the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 Hallo allemaal,, Na de 62st 4 weken niet te hebben gebruikt was het gisteren weer zover, de gps ging weer aan. Het opstarten echter duurde plm 4 minuten. 1,5 minuut voor uberhaupt het opstart logo van Garmin in beeld kwam, daarna wachten en wachen voor de kaarten en tracks etc geladen worden. Ik heb inmiddels alle kaarten en tracks verwijderd ook dit zonder resultaat. Het enige wat ik een paar weken heb gedaan is de gps aangsloten om tracks in basecamp te kunnen zien. Na enkele malen opnieuw te hebben opgestart was het probleem niet verholpen. Ik een harde reset geprobeerd echter zonder resultaat. Ik heb de firmware geupgrade naar de laatste (5.80) versie maar ook dit lost het probleem niet op. Gisteren onderweg was de kompas ook van de leg en wees overal de verkeerde kant op terwijl het op de kaart wel juist werd aangegeven. We is bekend met dit probleem en hoe kan dit verholpen worden. Alvast bedankt voor een reactie.
Ringeling Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 Misschien eens JaVaWa Device Manager proberen.
the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Auteur Geplaatst 27 december 2014 Done. GPSMAP 62st Nog 540,82 MiB vrij van 3,66 GiBEr zijn 2 kaarten aanwezig in 17 bestanden, totaal 3,01 GiBTotaal aantal kaartsegmenten: 331 Geeft geen fouten aan o.i.d.
Djoekster Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 Ik zou m eens een tijdje bij het raam wegleggen, aan natuurlijk Als ie een maand uitgestaan heeft dan kan hij op het gemakske de almanakken via de GPS inladen. Ik weet niet of het probleem daarmee uit de wereld is. Het kompas kan je denk ik afzonderlijk kalibreren?
the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Auteur Geplaatst 27 december 2014 (bewerkt) Het vreemde wat ik nu in het hoofdmenu zie is dat er een icoon extra in staat en wel om foto's te nemen. Dit volgens mij voor de 62stc. Vaag dat icoon, heeft er nooit bijgestaan. Zou het kunnen dat verkeerde software / firmware geladen is tijdens laatste update en dat de software "dingen" zoekt die niet in de 62st zitten en het daarom lang duurd voor die opgestart is? (ja tuurlijk, alles zou kunnen ) Het kompas vraagt na een harde reste (yep, weer gedaan) om te worden gekalibreerd dat gaat dus ook niet, software blijft hangen. Oh ja, heb hem ook al (aangezet) een tijdje bij het raam weggelegd Edit: Extra icoon is VIRB remote. Gadget om met externe hardware foto's en fimpjes te maken. 27 december 2014 bewerkt door the jumpers
Ringeling Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 (bewerkt) Laatste firmware-update is toch 3.20 ? Je schrijft nl. 5.80 (en dat is van de Dakota) Check 27 december 2014 bewerkt door Ringeling
the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Auteur Geplaatst 27 december 2014 GPSMAP 64 (WebUpdater) software version 3.20 Is zo te zien voor de 64. ik heb 62st
Ringeling Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 Met JaVaWa (onder menu 'Extra') nog gekeken of er corrupte bestanden aanwezig zijn?
the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Auteur Geplaatst 27 december 2014 Zie boven. Done.GPSMAP 62stNog 540,82 MiB vrij van 3,66 GiBEr zijn 2 kaarten aanwezig in 17 bestanden, totaal 3,01 GiBTotaal aantal kaartsegmenten: 331Geeft geen fouten aan o.i.d.
