Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Niet iedere cache is geschikt voor iedere cacher.

Een boom kan te hoog zijn, een puzzel te moeilijk, de afstand te lang.

Of een cache niet goed is hangt ook af van de cacher.

Wanneer je teveel hints nodig hebt, is de cache misschien niet geschikt voor jou.

• Top! 1
Geplaatst

Precies. In de jaren dat ons 'Eerste Vinder Gevoel' actief was, kwam er behoorlijk wat mail binnen voor extra hints op WPs. Daarop heb ik altijd met antwoord teruggemaild. Al waren er cachers bij, die werkelijk voor ieder punt een extra hint nodig hadden! Die hadden er beter niet aan kunnen beginnen.

Maar goed, eigenlijk was de opzet zó simpel dat zoeken op een verkeerde plaats geen kwaad kon voor de natuur. Je moest uit een cachebeschrijving de fouten halen, één fout per WP. Op het 'goede' (of 'foute'?) WP zat een plaatje op een boom met een letterwaarde. Niks te prikken, niks te graven. Veel mensen hebben toen de halve Oirschotse Heide gezien.

Toch heb ik achteraf, soms na jaren, nog reacties gekregen van cachers die de cache destijds gevonden hadden en daar best wel trots op waren. Die groep moet je ook een beetje bedienen: er zijn echt nog wel cachers die moeite willen doen en niet overal een simpele opdracht willen krijgen. Zo'n grote ton midden op het pad, met een pijl erbij "Hier is het!" zou ik met plezier links laten liggen.

Geplaatst

Ik zag dat de oogjes weer open zijn. We zullen vandaag eens met een kritische blik voor de toekomst gaan werpen.

Als Peiter pad maar niet in een kikker is veranderd.... .

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...