Spring naar bijdragen

Volgorde Van Vinden Waypoint Naam


Tabaqui

Aanbevolen berichten

Best Forum;

 

Als ik op een dag meerdere Cache's vind en log en deze in een database weg schrijf dan worden de Waypoint namen op alfabet opgeslagen.

Hoe kan ik dit zo wijzigen dat ik de waypoints op tijd wgschrijf?

Dus niet Cache A om 17.30 uur; Cache B om 09.00 uur; Cache C om 12.00 uur en Cache D om 18.30 uur.

Maar Cache B om 09.00 uur; Cache C om 12.00 uur ;Cache A om 17.30 uur en Cache D om 18.30 uur.

 

bij voorbaat dank;

reve1802.

 

O,ja ik gebruik GSAK 8.5.1.49

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgordes worden niet opgeslagen, die stel je in in de database-eigenschappen.

 

Met de macro FillFinds kan je de juiste volgnummer aan caches geven, bijvoorbeeld in veld Eigen1. Daarna je database laten sorteren op het veld Eigen1 en je hebt de juiste volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

beste stefanD,

 

Sorry dat het zo lang duurde, maar het duurde even voordat ik de Fill Finds Macro had geactiveerd.

Ik heb een en ander uit geprobeert. Maar ik snap het nog steeds niet. Nu is mijn kennis van data-base's nu ook weer niet zo groot

ik kan de nummering niet zien, en wie is "veld Eigen 1" en is wordt deze dan zichtbaar.

Ik ga naar Macro=>uitvoering/beheer =>Geinstalleerde macro's: FillFinds.gsk >uitvoeren => Select the GSAK field....= User Data => Bericht: "You have not found any of the caches in this database. Macro cancelled." Terwijl ik bij Waypoint toevoegen/wijzigen ook Gebruikersdata Eigen (1) een tijd invoer. (Als in 09.00 0f 11.30)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Staan je found logs in de database? Daar kijkt de macro namelijk naar.

- Heb je je Owner ID ingevuld in de macro? Dat moet de macro weten om te onderscheiden wie je bent.

 

De tijd in een van de Eigen Data velden bijhouden kan prima, maar om op eerst datum en dan je ingevoerde tijd te sorteren is heel lastig. De database wordt standaard op slechts één eigenschap gesorteerd. Je kan dit wel aanpassen door eerst op tijd te sorteren en dan op datum, maar dat zal je dan elke keer moeten doen als je GSAK start of van database wisselt.

 

FillFinds werkt zo: de macro kijkt naar de volgorde van al je logs (die hebben achter de schermen een unieke ID) en geeft een volgnummer aan de cache die bij de log hoort. Dus de eerste cache die je ooit hebt gelogd krijgt nr. 1, de tweede ooit nr. 2, enzovoorts. Dat nummer zet hij dan in een van de Eigen Data velden die jij uitkiest. Maar als jij al een van de Eigen Data velden hebt gebruikt kan je beter een andere nemen om overschrijven te voorkomen.

 

In Database --> Eigenschappen... kan je de sorteervolgorde van de database aangeven, kies hier het Eigen Data veld dat je hebt gekozen en vink 'Aflopend' aan als je de laatst gevonden caches bovenaan wilt. Al met al kijkt GSAK dus niet naar de tijd die je hebt ingevoerd, maar naar de volgorde die je hebt gelogd. Als je consequent op de juiste volgorde logt is dat even goed.

 

Wil je een veld zichtbaar maken, kan dit door Scherm Layout --> Kolom toevoegen/verwijderen... te kiezen en het juiste veld aan te vinken. Eenmaal zichtbaar kan je deze naar de juiste plek slepen. Door er met de rechter muisknop op te klikken kan je de naam aanpassen. Vergeet niet om de scherm layout op te slaan als je klaar bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...