Spring naar bijdragen

Garmin Oregon 450 + Veel Kaarten


sardonis

Aanbevolen berichten

Wegens stopzetting geocaching wil ik mijn zo goed als nieuwe Gps verkopen.

 

Hij ziet er echt uit als nieuw want hij werd amper gebruikt , vandaar ook deze verkoop.

 

Het is de garmin 450 en er zijn veel kaarten bij.

 

Ze staan op 2 Sd-kaartjes van resp. 2 en 8 GB.

 

U kan kiezen uit Benelux , France , Germany en City Navigator 2013.

 

Ook is er de Garmin Benelux fietskaart bij.

 

Vraagprijs is 240 euro.

 

Advertentie is ook op MP te vinden voor eventueel foto's te bekijken.

 

Nog vragen ? Ik hoor het wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is zoeken en plaatsen hetzelfde dan ? Had hier nog een mooi cacheke liggen wat ik nog wilde plaatsen.

 

Als ik nu nog een cache zoek (sporadisch) dan gebruik ik wel mijn smartphone.

 

Ook enkel als ik ergens in de buurt moet wachten voor de tijd wat te verdrijven.

 

Maar de echte Cache-tochten zijn gedaan voor mij , veel te veel rompslomp.

 

Overigens , voor het plaatsen van die cache heb ik drie weken op toestemming moeten wachten.

 

En dat voor een Onnozel potteke wat in de bos (die van iedereen is) te plaatsen.

 

Al die regeltjes tegenwoordig zijn niet aan mij besteed.

bewerkt door sardonis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo rompslomp met een cache tocht eigenlijk??

 

En ja als er geen regels zouden zijn wat betreft geocachen dan zouden er gevaarlijke situaties ontstaan dus ik vind het prima dat de regeltjes er zijn.

Dan kan de EOD zijn borst natmaken, wat zonder regeltjes liggen de caches echt overal, dat is dan weer ook voor onze hobby niet goed.

 

Verder hoop ik dat je geen spijt gaat krijgen van je beslissing want in het buitenland zul je nog wel een keer bedenken voordat je je phone je de weg laat wijzen, met alle kosten die dat met zich meebrengt.

 

Nee geef mij maar me gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens , voor het plaatsen van die cache heb ik drie weken op toestemming moeten wachten.

 

En dat voor een Onnozel potteke wat in de bos (die van iedereen is) te plaatsen.

Eigenlijk is dit off-topic, maar ik kan het toch niet laten te reageren. Vol ongeloof heb ik bovenstaande zinnen gelezen, ik kan dit echt niet begrijpen. Als je je eigen cache al omschrijft als "Onnozel potteke", waarom plaats je hem dan in hemelsnaam?! Je plaatst een cache toch omdat je wilt dat zoekers er plezier aan beleven?

 

Na 3 weken al toestemming vind ik heel erg snel, maar je schrijft het alsof je dat te lang vind. Ben je werkelijk zo ongeduldig? Een beetje cache leggen kost maanden aan voorbereiding, en de caches waar meer dan een jaar voorbereiding aan is geweest zijn echt geen uitzondering. Ik kan niet begrijpen als het echt zo is dat je niet eens het geduld kunt opbrengen om een paar weekjes op toestemming te wachten... ik hoop dat ik je post verkeerd begrijp.

 

Als laatste, het bos is niet van iedereen, alleen aangezien iedereen er wel in mag wandelen is het belangrijk dat iedereen met respect en voorzichtigheid met het bos omgaat. Met name bij caches die wat beter verstopt zijn zie je al binnen enkele weken flinke beschadigingen aan het bos, in een ruime straal om het nulpunt heen. Het is dus voor een CO die een cache in het bos wil plaatsen zeer belangrijk dat er goed wordt nagedacht over de plek om de beschadiging van het bos te minimaliseren. Dit kan vaak goed in overleg met de boswachter of beheerder, en door bv een duidelijke hint te geven. Tussen de regels door (ik hoop dat ik dit fout begrijp) lees ik dat jij daar lak aan hebt en regeltjes over plaatsing onzin vind.

 

Ik ben blij dat er zulke regels zijn om de natuur en daarmee onze hobby enigszins te beschermen tegen figuren zoals jij. Ik denk dat je er goed aan doet de gps te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gij kunt toch ook wel eens overdrijven : Een jaar voorbereiding ??? Er zijn er die tientallen caches in eigen beheer hebben ... "zucht".

Als je niet weet wat ik bedoel met een onozel potteke reageer dan liefst niet .

 

Wat je opmerking betreft op de persoon zelf zonder daar maar ook iets over te weten dit : Ik ben de laatste om ten eerste maar iets van afval achter te laten en irriteer me mateloos aan leggers waarbij je het hele bos moet omwoelen.

 

Overigens , wat omwoelen betreft : Veel kwaad zal dat niet kunnen , onkruid , brandnetels etc groeit overal

.

Het zijn vooral die groene pipo's die zich eens ergens de baas willen voelen.

 

Waaron wil ik geen toestemming vragen ? Toch wel simpel denk ik : IK WEET WAARAAN IK ME MOET HOUDEN EN DOE DAT DAN OOK. WAAROM MOET IK DAN WACHTEN OP EEN STOM PAPIERTJE VAN EEN AMBETANTENAAR DIE DE CACHE-PLAATS NOG NIET EENS VAN DICHTBIJ HEEFT GEZIEN en me gewoon nog eens wilt zeggen wat je intussen reeds sinds jaar en dag weet.

 

Met andere woorden , weggegooid geld want de tijd dat die klojo zich met mijn "onnozel" potteke bezig moet houden (waarvoor hij in principe niet is aangenomen) kan hij gebruiken voor wel nuttige dingen.

 

Dat ze gewoon met geocaching.com eens samenzitten en een soort charter uitwerken waarin staat waar iedereen zich aan moet houden.

 

Om nog eens terug te komen op beschadiging bos : Dat ze eerst zelf maar eens hun kruinen opruimen na uitdun-werken.

 

Oja , liefhebbers voor de gps mogen ook nog altijd reageren ... :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...