wodanza Geplaatst 15 mei 2004 Geplaatst 15 mei 2004 Bij sommige caches krijg ik volgende foutmelding bij het samenstellen van de index pagina. Could not extract all data for 'GCGBVX', stopped at block 1. Gevolg is dat hij die cache niet toevoegd aan de index pagina. Andere caches geven dan weer geen problemen. Ga ik kijken naar de map waar de bewuste cache zie ik een file1.htm die er gelijkaardig uitziet als een cache die wel werkt. Iemand advies ?
Kruimeldief Geplaatst 15 mei 2004 Geplaatst 15 mei 2004 Bij sommige caches krijg ik volgende foutmelding bij het samenstellen van de index pagina.Could not extract all data for 'GCGBVX', stopped at block 1. Gevolg is dat hij die cache niet toevoegd aan de index pagina. Andere caches geven dan weer geen problemen. Ga ik kijken naar de map waar de bewuste cache zie ik een file1.htm die er gelijkaardig uitziet als een cache die wel werkt. Iemand advies ? Misschien de maker mailen en het probleem voorleggen? Trouwens, ik heb nog wel een aardige tip. Wil je een IP ban op www.geocaching.com? Dan moet je die functie een aantal malen achter elkaar uitproberen, of iets meer caches achter elkaar donwloaden Is echt gaaf. Zonder waarschuwing krijg je een ipban en je kunt op geen enkele pagina van geocaching.com meer komen, dus geen enkele cache meer zoeken of loggen Een keer heeft het 2 dagen geduurd en een keer meer dan een week. Beide keren heb ik door het stof gemoeten om de ban opgeheven te krijgen. GRTZ Kruimeldief Die verrekijker vergroot 8 maal. Toen ik hem een negende keer gebruikte deed hij het ook gewoon...
hatsjoe Geplaatst 16 mei 2004 Geplaatst 16 mei 2004 Dat probleempje met die indexpagina had ik ook. Ik heb Pieter toen gemaild en kreeg een klein bestandje toegezonden waarmee nu alles weer perfect werkt . Misschien staat er nu een nieuwere versie van Gartrax op zijn pagina om te downloaden? Trouwens, ik heb nog wel een aardige tip. Wil je een IP ban op www.geocaching.com? Dan moet je die functie een aantal malen achter elkaar uitproberen, of iets meer caches achter elkaar donwloaden Ik gebruik Gartrax ook wel eens om cachepagina’s te downloaden. Heb gelukkig nog nooit een IP-ban gehad, maar misschien gebruik ik het downloaden dan wat spaarzamer. Ik heb het dan over een twintigtal caches. Ik weet niet over wat voor aantallen Kruimeldief spreekt . Thea
KralenFee Geplaatst 16 mei 2004 Geplaatst 16 mei 2004 De eerste keer was met een download van alle NIET door ons gevonden caches van Nederland. De laatste keer heeft Kruimel het gehad bij minder dan 10 caches downloaden. Wel was er een bij met een flink aantal logs en veel logs hadden ook foto's. Die worden dan ook allemaal gedownoad. We hebben ruim een week een ban gehad en konden dus ook niet via geocaching.nl op welke cachepagina dan ook komen. Ze worden namelijk allemaal doorgelinkt naar Geocaching.com Kruimel heeft, zijn ziel moeten verkopen om de IPban terug te laten draaien. Hij heeft ze gewezen op zijn premiummembership van geocaching.com en dat hij zijn membership zou opzeggen etc. Het is wel waardeloos hoor. Je kunt niet eens meer een cache uitzoeken of loggen of zelfs je de logs van je eigen gevonden cachen inzien. Groet Fee
hatsjoe Geplaatst 17 mei 2004 Geplaatst 17 mei 2004 De laatste keer heeft Kruimel het gehad bij minder dan 10 caches downloaden. Wel was er een bij met een flink aantal logs en veel logs hadden ook foto's. Die worden dan ook allemaal gedownoad. Oeps, dan moet ik in het vervolg ook maar voorzichtig zijn.... Maar gebeurt dat wel vaker zo'n IP-ban? Er zullen toch wel meer mensen zijn die Gartrax gebruiken? Thea
dekromme Geplaatst 17 mei 2004 Geplaatst 17 mei 2004 Nou met een week kom je er goed van af, bij mij heeft het vorige keer ook een hele tijd geduurd. volgens mij heeft het ook te maken met instellingen van Gartrax. De laatste tijd gebruik ik het weer spaarzaam (max 8 per keer) en tot nu toe gaat het ook goed. en ook veel minder errors dan voorheen.
