Gast LittleWing Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Toen ik met hond en vriendin aan het wandelen was in Twekkelo/Enschede ontmoetten we iemand die aan geocaching (is hier eigenlijk een werkwoord voor?) deed. Hij had al een tijdje staan wachten want we bleken precies de plek bezet te houden waar een cache verstopt was! Hij vertelde zo vol enthousiasme dat ik afsprak deze site eens te bezoeken. Nu ik weer eens online ben gelijk maar even gedaan dus. Ook moest ik dan even place en time vermelden-- bij deze dus. Hopelijk zit ik hier op de goede plek want wat wat zijn er veel pagina's, onderwerpen, forums,chatafdelingen etc. (ik ben echt een leek!) Maar wel interessant allemaal. Groet, Little Wing.
GPSiegurd Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Dag LittleWing! Welkom in de wereld van het Geocachen (op z'n Hollands). Je hebt nu een bericht geplaatst op het Forum van Geocaching. Dit is een blijft gewoon een berichtje maar heeft voor de rest geen functie. Als je een cache gevonden hebt moet je dat niet hier melden maar op de website www.geocaching.nl Hier moet je je eerst inschrijven. Je verzint een Nickname (LittleWing lijkt mij leuk) en een wachtwoord. Wanneer dit gebeurd is dan kun je gewoon de cache die je gevonden hebt, loggen of een cache gaan zoeken die je wilt gaan doen. Hoe doe je dat? Er zijn verschillende manieren: - je klikt op het linkje Kaarten van Nederland, je zoomt een keer in en je gaat over de stipjes. Dan zie je de naam van de cache verschijnen. Als je het stipje van de zojuist gevonden cache te pakken hebt, klik je daar op. Nu kom je op de pagina van die cache. Als je deze gevonden hebt dan klik je nu op Login to log your visit. De rest is vanzelfsprekend! - Als je de naam weet van de cache dan kun je beter op de website van www.geocaching.com, je klikt op Hide & Seek a cache. Je komt nu op de zoek pagina. In het vakje Keyword vul je de naam van de cache en klikt op Find. Je krijgt nu een lijst van caches waar dit woord in voorkomt maar het kan ook zijn dat het er maar een is. Nu klik je op de cache die je wilt hebben en weer zit je op de cache pagina. Wanneer je dit onder controle hebt dan is het een kwestie van tijd maar het is allemaal erg simpel. Veel plezier, Team GPSearching
mgr Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Ehm, http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...ad-796c55ee0020 ?
pyne Geplaatst 22 mei 2004 Geplaatst 22 mei 2004 Hij vertelde zo vol enthousiasme dat ik afsprak deze site eens te bezoeken. Ook moest ik dan even place en time vermelden-- bij deze dus. Wat leuk dat je een kijkje komt nemen, Little Wing! Dat was ik, op 2 mei in Twekkelo, en je hebt inderdaad de goede site gevonden. De cache waar jullie zo lekker naast zaten, is de Bookcrossing Cache, zoals mgr al goed gezien had. Nu je weer on-line bent, en de geocaching site hebt gevonden, ben ik natuurlijk benieuwd of je zelf eens een cache gaat zoeken. Je weet er in ieder geval al ééntje te liggen Groetjes van pyne pyne@xs4all.nl
Aanbevolen berichten