Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen,

Wij zijn onze eerste cache aan het maken en deze staat ook al klaar, maar we hebben een probleem. We krijgen geen exacte 0 punten bij de waypoints. De ene dag is het coördinaat perfect en het volgende moment verschilt dit 15 m. We hebben een multi met korte afstanden en dat is dus niet heel handig.

We gebruiken als gps een eTrex 20. We hebben nu waypoint bemiddelen gedaan. De nauwkeurigheid staat vaak op 4 m.

Heeft iemand een tip?

• Top! 1
Geplaatst

voor elk WP een duidelijke hint, als je heel vervelend wil zijn kan je het desnoods in ROT13 zetten
​maar dat zou eigenlijk bij elke cache standaart moeten zijn

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Precies op 0 krijg je hem (bijna) nooit. Geocachers weten dat en zullen er dus ook rekening mee houden. Dus enige speling mag je best hebben.

• 10 months later...
Geplaatst

Wat te denken van het gebruik van Google maps? Open de maps ter hoogte van je gewenste WP; rechtsklikken na zo dicht mogelijk ingezoomd te hebben. Rechtsklikken geeft een menu waaruit gekozen kan worden. Ik kies dan "Wat is hier?" Dan links klikken. Onder in de maps scherm verschijnt dan een coordinaat die ik in geocachingtoolbox bij coordinaten invoer. Waarna ik een vrij nauwkeurige positiebepaling krijg. Echter door verschillende redenen hebben de in de handel zijn GPS'en voor particulier gebruik heel vaak een afwijking varieren van 1 tot 10 mtr. Ik houd hier rekening mee. Succes.

Geplaatst

Naast dat dit een oud draadje is, is Google Earth niet toegestaan vanwege de te grote afwijking. Caches MOETEN ingemeten worden met een gpsr.

• Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...