Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nee hoor ben niet weg gejaagd maar niet elk moment online en ondertussen wat aan het proberen. Het gaat dus inderdaad niet om PQs van 1000 caches maar om het in een keer meer binnenhalen. IK heb geen idee waar we van de zomer precies naar toe gaan en zou bijvoorbeeld het liefst heel zuid Frankrijk binnenhalen.

Geplaatst

Uit interesse voor het probleem heb ik eens wat geprobeerd.
Volgens http://www.mides.fr/repartition-des-caches-par-region zijn er momenteel ruim 180000 actieve caches in Frankrijk waarvan er zo te zien verhoudingsgewijs meer in de Noordelijke dan in de zuidelijke helft liggen.
Een rechthoek van 80 bij 60 km in de regio Marseille levert via GSAK in totaal 2100 trads, multis, letterboxhybrides, virtuals, webcams en earthcaches op.
Daarmee heeft die rechthoek de maximale diagonale diameter die in GSAK is toegestaan.
Ik ga er eens even voor het gemak van uit dat je doordat je niet weet waar je heen gaat niet in het wildeweg enkele honderden mysteries gaat oplossen ;-)

Een cirkel slaan rondom Toulouse met een straal van 50 km (groter mag niet in GSAK) levert 1005 caches van voorgenoemd type op.
Cirkeltje van 50 km radius in de regio Perpignan levert nogmaals 1509 caches op.
Cirkeltje idem rond Pau levert 1322 caches op.
Je kunt nu nog exact 64 caches binnenhalen en dan zit je op de maximale daglimiet (6000 stuks) die via de api van Groundspeak op één account binnengehaald mag worden. En dan heb je in de verste verte nog niet alle caches van Zuid Frankrijk binnen.
Wil je voor vertrek een database aanleggen dan zou je op deze manier al ruim een week voor vertrek moeten beginnen met dagelijks data binnen te slurpen.
Handiger waarschijnlijk is te filteren op publicatiedatum en dan per regio via http://project-gc.com/Tools/PQSplit uit te puzzelen op welke datumgrenzen je PQ-s ingesteld moeten worden. Met als max rond de 1000 caches per PQ waarmee je weer dagen bezig bent alles binnen te halen.
Nog handiger, maar dat is mijn persoonlijke mening en geen antwoord op je vraag, is je tevoren af te vragen wat je wil zien/bezoeken en dan een select groepje caches op je GPS te zetten.
Er zullen altijd meer caches zijn die je niet kunt bezoeken dan die je wel bezoekt.

Geplaatst

Vaak neem ik alleen traditionals met een terrein kleiner gelijk 3.5. Of terplaatse via gdak op de tablet/smartphone en dan via een otg kabel naar de gps. Wifi is vaak wel te vinden. Ik heb ook wel eens via een internetcafe caches geladen.

Geplaatst

micro's nano's en al het andere spul wat geplaatst word om de bezoekers te trijteren er ook tussenuit laten en je houd de echte caches over zonder al te veel pq's te moeten draaien

Barny

Geplaatst

Owh wat ben ik blij met mijn mobiel en cgeo als ik dit lees. maar ja ieder nadeel heb z'n voordeel zoals Cruyff ons al leerde......

Geplaatst

Tsja, dat zou je denken. Maar een mobiel kan slecht tegen regen en vuil. En wat dacht je van het kostenplaatje wat betreft internet gebruik. Dat wil nog wel in nl vanuit je bundel, maar vanuit Zuid Frankrijk etc etc etc

Geplaatst (bewerkt)

Al die dingen zijn simpel op te lossen (lokaal sim, offline cachen etc). Er is maar 1 klein nadeeltje, duurt soms wat langer voordat de nauwkeurigheid op 3a4 meter zit (vergeleken met mijn mede cachers met gps). Vergeet niet dat sommige gps'en (bv monterra) gewoon mobieltjes zijn met dikke accu en helaas zonder sim.

bewerkt door rnijenhu
Geplaatst

Hartelijk dank voor alle antwoorden. IK ben inderdaad ze langzaam in cirkels via PQ aan het binnenhalen. Het kost wat tijd maar werkt goed.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...