Spring naar bijdragen

coordinaat notatie


corvus

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Wie kan me helpen??

Ik ben op zoek naar het formaat van de volgende notatie

 

52° 22.06' N 8°10.92' E

 

Het is een punt in Duitsland dat weet ik in ieder geval, maar helaas kan ik dergelijke coordinaten niet invullen in mijn programma.

 

Voor het geval mensen zich afvragen wat er zo speciaal is aan dit / deze coordinaten, vdit zijn coordinaten van hunebedden in duitsland welke ik nodig heb voor een onderzoek wat ik doe voor mijn studie.

Mocht iemand hier ook nog coordinaten van hebben uit andere landen, zoals Denemarken zweden e.d. zou ik deze ook graag ontvangen.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Geobughunter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[...]

52° 22.06' N 8°10.92' E

 

Het is een punt in Duitsland dat weet ik in ieder geval, maar helaas kan ik dergelijke coordinaten niet invullen in mijn programma.

[...]

Kan je ons a.u.b. vertellen over welk programma je het hebt? En waar in dat programma bij welke handeling je vastloopt?

 

De betekenis van de getallen is:

op het noordelijk halfrond, op 52 graden plus 22,06 minuten

ten oosten van de meridiaan van Greenwich op 8 graden plus 10 komma 92 minuten.

Er staan dus decimale minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank iedereen voor de reactie,

 

Het probleem is niet zo zeer dat ik niet weet hoe de notatie is maar meer in welk stelsel ik hem in mapsource in moet voeren.

 

normaal werken we als cachers met hddd mm.mmm en ik zou haast zeggen dan kom ik een cijfer tekort.

 

Dus welke notatie moet ik gebruiken?? eigenlijk dus welk grid??

 

als ik dat weet dan kan ik zelf alle steentijdmonumenten van duitsland in mij GPS plaatsen en kan ik ze bekijken in wat voor alignment ze liggen ten opzichte van elkaar.

 

Alvast Bedankt Geobughunter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het stelsel waar je het dus in moet invoeren is gewoon datum=WGS84, gridnotatie hddd mm.mmm (graden en "minuten+minuten achter de komma"), alleen de nauwkeurigheid waarmee jou gegevens bekend zijn is iets minder dan wij normaal gebruiken. En dan bedoel ik niet de nauwkeurigheid van de GPS ontvangst, maar hoe precies je een zeker getal wilt aanduiden:

Bij geocaching hebben we de notatie mm.mmm, dus wij zouden schrijven 10.920 voor alle getallen die liggen tussen 10.919500000.... en 10.920499999.... (een bepaald 'onzekerheidsgebied')

Jij hebt dus mm.mm notatie gekregen waarbij je 10.92 schrijft, wat staat voor alle getallen die liggen tussen 10.91500000... en 10.92499999.... (ook een bepaald 'onzekerheidsgebied')

Zoals je ziet geeft mm.mmm een kleinere range weer dan mm.mm. Moet je overgaan van mm.mm naar mm.mmm of zelfs naar mm.mmmmmmmmmm (eeh... dit ziet eruit als 'lekker' :lol1: ) omdat de applicatie of het gereedschap dat vereist, dan mag je gewoon nullen aan het eind toevoegen. Je gaat dan in jou vrij grote onzekerheidsgebied dat je hebt met mm.mm gewoon een kleiner gebiedje pakken rond het midden.

 

Overigens zie ik dat je punt uitkomt bij het gehuchtje Hünenburg, vlakbij Ostercappeln. Het lijkt dus allemaal wel te kloppen. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...