Spring naar bijdragen

Routeplanner data Foutjes


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

Waar komt de data vandaan die voor routeplanners wordt gebruikt

b.v. bij Carin systemen , route 66 , mapsource e.d.

 

Wij wonen in een straat die verwisseld is met een andere straat hier in ons dorp.

Nu woont er namelijk een gezin in de ene straat op nr. 25 en wij in de andere op 25

Er zijn geregeld problemen in dat andere gezin waarvoor ambulance's , HAP diensten , Politie en brandweer

nog al eens vaak moeten komen.

 

Vannacht stonden ze hier weer eens om 2 uur aan de deur te bellen , om hulp te komen bieden

terwijl lekker in bed liggen.

 

Dit gebeurt zo'n 2 keer per maand.

 

Als ik die systemen van die diensten en andere software bekijk

en onze straat of postcode intik kom ik inderdaad uit op hun adres.

en hun postcode of adres komt bij ons uit.

 

 

Het lijkt mij er vervelend als er iets erg aan de hand zou zijn ( hartstilstand of iets dergelijks)

en ze staan in de verkeerde straat.

 

Waar zou ik dit kunnen navragen om dit probleem op te kunnen laten lossen.

 

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mij staat bij dat er maar twee firma's zijn die meer data verzamelen over straten en wegen dan wat de TDN te Emmen levert.

De eerste heet TeleAtlas en de ander was volgens mij AND Products. Die laatste schijnt aan zijn end te zijn en zojuist het faillissement een maandje te hebben uitgesteld.

Het is heel verwarrend wie leverancier en wie eindverkoper is.

Er komen nog wat namen:

FalkPlan (maar die kan ook mogelijk elders inkopen)

Stentec (die doet water)

Bridges (digitale vector data)

 

Geef eens wat meer gegegevens dan kunnen lezers hun routeplanner er op los laten; zo komen we te weten wie goed zit en wie slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd wat de OV vervoersite ervan maakt.

http://www.9292ov.nl/9292ov1.asp

Die werkt met materiaal van Andes.

De ANWB routeplanner

http://route.anwb.nl/

geeft dezelfde plek

evenals mij straatnaamkaarten in Ozi (afkomstig van Easy Travel).

Bij spullen van Lokatienet

http://mapmachinedd03.lokatienet.nl/asp/tiscali/

kom ik anders uit dan bij de vorige vermelde routers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn PDA heb ik destinator, deze maakt gebruik van kaarten van Navtech, wijst dus verkeerd.

Op de site van Navteq (= navtech) staat een standaardformulier om fouten door te geven. Ik heb dit inmiddels gedaan :P

 

Te hopen dat het bij de eerste versie veranderd wordt en dat iedereen de updates maar aanschaft..... :dribble:

 

Dat je maar niet meer lastiggevallen mag worden,

 

rené

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vervelend als men een paar keer per maand bij de verkeerde deur staat. Als het iedere keer de ziekenwagen is dan vraag ik me af waarom de broeders dat nu dan nog niet weten. Zoiets kan 1x gebeuren en dan toch niet nog eens?

Een kwestie van leven en dood zal het wel niet worden omdat echt maar een paar seconden over die 110 meter doet.

Trouwens, die gast op de Kamperfoeliedreef moet wel erg ziek zijn, wil de ambulance er ieder maand 2x komen. Zoals jij het beschrijft is dat al een tig keer gebeurd.

Zal daar eens een kaartje naar toe sturen :P

 

 

Ik heb een leuke navigatiesysteem in mijn mobieltje, genaamd wayfinder, en deze laat de adressen juist zien. Maar de kaarten zijn dan ook van Tele-Atlas.

Ik heb er een screenshot van gemaakt.

 

Dit is Berberisdreef 25

 

SC2.jpg

 

 

En het punt hieronder krijg ik als ik Kamperfoeliedreef 25 opvraag. Men kent 23 wel maar geen 25. Kamperfoeliedreef 23 lijkt buren te zijn van Berberisdreef 1. Dit is niet alleen via het wayfinder navigatiesysteem zo maar ook via TomTom. Daar zal ik in een volgend berichtje een plaatje van laten zien. Je kunt namelijk niet meer dan 2 plaatjes in een bericht dumpen.

 

SC3.jpg

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble: Des te stoerder de jongen, des te groter zijn teddybeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn PDA heb ik destinator, deze maakt gebruik van kaarten van Navtech, wijst dus verkeerd.

Op de site van Navteq (= navtech) staat een standaardformulier om fouten door te geven. Ik heb dit inmiddels gedaan :P

 

Te hopen dat het bij de eerste versie veranderd wordt en dat iedereen de updates maar aanschaft..... :dribble:

 

Dat je maar niet meer lastiggevallen mag worden,

 

rené

Tja, dat heb je nu met navigator. ;)

 

Hieronder beide adressen in TomTom.

 

SC1.jpg

 

De groene vlag laat Berberisdreef 25 zien en de rode vlag laat Kamperfoeliedreef 23 zien.

 

Ook TomTom schijnt geen Kamperfoeliedreef 25 te kennen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r: De trein zal komen wanneer die gearriveerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, die gast op de Kamperfoeliedreef moet wel erg ziek zijn, wil de ambulance er ieder maand 2x komen. Zoals jij het beschrijft is dat al een tig keer gebeurd.

[

 

Die jongen lijd aan een dwangmatige ziekte (ik effe niet op de naam komen ( wil er steeds een einde aan maken )), maar kan alleen behandeld worden als hij zich vrijwillig aanmeld , en hij wilt dit dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die jongen lijd aan een dwangmatige ziekte (ik effe niet op de naam komen ( wil er steeds een einde aan maken )),  maar kan alleen behandeld worden als hij zich vrijwillig aanmeld  , en hij wilt dit dus niet.

Tja, dat is vervelend. Je vraagt je af wanneer iemands wens in vervulling mag gaan natuurlijk. Maar goed dat is wel heel erg offtopic.

Het is gewoon vervelend.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble: Iedereen is vol van hun streven, maar wanneer het doel is bereikt, is er niets dan leegte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...