Kruimeldief Geplaatst 17 mei 2004 Geplaatst 17 mei 2004 De laatste keer heeft Kruimel het gehad bij minder dan 10 caches downloaden. Wel was er een bij met een flink aantal logs en veel logs hadden ook foto's. Die worden dan ook allemaal gedownoad. Oeps, dan moet ik in het vervolg ook maar voorzichtig zijn.... Maar gebeurt dat wel vaker zo'n IP-ban? Er zullen toch wel meer mensen zijn die Gartrax gebruiken? Thea Er zijn veel gebruikers van Gartrax, maar niet iederen gebruikt de optie om direct gegevens van geocaching.com te halen. En... er zijn er meer met een ban geweest door Gartrax. Let wel, het gebruik van Gartrax om gegevens van en naar je GPS te sturen en om de loc files te converteren naar andere files, o.a voor TomTom of Ozi, werkt echt super. GRTZ Kruimeldief Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag.
hatsjoe Geplaatst 18 mei 2004 Geplaatst 18 mei 2004 Let wel, het gebruik van Gartrax om gegevens van en naar je GPS te sturen en om de loc files te converteren naar andere files, o.a voor TomTom of Ozi, werkt echt super. Ben ik helemaal met je eens . Alleen al daarvoor is het wat mij betreft een super programma ! Thea
P-Terminator Geplaatst 22 mei 2004 Geplaatst 22 mei 2004 Ik heb door verandering van baan een tijdje geen aandacht kunnen besteden aan mijn tooltje GarTrax, vandaar dat problemen met de configuratie ook niet opgelost werden. Omdat het aantal klachten nul was, was de noodzaak om er wat aan te doen ook niet erg groot. Inmiddels is er van verschillende kanten wel om een update gevraagd, die ik dan persoonlijk heb toegestuurd. Als die configuratie blijkt te werken, dan zal ik 'm ook op m'n site zetten. Wel even aandacht voor het volgende: Ik heb een mailtje gehad van Jeremy, de eigenaar van geocaching.com, met het verzoek op te houden met het aanbieden van de download functionaliteit in GarTrax . GarTrax zou de servers namelijk zwaar belasten. Ik heb netjes een mail teruggestuurd met vragen over hoe groot die belasting nou eigenlijk is en een voorstel om samen een scenario voor acceptabel gebruik op te stellen. Een dergelijk scenario zou ik dan met GarTrax af kunnen dwingen (bv. max 20 caches downloaden per dag o.i.d.). Daar heb ik nooit meer een reactie op gehad. Ik heb zelfs beargumenteerd dat GarTrax zelfs de belasting van de servers zou kunnen verlagen (vanwege het offline kunnen bekijken van de gegevens). Als het downloaden echt te erg wordt, zal geocaching.com waarschijnlijk sneller IP-bans op gaan leggen of zelfs alle verkeer dat door GarTrax gegenereerd wordt blokkeren.
Eagles Geplaatst 22 mei 2004 Geplaatst 22 mei 2004 ... of zelfs alle verkeer dat door GarTrax gegenereerd wordt blokkeren. Kunnen ze dan zien waar het verzoek om een pagina door gedaan wordt?
P-Terminator Geplaatst 24 mei 2004 Geplaatst 24 mei 2004 Zij van geocaching.com beweren dat GarTrax veel verkeer genereert. Omdat GarTrax zich netjes als GarTrax meldt (browser type) neem ik aan dat ze dat op hun server in de log files kunnen zien en dat ze het ook wel kunnen blokkeren. Daar is overigens niet mee gedreigd hoor!
Aanbevolen berichten