Meneer Ruud Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 Ik heb twee vragen waarvan ik mij afvraag of die aan elkaar gerelateerd zijn: op mijn Oregon 650 is alleen het profiel "fietsen" standaard beschikbaar (zie afbeelding) bij het naderen van een cache blijft de Oregon steeds 'hangen' op enkele meters afstand en wijst vervolgens in een totaal andere richting Ik heb mijn Oregon tweede hands (nog geen zes maanden oud) gekocht van een dame die er een fietstocht in Marokko mee gemaakt heeft. Toen ik als profiel "geocachen" wilde instellen bleken alle profielen, behalve "fietsen", te ontbreken. Vraag: Hoe kan ik de ontbrekende profielen weer verkrijgen? Is het bijvoorbeeld mogelijk de software in zijn geheel (niet alleen updates) te downloaden zodat een een verse start kan maken met mijn Oregon? Bij het geocachen merkte ik een paar keer op dat, bij gebruik van het kompas, het nulpunt wordt aangewezen tot op een aantal meters (soms zo'n 12 meter). Wanneer ik in die richting blijf lopen, blijft de afstand in eerste instantie op hetzelfde aantal meters staan om vervolgens volstrekt de andere kant op te wijzen. Vraag: Kan dit zijn doordat het profiel "fietsen" standaard staat ingeschakeld, waardoor er steeds wordt verwezen naar een (fiets)pad in plaats van naar de locatie van de cache? Alvast bedankt voor het meedenken. Ter illustratie: het menu "profielen" op mijn Oregon 650
Meneer Ruud Geplaatst 28 februari 2016 Auteur Geplaatst 28 februari 2016 (bewerkt) Wat fijn dat er op dit forum zoveel te lezen is. In een andere draad kwam ik zojuist een verwijzing tegen naar een zeer handige website. Daar bleek ik ook losse profielen te kunnen downloaden: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Setup+-+Profiles Blijft alleen mij tweede vraag nog over. Hoewel het antwoord daarop waarschijnlijk duidelijk wordt wanneer ik komende week, onderweg van werk naar huis, even een cache probeer op te pikken. Suggesties blijven echter welkom! 28 februari 2016 bewerkt door Meneer Ruud
norskk Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 Hallo meneer Ruud. Het is mogelijk om nieuwe profielen aan te maken op je Oregon 650. Door op de knop Nieuw profiel maken te klikken komt er een profiel bij, welk je een naam geeft. B.V. Geocaching. Dit profiel stel je in. Door naar "stei in" te gaan en hier alle gegevens goed te zetten. Ik ben eventueel bereikbaar via skype. Zoek op kleusjes.
hanzie Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 Waarschijnlijk is het kompas ingesteld op peilingwijzer. Stel het in op koerswijzer. Peilingwijzer wijst vanaf je vertrekpunt via een waypoint ,je loopt dan gewoo je doel voorbij. Bij koerswijzer wijst de pijl naar het waypoint
Meneer Ruud Geplaatst 28 februari 2016 Auteur Geplaatst 28 februari 2016 Hallo norskk, bedankt voor je reactie. Dat had ik in eerste instantie ook gedaan. Blijkbaar niet de juiste instellingen erbij gekozen. Nu heb ik een standaard "geocaching" profiel gedownload en dat aangepast. Morgen maar eens uitproberen of het nu naar wens werkt.
barny Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 nu er toch veel kennis is op de 6** gebied heb ik ook een vraag bij mijn oude 650 had ik hem zo ingesteld dat op het moment dat de stekker in inging hij vanzelf naar profiel "auto" ging nu mijn oude dingen begon te doen die ik hem niet opdraagde mocht ik van Waypiont een ander aanschaffen na achterlating van 120 euro maar nu zie ik nergens meer de instelling staan waar ik hem kan opdragen dat hij vanzelf weer naar het "autoprofiel" gaat op het moment ik de stekker er in plaats dus? Barny
Meneer Ruud Geplaatst 28 februari 2016 Auteur Geplaatst 28 februari 2016 Bedankt voor je tip hanzie. Hij stond inderdaad op "peiling", ik heb hem nu op "koers" gezet. Morgen weer naar buiten en uitproberen.
thex Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 nu er toch veel kennis is op de 6** gebied heb ik ook een vraag bij mijn oude 650 had ik hem zo ingesteld dat op het moment dat de stekker in inging hij vanzelf naar profiel "auto" ging nu mijn oude dingen begon te doen die ik hem niet opdraagde mocht ik van Waypiont een ander aanschaffen na achterlating van 120 euro maar nu zie ik nergens meer de instelling staan waar ik hem kan opdragen dat hij vanzelf weer naar het "autoprofiel" gaat op het moment ik de stekker er in plaats Duidelijk, bij het achterlaten van 120 euro is ook het auto profiel achtergelaten. Komt omdat het gele bussie ook niet meer is wat het ooit geweest is. Die stekker zie je toch echt verkeerd: het is stakker.
Meneer Ruud Geplaatst 5 maart 2016 Auteur Geplaatst 5 maart 2016 Helaas. Vandaag eindelijk de tijd om de nieuwe instellingen uit te proberen. Mijn eigen cache als testobject genomen. Het kompas wijst steeds richting een weg of pad maar niet naar de cachelocatie (enkele meters van het wandelpad). Dus als iemand een tip heeft betreffende de instellingen dan hoor ik dat graag!
Meneer Ruud Geplaatst 5 maart 2016 Auteur Geplaatst 5 maart 2016 Bedankt. Daar had ik ook gekeken. Heb "Activiteit" op "directe route" staan en "Zet vast op weg" op "nee" staan.
Meneer Ruud Geplaatst 19 maart 2016 Auteur Geplaatst 19 maart 2016 Inmiddels werkt (bijna) alles weer naar behoren. Ik heb de standaard kaart uitgeschakeld (had twee kaarten aan staan). Wat dat te maken heeft met mijn boven beschreven probleem weet ik niet. Maar in ieder geval kan ik weer gewoon geocachen. Bedankt voor het meedenken!
Aanbevolen berichten