Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Misschien dat er iemand is die dit ook eens kan testen, want ik loop tegen de volgende problemen aan.

- ik rij met de auto richting een cache en gebruik daar dan Profiel "Auto" voor met routebepaling "Autorijden". In de buurt van de cache switch ik om naar profiel "Geocaching" met als routebepaling "Directe route". Nu blijft hij de routebepaling "Autorijden" gebruiken ipv "Directe route", eerst als ik dan weer Routebepaling - Activiteit: Directe route kies, dan slaat hij om naar Directe route. Dit was bij de Montana niet zo, daar nam hij echt de instellingen over die bij het betreffende profiel hoorden.

- het kompas vind ik nogal traag, alsof hij even tijd nodig is om de richting juist aan te wijzen.

- als ik op "Kaart" klik, dan is het beeld eerst grijs en zie je alleen de navigatiepijl en was straatnamen. Als ik dan ergens op de kaart tik, dan krijg ik ook ineens de kaart te zien.

- heb de city navigator kaart geinstalleerd en bij de eerste "Waarheen - Adres", lag hij er met de bestemming ca. 300meter naast t.o.v de Nuvi 1370 met exact dezelfde kaart.

Heb er nu firmware 3.20 opstaan. Kaartdatum WGS84. GPS/GLONASS, Waas/Egnos.

Ik gebruikte eerst de Montana en dan vallen mij deze problemen direct op omdat ik die bij de Montana niet had. Misschien is het ook een instelling die ik over het hoofd zie.

Kan iemand dit misschien ook eens testen?

Geplaatst

1. Is mij nog nooit opgevallen. Maar ja, ik routeer alleen maar naar een parkeerplaats, de rest loop ik op de kaart. Overigens gebruik ik in de auto een autosteun die ook met de Montana te gebruiken is. Als de Monterra ziet dat hij in de steun zit, schakelt hij automatisch over naar het autoprofiel en als hij er uit wordt gehaald terug naar het geocaching profiel.

Het kompas is ook trager dan mijn Oregon, maar dat vind ik niet zo erg. Ik loop toch altijd op de kaart (noord boven) en gebruik het kompas alleen maar als ik de richting van iets moet peilen als het in een listing van een cache staat. En dat doet hij goed.

Heb ik geen last van. Heb je misschien twee of meer routerende kaarten tegelijk aan staan? Dan wordt de beeldopbouw traag.

Is me nog nooit opgevallen. Ik gebruik ook vaak een Nüvi met dezelfde CN-kaart erin en voor zover ik kan zien gedragen ze zich hetzelfde. Maar ook hier: als je twee of meer routerende kaarten actief hebt kunnen dit soort vreemde dingen optreden.

Geplaatst

1. zou je dat misschien eens kunnen testen? Dus gewoon route plannen in met "Direct route" en dan overschakelen naar een profiel met "Autorijden" als activiteit. Ben benieuwd of je dan de route over de weg te zien krijgt of als een directe route.

Heb hier ook een autosteun nog die ik ook gebruikte voor de Montana, maar dat hij automatisch overschakelde in autoprofiel is mij nog niet opgevallen. Misschien is dat in te stellen in het menu.

2. Het kompas ga ik nog ff verder testen maar gisteren deed hij nogal raar, ook na calibratie.

3/4. Nee, alleen 1 kaart tegelijk. Ik weet van de Nuvi´s en de andere Garmin apparaten dat het inschakelen van meerdere kaarten een probleem kan geven, behalve met de basiskaart.

Geplaatst

Morgen ga ik cachen in de buurt van Wageningen, ik zal dan kijken of ik het ook heb.

De instelling voor de autohouder kan je vinden onder Systeeminstellingen --> Profielen (onder het kopje Meer...) --> Profiel in autohouder.

Geplaatst

Ok super, zal het vanavond ff gaan bekijken.

Verder viel me gisteravond nog op dat de kaart steeds terug gaat naar een hoogte van 300m als je de kaart afsluit en opnieuw naar de kaart gaat en vanmorgen viel me op dat als je het toestel afsluit en gaat opladen dat hij niet oplaadt. Hij was dus volledig uit en alhoewel hij aan de lader hing vannacht is de accu nog steeds bijna leeg.

Aankomend weekend ga ik het toestel ff echt uitgebreid testen tijdens het cachen ;)

Geplaatst (bewerkt)

Inderdaad, bij mij blijft hij ook op directe route staan als ik naar het automotive profiel schakel. Ik zie dat hij ook op de 'common issues' lijst staat van de Monterra Wiki (#24).

De kaart afsluiten reset inderdaad de schaal, dat kan je voorkomen door de middelste knop te gebruiken. Je sluit de kaart dan niet af, maar minimaliseert hem. Dan wordt de schaal wel onthouden.

De Monterra moet inderdaad aan staan om op te laden.

bewerkt door StefandD
Geplaatst

Inderdaad, bij mij blijft hij ook op directe route staan als ik naar het automotive profiel schakel. Ik zie dat hij ook op de 'common issues' lijst staat van de Monterra Wiki (#24).

De kaart afsluiten reset inderdaad de schaal, dat kan je voorkomen door de middelste knop te gebruiken. Je sluit de kaart dan niet af, maar minimaliseert hem. Dan wordt de schaal wel onthouden.

De Monterra moet inderdaad aan staan om op te laden.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn door de middelste knop te drukken, ik ga het zsm proberen. Bedankt voor het testen!

Met dat opladen ging ik al vanuit. Het opladen van 3 normale accu´s werkt trouwens niet via de Monterra, maar dat vind ik nog niet zo erg.

zou kalibratie van het kompas ook kunnen helpen met het probleem van je afwijking op je aangegeven adres

Gisteren even getest met een ander adres en daar navigeerde hij met gewoon voor de deur. Het is een bepaalde straat waar hij steeds hetzelfde punt aangeeft op die weg, het maakt niet uit welk huisnummer kies. Gekste is dat de Nuvi met dezelfde kaart het wel goed aangeeft.

Geplaatst

Dat met de middelsteknop is inderdaad de oplossing, zo blijft de schaal behouden. Wat betreft de rest zullen we moeten wachen op een FW update.

Dank jullie!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Nog een "klein" puntje, draait de kaart bij jullie ook zo als je hem op de fiets gebruikt? Heb er een leuke stuurhouder bij voor op de fiets en vandaag ff een ritje gemaakt. De kaart draait zich heel vaak is mij opgevallen en als ik op de kaart tik, dan blijft de kaart staan maar draait zich het pijltje heel erg in het rond. Misschien fiets ik niet snel genoeg, maar is dit een bekend probleem?

Geplaatst

Nieuwe FW-update voor de Monterra.

Changes made from version 3.20_1.20.00 to 3.50_1.23.00:

Added mapping support for BlueChart g2, g2 Vision, and LakeVu maps
Added marine search support to Where To? app
Added anchor drag and off-course alarms when a marine map is installed
Added Man Overboard app
Added USGS 24k quad information to point review page
Added toast notification on startup if a map could not be unlocked or authenticated
Improved BirdsEye drawing
Improved compass accuracy
Fixed not showing boating ramp POIs on TOPO maps
Fixed user-north compass mode to match other Garmin products
Fixed arrow not showing on compass when navigating on a track
Fixed always resetting track data on save
Fixed some options incorrectly being visible for archived tracks
Fixed map drawing issue when picking a point for proximity alarms
Fixed not being able to filter waypoints by symbol after rotating device
Fixed changes to routes being discarded after rotating device
Fixed occasional issue when opening/importing GPX files

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...