naj16 Geplaatst 15 november 2014 Geplaatst 15 november 2014 Is het mogelijk een cache te laten adopteren én tegelijkertijd de cache locatie te wijzigen?En dan bedoel ik niet een paar meter, maar een paar kilometer.
omecor Geplaatst 15 november 2014 Geplaatst 15 november 2014 Naj16, Je kunt inderdaad een cache (laten) adopteren en de cachelocatie wijzigen. Laatstgenoemde gaan via een reviewer. Hij/zij controleert of geen andere cache te dichtbij in de buurt ligt. Je zult zelf contact moeten opnemen met een reviewer voor Nederland die nu actief is. Het is mij op die manier gelukt een cachelocatie een paar kilometer te verplaatsen. Martin
barny Geplaatst 15 november 2014 Geplaatst 15 november 2014 Waarom zou je niet gewoon een nieuwe cache maken. Op zo een manier trek je de oude geheel uit zijn verband en blijft er niets over wat de geadopteerde cache ooit was, Dat is al genoeg aanleiding voor een oprechte reviewer daar niet aan mee willen werken, Ben wel benieuwd of er nog oprechte reviewers zijn? Barny 1
Zandhaaschris Geplaatst 15 november 2014 Geplaatst 15 november 2014 een paar meter is al twijfelachtig, het is dan niet meer dezelfde cache.. maak gewoon een nieuwe! Wat is dat toch, die aversie om dingen in 't archief te gooien? niet elke cache hoeft eeuwig te bestaan toch?
Djoekster Geplaatst 15 november 2014 Geplaatst 15 november 2014 Wie weet wordt het ooit nog eens de oudste cache van Nederland als je hem laat bestaan.... ook leuk voor de statistieken cachers.
naj16 Geplaatst 15 november 2014 Auteur Geplaatst 15 november 2014 Nee, de oudste cache wordt dit zeker niet. Al jaren ligt het terrein waar deze cache geplaatst is braak, en nu, anderhalve maand nadat ik er een cache geplaatst heb staat er een graafmachine naast. En ja, ik heb toestemming van de gemeente, en nee, ze hebben me dat niet verteld. En ja, dat is niet slim. Het terrein gaat dus op de schop, er wordt nu een weg aangelegd, pal langs de cache. Ben vandaag eens wezen buurten bij een nabijgelegen scheepswerf, waar een oude man me vertelde dat hij het vliegtuig, waar deze cache over gaat nog heeft gezien in de oorlog. Samen hebben we een nieuwe locatie gezocht tot hij zich realiseerde dat binnenkort alles hier weg gaat. Hij verwees me naar z'n buurman Piet. Aldaar hetzelfde verhaal, alles gaat hier weg. Kansloos dus. Barny slaat de spijker op z'n kop, adopteren is zinloos. Dat wordt archiveren en gewoon een nieuwe listing maken. Dus, als er iemand nog een plekje heeft in de regio Oegstgeest kan deze de cache (GC5CYGR) van me overnemen om hem ergens anders te plaatsen. Het zou wel fijn zijn als het verhaal erachter in stand blijft, is toch een stukje lokale geschiedenis.
Djoekster Geplaatst 16 november 2014 Geplaatst 16 november 2014 Stukje lokale geschiedenis is ook belangrijk, komt er niet heel misschien een monument voor terug dat je weet? dat zie je wel eens vaker. Voor de korte tijd dat ie online is, is ie al best wel goed ontvangen te zien aan de favo gehalte.
Duifjes Geplaatst 17 november 2014 Geplaatst 17 november 2014 Hm, nog ff snel bezoeken dan. Heb dat puzzeltje niet voor niets uitgevogeld tenslotte.
Aanbevolen berichten