Spring naar bijdragen

Team RASC

Aanbevolen berichten

Beste cachevrienden,

 

Ik lees van alles de laatste tijd.

Kwam via een draadje over waypoints lastig te vinden in multi's op mijn weg naar de macro GarminExport. Ik begrijp dat de childs POI's moeten gaan worden.

Dat ga ik uiteraard proberen.

 

Verder kwam ik iets tegen over GPI in plaats van GPX.

Is het daadwerkelijk zo dat daarmee de limiet van 2000 wordt opgeheven? Zijn dan alle overeige informaties nog aanwezig? En hoe werkt het? Is er een macro voor?

Kan de Dakota 20 dit bestandsformaat ook aan?

 

Veel vragen, wellicht heeft iemand de antwoorden.

 

Alvast dank. Groet,

 

Roy

Team RASC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Child waypoints kunnen inderdaad POI's zijn. Eén nadeel: de beschrijvingen worden niet opgeslagen, waardoor paperless cachen moeilijk wordt.

 

POI-bestanden hebben als extensie gpi. Dit is dus geen vervanger van gpx, je hebt gpx nodig voor de caches zelf.

Wellicht heb je iets opgevangen over ggz, wat een vervanger zou moeten zijn voor gpx. Maar ook dat werkt niet lekker (o.a. geen child waypoints, dus onbruikbaar voor multies) en je Dakota kan dat formaat niet aan.

 

Als ik jou was zou ik het lekker bij gpx houden. Waarom zou je meer dan 2000 caches in je gps willen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een POI kan je prima een korte beschrijving opslaan. Voor zover ik weet geen hele cache beschrijving helaas, dus voor paperless cachen is het geen vervanger. Ik gebruik POIs (.gpi files) al jaren in mijn 60CSx en wil niet anders. Ik gebruik ernaast mijn telefoon voor de cachebeschrijving als dat nodig is.

Nadelen (of in ieder geval dingen die je in je achterhoofd moet houden), je kan de caches niet aanpassen/verwijderen op je gps, dat kan alleen via de computer door een nieuwe .gpi file (ook niet markeren als gevonden trouwens). En je kan dus geen volledige beschrijving kwijt (ik vind dit geen nadeel, want op mijn 60CSx kan je zowiezo niet paperless cachen).

Voordelen, je kan zo veel caches als je wil in je apparaat kwijt, toen ik naar de VS ben geweest had ik er 45000 instaan en alles functioneerde prima. Ander voordeel vind ik dat je waypoint geheugen altijd leeg en overzichtelijk is, ideaal voor nieuwe waypoints te maken bij multi's dus.

De Dakota 20 kan met .gpi bestanden prima overweg.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties.

Inderdaad hoef ik niet perse meer caches kwijt te kunnen. 2000 doe ik er niet op een dag. En mocht ik ver en lang weg gaan en er dus meer nodig hebben, dan neem ik wel m'n laptopje mee ;).

 

Maar ik ben van het niveau: als iets kan, dan vind ik het leuk om te weten hoe!

Mogelijkheden uitbuiten. haha

Vandaar de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...