thex Geplaatst 9 mei 2014 Geplaatst 9 mei 2014 Ik ben gevraagd iemand op weg te helpen met een 64ST. Deze lijkt qua menu erg op de 62 die ik al enkele jaren bezit. Helaas liep is vast op het volgende probleem: als je onder een wandelprofiel of geocache profiel een geocache wil navigeren, wil de garmin alleen routeren over de weg, ondanks dat ik dit expliciet heb uitgezet. Ik kan geen menu setting vinden om dit te voorkomen en te dwingen dat alleen op het pijltje gelopen kan worden. Wie kan mij hier meer inzicht in verschaffen ? Aanperkende problemen: routeren wil niet starten als je niet op de weg staat, en geocache gpx download van .com wordt niet geaccepteerd (niet gezien). Wel geocaches vanuit GSAK of vanuit basecamp. M.a.w., er werkt niets wat we nodig hebben. Openfietsmap is geinstalleerd, alsmede topo nl. Op beide kaarten zelfde problemen. Menustand is in Nederlands, versie 2.6 firmware.
Peetee Geplaatst 9 mei 2014 Geplaatst 9 mei 2014 Ik heb geen routeerbare kaarten op mijn 64S, dus die zou ik moeten installeren om het te testen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je dit kunt instellen via de optie Stel in-Routering-Activiteit-Directe routes.
thex Geplaatst 9 mei 2014 Auteur Geplaatst 9 mei 2014 Directe routering heb ik niet gezien. Wel andere activiteiten als geocaching en wandelen.
thex Geplaatst 10 mei 2014 Auteur Geplaatst 10 mei 2014 (bewerkt) Ik vraag het de eigenaren te bevestigen, hoop dat ze mijn instructies begrijpen. Klopt het dat een gedownloade gpx van een cache niet door het apparaat geslikt wordt ? De oregon's en de 62 doen dit wel nl. 10 mei 2014 bewerkt door thex
Peetee Geplaatst 10 mei 2014 Geplaatst 10 mei 2014 Dit zijn de menu opties op de 64s: Je komt er dus via het instellingen menu (Stel in)
Peetee Geplaatst 10 mei 2014 Geplaatst 10 mei 2014 Ik vraag het de eigenaren te bevestigen, hoop dat ze mijn instructies begrijpen. Klopt het dat een gedownloade gpx van een cache niet door het apparaat geslikt wordt ? De oregon's en de 62 doen dit wel nl. Ik heb net even een gedownload gpx bestand via de usb-kabel in de Garmin\gpx map geplaatst en die kan ik gewoon openen. Dus dat lijkt wel te werken. 1
thex Geplaatst 10 mei 2014 Auteur Geplaatst 10 mei 2014 (bewerkt) De versie die ik probeerde werd niet gezien, zowel niet op de sd als op intern geheugen, en na openen in windows zag die er inhoudelijk prima uit. De gpx is zowel vanuit een aangesloten mac als via windows 7 geplaatst. Diezelfde gpx via basecamp ging prima. De door mij aangebrachte kaart op de sd werd wel meteen goed herkent. Dit vraagt nog nadere studie. Heb nog de zoekfilters nagekeken. Het is jammer dat ik morgen niet even vrij experimenteren kan (heb het apparaat niet meegenomen). 10 mei 2014 bewerkt door thex
Peetee Geplaatst 10 mei 2014 Geplaatst 10 mei 2014 Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik heb een gpx met daarin een groot aantal caches op de SD geplaatst, dus niet een met de beschrijving van één enkele cache. Maar volgens mij zou dat geen verschil mogen maken. Misschien een kwestie van de SD nog eens formatteren?
thex Geplaatst 10 mei 2014 Auteur Geplaatst 10 mei 2014 Hier betreft het een bestand met 1 cache, onder de naam gc????.gpx. Als basecamp hem aanmaakt heet deze anders. Dit zou iid wel eens een verschil kunnen zijn. Maar je mag toch veronderstellen dat je de individuele bestanden zo op de gps kunt zetten ? Over SD formatteren was er ergens laatst een issue. Denk ook niet dat dit het probleem is. De kaart en de poi's die ik erop geplaatst heb zijn groter. In eerste instantie probeer ik erop aan te sturen dat geen extra pakketten gebruikt hoeven te worden.
Peetee Geplaatst 10 mei 2014 Geplaatst 10 mei 2014 Ik heb als test ook eens een individuele cache (gpx-bestand) op de gps gezet. Ik kan die wel zichtbaar maken. Dus het werkt op zich wel.
thex Geplaatst 25 mei 2014 Auteur Geplaatst 25 mei 2014 Ola, dag twee in lesgeven op een 64S. Alles werkt,nu alleen freezes de machine (vrij snel en continue) nadat ik 1000 caches via pocketquery erop had gezet. De rest van de dag daarvoor waren er geen problemen. Heeft iemand hetzelfde probleem ervaren ?
Team Dorus Geplaatst 25 mei 2014 Geplaatst 25 mei 2014 Ik heb sinds een paar week ook een 64s. Af en toe wel last van freezes, maar heb nog niet een patroon kunnen ontdekken. Caches in de 64s plaatsen is geen probleem. Zowel losse caches (via basecamp, of via geocaching.com/maps) als mijn hele lijst van traditionals uit GSAK (+/- 14.000). Die laatste natuurlijk in GGZ formaat en niet in GPX.
Peetee Geplaatst 29 mei 2014 Geplaatst 29 mei 2014 Er is een nieuwe firmware versie uit: Change History Changes made from version 2.60 to 2.80:Fixed freeze when 'Geocaches' is present in the page sequence Ik heb zelf trouwens geen 64s meer. Die lag in mijn auto, omdat ik op de terugweg nog zou gaan cachen ... Ik ben benieuwd of deze firmware de problemen oplost ...
Aanbevolen berichten