Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

In mijn multi Rondje Uden GC6X42R heb ik gebruik gemaakt van foto's die mij door de Stichting Uden Archief in samenwerking met de schrijver van het boekje Rundje Uje ter beschikking zijn gesteld. Hiervan heb ik op de cachepagina melding gedaan. Nu blijkt dat er iemand de foto's heeft gedownload en gebruikt voor een Facebook groep Uje Vruuger maar zonder de bronvermelding. De Stichting Uden Archief heeft mij gevraagd of het mogelijk is te voorkomen dat foto's van de geocaching website worden gedownload ? De foto's zijn essentieel voor de cache.

Wij kan mij hiermee helpen ?

Geplaatst (bewerkt)

Het voorkomen dat foto's van een website worden gekopieerd is heel moeilijk. Veel ( alle? ) opties zijn door een 'handige' computer gebruiker te omzeilen. Misschien heb je wat aan de onderstaande lijst:

- Je zou de foto's in een veel lagere resolutie kunnen gebruiken.

- Je zou als watermerk de bron ( Stichting Uden Archief ) en je cachenummer in je foto's kunnen zetten, b.v. midden door het onderwerp en dan b.v. 50% doorzichtig. Waardoor zowel de tekst als de foto wel normaal te gebruiken zijn.

Bovenstaande kan met freeware tools ( die ik helaas nu niet uit m'n hoofd weet ). Die gebruik ik ook altijd voor m'n cache foto's, zie hier rechts onderin. PM me anders.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Ik denk inderdaad dat het vrijwel onmogelijk is om de afbeeldingen die in een listing staan te beschermen tegen downloaden.

Een watermerk is een hele goede optie. Ik ben zo vrij geweest om een foto van de listing te downloaden en deze aan te passen met een watermerk. Dan kun je zien hoe dat er uit ziet ;-).

test.png

Als je wilt kunnen we ze allemaal wel aanpassen. Is maar een paar tellen werk ;-)

Geplaatst

Is gebeurd, hij had mij al gemaild dat ik goed bezig was.

Jullie allemaal nog bedankt voor de adviezen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...