Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toen ik nog windows 8.1 gebruikte, en ik op een geocachepagina op de knop gpx file drukte, werd GSAK opgestart en werd de nieuwe cache in het programma gezet. Nog een muisklik om toestemming te geven, maar dat was alles.

Nu wil ik (met windows 10) missende caches in GSAK laden, dus ik klik op de gpx file knop. Het enige dat er dan gebeurt is dat de gpx file in de map download komt te staan.

Met GSAK moet ik dan handmatig de gpx file er in zetten, wat heel omslachtig is. Als ik dat ga doen, kom ik nooit in de goede map. Dus een aantal klikken later kom ik dan pas bij de gpx file om deze erin te zetten. Heel omslachtig.

Ik heb gekeken in GSAK, maar ik kan nergens de instellingen vinden om dit automatisch te laten doen. Misschien dat iemand van jullie een idee heeft?

Bedankt alvast.

Geplaatst (bewerkt)

Het is een windows instelling. Iets in de trand van: op de gpx de muis zetten, rechter muisknop, sturen naar ... dan GSAK kiezen, en deze als default aanmerken.

bewerkt door thex
Geplaatst

Helaas, werkt niet bij mij.

Als ik met de rechtermuisknop op gpx file klik, zie ik geen menu "sturen naar". Wel "opslaan als" maar dat gaat ook niet goed. Misschien een bug in windows 10?

Wel bedankt voor het meedenken.

Geplaatst

Niet sturen naar, maar Openen met.

Kies in het vervolgmenu op Kies een andere app.

Kies Meer apps en dan Een andere app zoeken op deze pc.

Navigeer naar C:\Program Files (x86)\gsak en dubbelklik op gsak.exe.

Vink de optie Altijd deze app gebruik maken bij het openen van .gpx bestanden aan.

Klik op OK.

In je browser moet je nog aangeven dat je de gpx wil openen en niet opslaan. Hoe je dat doet is afhankelijk van je browser.

Mocht je Firefox gebruiken hoef je bovenstaande niet te doen, FF kan bestanden openen met programma's buiten de Windows-instellingen om.

Geplaatst

Het submenu "openen met" zie ik niet staan als ik met de rechtermuisknop op de gpx file druk.

Maar... Nu werkt het opeens wel, zoals het eerst ook was. Met de linkermuisknop klikken op gpx file, en opeens verschijnt deze cache in GSAK.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van.

bedankt voor het meedenken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...