StefandD Geplaatst 27 december 2014 Geplaatst 27 december 2014 Het kan ook aan een of meerdere corrupte bestanden liggen. Schoon Garmin\GPX\, Garmin\GGZ\ en alle submappen daarvan eens op. Maak eventueel een back-up als je het wil bewaren. Verder zegt JDM dat er 2 kaarten aanwezig zijn in 17 bestanden. Dat is erg vreemd. 2 Kaarten zouden in 1 of 2 bestanden moeten staan. Dit doet mij vermoeden dat er meer dan 2 kaarten op je toestel staan, waarvan er enkele dezelfde ID hebben. Welke kaarten staan er op volgens JDM? En volgens je toestel zelf?
the jumpers Geplaatst 27 december 2014 Auteur Geplaatst 27 december 2014 ok bedankt. Voor ik ga opschonen het volgende. De inhoud van de Garmin\GPX\, Garmin\GGZ\ mappen zijn van invloed van het opstarten? Kan het doordoor bijna 1,5 minuut duren voor ik opstartscherm met Garmin logo krijg?
StefandD Geplaatst 28 december 2014 Geplaatst 28 december 2014 Als er heel veel (grote) bestanden in staan, moet je gpsr aardig buffelen om ze ingelezen te krijgen. Vooral de eerste start na een serie uploads. Na de eerste opstart moet de gpsr alles gaan controleren op toevoegingen en veranderingen en ook dat kan lang duren. Als er één of meer van die bestanden corrupt zijn is het helemaal feest. Daar kan de gpsr zelfs door vast lopen. Verder kunnen ook conflicterende kaarten van invloed zijn (daarom mijn vraag over de 2 kaarten in 17 kaartbestanden). En soms kan een mislukte firmware update roet in het eten gooien. De update-bestanden blijven dan op je toestel staan en worden elke keer als je opstart opnieuw ingelezen. Maar als je je toestel erna al geüpdatet hebt lijkt dat me sterk. En nu ik er aan denk, ook een mSD-kaartje dat niet goed werkt of niet goed contact maakt kan de boosdoener zijn. Als je er een kaartje in hebt zitten, start eens op zonder.
Ringeling Geplaatst 28 december 2014 Geplaatst 28 december 2014 Misschien eens een master reset proberen. Zie: harde reset of videofilmpje voor de master reset Het toestel zal worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen! Alle waypoints, routes en tracks eerst veilig stellen, want die worden verwijderd. Geladen kaarten worden niet verwijderd.
the jumpers Geplaatst 28 december 2014 Auteur Geplaatst 28 december 2014 (bewerkt) Ik wil bij deze iedereen alvast hartelijk bedanken voor alle input en hulp @StefandD Na eens gekeken te hebben in allerlei mappen heb ik een map gevonden met fietsroutes, deze verwijderd en de tool nog eens laten draaien. Ik ben idd bang dat het iets te maken heeft met een software upgrade oid tenminste daar lijkt het erg op. Gisteravond nog eens na zitten denken wat ik de afgelopen 4 weken met de gps heb gedaan maar kan niets anders bedenken dan dat ik met de opgeslagen tracks in basecamp aan het stoeien ben geweest..... Resultaat na draaien van JaVawa GPSMAP 62stNog 639,38 MiB vrij van 3,66 GiBEr zijn 2 kaarten aanwezig in 3 bestanden, totaal 3,01 GiBTotaal aantal kaartsegmenten: 331 Note: ik heb de sd kaart al een paar dagen geleden verwijderd om problemen hiermee uit te sluiten. @Ringeling Al verschillende keren gedaan en het lijkt er zelfs op of na elke harde reset de gps trager wordt met opstarten. Ik heb ergens gelezen, weet zo even niet meer waar, dat er een clean (firmware?) bestand bestaat die je in kan laden en zo ECHT terug gaat naar nieuw maar ben daar al dagen zonder resultaat naar op zoek. 28 december 2014 bewerkt door the jumpers
Djoekster Geplaatst 28 december 2014 Geplaatst 28 december 2014 (bewerkt) http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=943 Ik denk dat je deze link zoekt. Edit: nee toch niet zie ik achteraf.... ik was te snel. Erin verstop vind je deze link, de goede verwacht ik. http://www.gawisp.com/perry/ 28 december 2014 bewerkt door Djoekster
Aanbevolen berichten