestel uitzet zou het goed moeten gaan. Ook kan je de firmware terugzetten naar 3.35: For rollback, see the F/W section under the following: http://www.gpsrchive.com/Oregon 7x0/index.htm GCD Update ProcedureUse the links in Firmware History to download the zipped file for the desired version Unzip the downloaded archive and extract the gcd file Rename the gcd file to gupdate.gcd Remove µSD card from the Oregon 7x0, if present Connect the Oregon 7x0 to your computer and enter Mass Storage Mode Copy the gupdate.gcd file to [GPSr]\Garmin\gupdate.gcd Disconnect and reboot the GPSr Once the update is completed, the GPSr will delete the gupdate.gcd file En dan maar afwachten tot Garmin met een fix komt. 1
Lighthouse777 Geplaatst 22 oktober 2017 Geplaatst 22 oktober 2017 Ah, dan had ik daar dus vorige week ook last van na het verwisselen van de batterijen onderweg. Ik dacht zelf iets fout gedaan te hebben, maar nu ik dit lees, is het het zelfde probleem geweest.Even goed opletten dat ik nu weer een waypoint aanmaak waar de auto staat, want ik doe dat niet altijd. Aan de tracklog kon ik het immers toch zien?!Kijken of me dit bevalt zo en er snel een fix komt, maar anders zet ik hem inderdaad even terug.Bedankt!
Blade21 Geplaatst 23 oktober 2017 Auteur Geplaatst 23 oktober 2017 Stefan bedankt voor dit antwoord. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal voorlopig de oude versie niet terug zetten. Ik mag toch aannemen dat dit bij Garmin wel een hoge prioriteit heeft. Overigens kan ik volgens mij helemaal geen tracks meer opslaan. Tenminste geen die BaseCamp kan vinden. Mijn kaart is ook na de laatste update erg traag geworden. Dat was zo'n aanvullende update die de beeldschermletters moest verbeteren geloof ik. Ik weet het niet meer zeker. Kan is zo'n update ongedaan maken?
StefandD Geplaatst 24 oktober 2017 Geplaatst 24 oktober 2017 De update is uitgekomen: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=10379. Changes made from version 3.40 to 3.50:Fixed possible issue where active track point would be deleted over a power cycle. 2
Blade21 Geplaatst 24 oktober 2017 Auteur Geplaatst 24 oktober 2017 Dit stemt me vrolijk. Problemen opgelost. Alles werkt naar behoren en de kaart is ook weer gewoon snel.
Lighthouse777 Geplaatst 24 oktober 2017 Geplaatst 24 oktober 2017 Bedankt voor het meedelen, morgen gelijk even de update binnenhalen.Toch fijner om de tracks te kunnen zien.
Aanbevolen berichten