Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zal eens proberen door het postje van Vlinder aan te halen, te verduidelijken waarom menigeen, en zeker ik, problemen hebben met de toon van de berichten.

In eerste instantie legt Vlinder fantastisch uit hoe vooroordelen werken, met het voorbeeld van de Marokkaan. Er ontstaat een beeld, waardoor feiten niet geheel relevant meer zijn. Vervolgens typt meneer Vlinder het volgende: puntjesjagers ontlenen hun eigenwaarde en zelfrespect voor een deel, etc...

In het eerste deel van zijn bericht geeft hij aan hoe belachelijk vooroordelen zijn, en in het tweede deel laat hij duidelijk zien zich enorm te laten leiden door vooroordelen.

Ik raap (ook) kokers, maar heb je mij ooit gevraagd wat mijn beweegredenen zijn? ben ik bezig met een soort van wedstrijd? etc,etc. Dat weet je niet, maar toch oordeel jij er wel over.

Ik heb het gevoel dat Vlindertje heel goed een splinter in iemands oog ziet zitten, maar de enorme balk voor zijn eigen ogen niet kan zien.

• Top! 2
Geplaatst

Proest, wat een zinloos gezwets weer met je ruimere "Belangstellingssfeer en belevingswereld", allemachtig, je bent de afgelopen maanden echt gaan geloven dat je de Geocaching God bent geworden....
Geocaching is een ontzettend leuk spel, maar wat jij er allemaal aan ophangt begint echt lachwekkend te worden.
Het zou me geeneens verbazen als je achter op je auto een sticker had zitten met de tekst : "Ik rem niet voor kokerrapers !"
En wat betreft jouw zeer uitgebreide belangstellingssfeer, belevingswereld en jouw hoogbegaafdheid, op die vlakken ga ik graag de strijd aan met je .....

Geplaatst

Daar heb je het weer ... geen tegenargumenten aanvoeren maar een bewering gemakshalve afdoen als zinloos gezwets om vervolgens stemming te maken door te beweren dat de schrijver denkt de Geocaching God te zijn geworden en hoogbegaafd te zijn. Geen enkele poging tot redelijkheid. Discussiëren voor zwakbegaafden.

Geplaatst

Nou, alles wijst er bij jou op dat er maar één ware manier van geocaching is, en dat is de manier die jij voor ogen hebt, en je doet er alle moeite voor om de overige geocachers, in jouw belevingswereld beter bekend als zwakbegaafden, tot jouw geloof te bekeren.....

Geplaatst

'Alles wijst erop ...'. Het ultieme non-argument, aangevuld door het ultieme vooroordeel. Het 'geloof' van Vlindertje en bekering tot de Geocaching God. Aangezien van een redelijke discussie geen sprake meer is ga ik maar lekker wandelen in het Dommeldal ...

Geplaatst

Naam van dit topic: "Welke Afwijking Is Acceptabel?"

Eindelijk een draadje waar we nog steeds on-topic discussiëren.

• Top! 2
Geplaatst

Iedere afwijking kan ik accepteren zolang het anderen geen schade toebrengt. Is dat wel het geval dan zal een advocaat wellicht pleiten voor ontoerekeningsvatbaar zijn. Voor mij is de dader echter altijd ontoerekeningsvatbaar. Net als andere dieren, maar die hebben vanwege een tekort aan hersenen meestal minder slechte bedoelingen.

Ik ben katholiek opgevoed, maar had als kind al mijn bedenkingen tegen mannen in lange jurken. Op de lagere school had ik voor alle vakken een 9 of 10, zelfs voor zingen. Dat was een vergissing van de juf want toen ging ik reeds voor het zingen de kerk uit. Maar voor godsdienst kreeg ik een 5 omdat ik tijdens de les liever stripboekjes van Jimmy Brown las, een aap, hij was mijn held.

En als er dan gesproken wordt over Josti, dan denk ik: liever een tosti dan een hostie.

Waarmee ik maar wil zeggen: kokerrapers brengen mij geen schade toe. Het is volgens mij zelfs geen afwijking, maar een keuze.

• Top! 5
Geplaatst

Waarmee ik maar wil zeggen: kokerrapers brengen mij geen schade toe. Het is volgens mij zelfs geen afwijking, maar een keuze.

Mooi gesproken.

Misschien ook gewoon een voorkeur. En soms een tijdelijk verschijnsel. Ik denk dat velen van ons begonnen zijn met simpele tradi's.

Stel je voor dat een nog onervaren cacher zo'n fraaie, kwetsbare behuizing vindt vol tb's en coins en niet weet hoe te handelen. . Is het niet beter als iemand de kans heeft zich te ontwikkelen door makkelijk te beginnen? En sommige mensen hebben nu eenmaal een competitieve instelling. Die blijven altijd voor de puntjes gaan. Prima toch?

Ja het zou fijn zijn als ieder die begint met cachen zich zorgvuldig inleest. Maar veel dingen leer je gewoon al doende. Niks mis mee!

Geplaatst (bewerkt)

Volgens het klimvisprincipe van Vlindertje kunnen kokerrapers niet anders. Waarom iemand denigrerend bejegenen die niet anders kan?

Gisteren 31 kokers geraapt. Als bonus kregen we: een 32e koker! Vermomd (en geregistreerd!) als large. Toen was ik ook wel even down.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

Voor mij is geocachen nog geeneens het vinden van een koker of een kistje, maar iets heel basics, namelijk het vinden van het coördinaat.

Als ik daar met mijn voeten opsta en ik wordt aangenaam verrast doordat het een bijzondere plek is, of omdat de cache een ingenieuze verstoptechniek of uitvoering heeft, dan is dat voor mij het ultieme geocachen.

Het kokertje of het kistje is voor mij bijzaak, zou het niet missen als het er niet zou zijn.
En soms heb je geluk en kom je op een wereldplek terecht, en de volgende keer sta je tussen de bolussen te zoeken. Prefereer de eerste situatie en de tweede probeer ik zo snel mogelijk te vergeten.

Maar een ding weet ik wel een koker kan op de mooiste plek liggen, en een kistje op plekken waar je nog niet dood wil worden gevonden...

En zoals mijn meester vroeger tegen mij zei : "Onderzoek alle dingen en behoud het goede.."

En soms is geocaching gewoon een excuus om met een kameraad op pad te gaan, beetje te ouwehoeren, een koker rapen,en na afloop een vette bek halen, en dan heben we gewoon een leuke dag gehad.

• Top! 3
Geplaatst

Mooi gesproken.

Plezier, daar gaat het om.

En dat heb je voor een groot deel zelf in de hand.

En verder: respect. Voor de natuur, voor de c.o., voor medecachers, voor elkaars mening, voor elkaar. Voor het verhaal dat achter ieder gezicht en iedere cache schuilt.

Maar vooral: genieten! En dat is gelukkig niet alleen afhankelijk van de caches :-)

• Top! 1
Geplaatst

Died, 31 kokers? Ik zie slechts 10 logs van jou, koppie past. Dat is het nadeel van deze wijze van cachen, je weet niet meer waar je bent geweest. Deze wijze is een wijze les voor jou. Niet meer doen, ok?

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...